2005-07-28, 00:35
Medlem
BuCes avatar
Här kan man hitta lite godbitar

http://www.mackmakeriet.se/html/se_watches_1.html

Själv håller jag Daytonan som den ultimata klockan. Svart urtavla och helstål. Godis. Jag kommer dock aldrig ha råd med en. Eller, jag kommer aldrig lägga den summan på en klocka så länge jag har under 50k/mån. Det får nog bli en Speedmaster någon dag, alternativt Sinn. Det är viktigt med rymdanknytning

Läste här i tråden om någon som hade en Sector som drog sig 6-7 sekunder per DAG? Min Sector har dragit sig typ 10-15 sekunder när jag ställer om vinter/sommartid. Sector har iofs gått ner sig de senaste 5 åren och blivit en modeklocka. Min (STE200) är från den gamla goda tiden när de fortfarande var en sportklocketillverkare med ambitioner. Så här ser den ut (min har svart tavla och silvriga "kronograftavlor"

http://www.kendeson.com/products/watches/sector/3053-921_white-blue/3053-921_white-blue.html

EDIT: Silverörnen på tavlan är ett tips om man vill köpa en Sector. De är de bättre modellerna.

/B
2005-07-28, 01:37
Medlem
Rolex Submariner/Seadweller S/S. Sen är det bra.
2005-07-28, 01:45
Medlem
M2ks avatar
Armbandsur tar man av sig, titt som tätt. Vem bär ett ur för 30-40 k, och skall duscha efter en golfrond? Samt att länkar kan brista, även på high-class-items.

Om armbandsur är ett bra investeringsobjekt, så Ok, bankfacket nästa. Eljest, så behöver man inte armbandsur öht. Mobiltelefonen räcker.

`Att bära ringar, länkar, kedjor, smycken, armbandsur mm är fjolligt.
Ingenting för riktiga män
2005-07-28, 06:24
Medlem
BuCes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Armbandsur tar man av sig, titt som tätt. Vem bär ett ur för 30-40 k, och skall duscha efter en golfrond? Samt att länkar kan brista, även på high-class-items.

Om armbandsur är ett bra investeringsobjekt, så Ok, bankfacket nästa. Eljest, så behöver man inte armbandsur öht. Mobiltelefonen räcker.

Jag undrar vad genomsnittlige 25-30-åringen (vet ej hur gammal du är) har lagt ut på mobiltelefoner och abonnemang de senaste 12 åren? Skulle nog räcka till en riktigt bra klocka.

Jag hade nog hellre lagt ifrån mig telefonen ist f klockan om jag tvunget måste välja.

En riktig man har en klocka för att visa tiden, han halar inte upp en mobiltelefon. Det förstår ju vem fan som helst

/B
2005-07-28, 07:04
Medlem
Hajar i poolen?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuCe

En riktig man har en klocka för att visa tiden, han halar inte upp en mobiltelefon. Det förstår ju vem fan som helst

/B

Ja men då kan man ju köpa ett på Konsum och få den rätta tiden?

Nu blir det OT.

Har aldrig fattat att man kan lägga tusentals kronor på en klocka då man kan köpa snygga kläder istället som är MYCKET mer uppskattat hos kvinnorna.

Vad uppskattar dom mest? (förutom personligheten om vi ska vara ytliga) Skorna, Byxorna, tröjan eller klockan?

Helheten! Och då kommer hamnar knappast dyra armbandsur i topp.

Har man någonsin haft en kvinna i sitt liv så vet man.
2005-07-28, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajar i poolen?

Nu blir det OT.

Har aldrig fattat att man kan lägga tusentals kronor på en klocka då man kan köpa snygga kläder istället som är MYCKET mer uppskattat hos kvinnorna.

Vad uppskattar dom mest? (förutom personligheten om vi ska vara ytliga) Skorna, Byxorna, tröjan eller klockan?

Alltså visst, jag kan hålla med. Schyssta kläder ger nog större intryck än ett armbandsur som brudar iaf antagligen inte vet skillnaden på om det är ett "fint" eller inte.

Dock, komma med en kvalitetsklocka eller plast-Casio från Teknikmagasinet, jag tycker det säger lite om personen ändå.
Man får rikta in sig på helheten!
2005-07-28, 10:52
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Armbandsur tar man av sig, titt som tätt. Vem bär ett ur för 30-40 k, och skall duscha efter en golfrond?

Jag.
2005-07-28, 12:28
Medlem
xallos avatar
Jag! har en för 159k ock en för strax över 300k
2005-07-28, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Jag! har en för 159k ock en för strax över 300k

Vad jobbar du som?
2005-07-28, 13:25
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Vad jobbar du som?

Delägare i ett bolag som utvecklar kurser för EU
Oerhört lukrativt:-)
2005-07-28, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Delägare i ett bolag som utvecklar kurser för EU
Oerhört lukrativt:-)

och nu behöver ni ännu en delägare förstår jag? pm:a mig.
2005-07-28, 15:08
Medlem
BuCes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajar i poolen?

Nu blir det OT.

Den här debatten blir lika infekterad varenda gång det förs på tal. Min ståndpunkt blir nu liksom alltid - klockan köper du åt/till dig själv. Du unnar dig något extra. Skit samma vad de andra tycker. De som undrar och kanske själv är intresserad av klockor kan väl få veta detaljer, om de vill. De som misstänker att det är en kopia får tro vad de vill. Främst är det en "present" åt dig själv. Jag anser inte att det är en penisförlängare. Då kan man lika gärna sortera in varenda jävla pryl utöver vad som kan inhandlas på Lidls extrapriser.

Det finns alltid något liknande till bättre pris och so what? Funktionen i all ära men unna dig något extra exklusivt ett par ggr under din livstid. Det är du värd

/B

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in