2004-12-19, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Ett område för självbedrägeri. Reklamur alt falsarier från turkiska basarer duger bra. Ingen ser skillnaden. Bortkastade slantar för onödig egotripp. Man klarar sig livet ut på 3-4 billighetskopior, batterikostnad 200-250 kr.

Det kan du ge dig på att det finns folk som gör.
2004-12-19, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inte som andra
Du säger att ingen klocka är värd 29000...tro mig du skulle också köpa en rolex daytona i affären om du visste va andrahands värdet är på den..dvs om du slapp väntetiden..
Vill jag investera 30 000 spänn så köper jag obligationer eller andra räntebärande papper, inte en klockjävel.
2004-12-19, 18:23
Medlem
Säkre Sammys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man iblan´d
Det kan du ge dig på att det finns folk som gör.

Det gör oftast ett otränat öga om de sett ett orginal.

Caine777: Jag skulle inte råda någon till att köpa en klocka som investering. Men däremot skall man tänka på att det finns ett 2:a hands värde...
2004-12-20, 10:13
Medlem
Inte som andras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Säkre Sammy
Det gör oftast ett otränat öga om de sett ett orginal.

Caine777: Jag skulle inte råda någon till att köpa en klocka som investering. Men däremot skall man tänka på att det finns ett 2:a hands värde...
inte äns om andrahandsvärdet är högre än butikspris?????
2004-12-20, 12:25
Medlem
Säkre Sammys avatar
Citat:
inte äns om andrahandsvärdet är högre än butikspris?????

Bara om jag hade en köpare direkt, är 2:a handsvärdet högre är det oftast en väntetid på varan. Då lönar det sig oftast att investera i andra saker... Sen är det en avvägning, har man garanterat en köpare och gör en vinst på 50% på två månader på en klocka som kostar 150.000 så är det väl ok.
2004-12-20, 12:33
Medlem
Inte som andras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Säkre Sammy
Bara om jag hade en köpare direkt, är 2:a handsvärdet högre är det oftast en väntetid på varan. Då lönar det sig oftast att investera i andra saker... Sen är det en avvägning, har man garanterat en köpare och gör en vinst på 50% på två månader på en klocka som kostar 150.000 så är det väl ok.

jo men nu skrev ja OM du slapp väntetiden..och tro mig när ja säger att en daytona får du såld jävligt snabbt..

skitsamma orkar inte dribbla om det..tycker bara att cain är jävligt omogen som kläcker sina kommentarer...

alla har sina intressen är det så svårt att haja????
2004-12-20, 17:21
Medlem
Citat:
jo men nu skrev ja OM du slapp väntetiden..och tro mig när ja säger att en daytona får du såld jävligt snabbt..

skitsamma orkar inte dribbla om det..tycker bara att cain är jävligt omogen som kläcker sina kommentarer...

alla har sina intressen är det så svårt att haja????

Jag säger som negerfolket i USA :

Word.
2004-12-20, 22:07
Medlem
Boddies avatar
Citat:
Daytona är en riktig fin klocka..en bra investering..
en av dom få klockor som har ett bättre andrahandsvärde än ny pris..
och för er som inte förstår hur det går ihop är för det är en jävla lång väntetid på dom.

när köpte du den..?

För ungefär ett år sen, har haft ett par Breitling rovor innan men det finns ingen av dom som kommer ens i närheten av en Daytona. MEN en Daytona gör sig bäst med en svart urtavla villket är ganska ovanligt. Det går att göra rätt bra köp på Blocket på en Daytona som har ett par år på nacken, ofta använder man ju inte sin Daytona när man målar eller grejar med båten. Men en Daytona ska användas och inte ligga och samla damm i sin låda, den ska användas även till vardags!
2005-07-27, 16:44
Medlem
tänkte väcka lite liv i tråden.. posta mer länkar/bilder på snygga klockor.. om man ev. skulle komma på bytestankar..
2005-07-27, 19:22
Medlem
Inte som andras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
tänkte väcka lite liv i tråden.. posta mer länkar/bilder på snygga klockor.. om man ev. skulle komma på bytestankar..
http://www.panerai.com/s_page.xpd?id_lingua=2&id_sezione=15&id_categoria= 34

klockan i mitten fast med ett armband av kraftigt gummi.
2005-07-27, 20:32
Medlem
Citat:

mycket fina, vad får man lägga för ett sådant?
2005-07-27, 23:57
Medlem
El Zorros avatar
Citat:

En Panerai ligger högt upp på önskelistan, riktigt fina ur.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in