2004-12-17, 15:45
Medlem
Inte som andras avatar
om ja hade pengar..
http://www.watchesplanet.com/cgi-bin/shop.pl/SID=PUT_SID_HERE/page=h_jaegerlecoultre.htm?Brand=JAEGERLECOULTRE&S eries=Master+Compressor+Memovox
2004-12-18, 18:20
Medlem
Memnoks avatar
Hittade precis en Rolex seadweller 2004 splitter ny med allt med för 4099$, helvete vad sugen man blir på att köpa en. Med det priset borde man väl nästan kunna se det som en investering va? (försöker rationalisera köp, ge mig lite stöd här....)
2004-12-18, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Hittade precis en Rolex seadweller 2004 splitter ny med allt med för 4099$, helvete vad sugen man blir på att köpa en. Med det priset borde man väl nästan kunna se det som en investering va? (försöker rationalisera köp, ge mig lite stöd här....)
Nej, det kan man inte. Man kan däremot se det som ett desperat försök att verka tuff genom att köpa en klocka bara för att det står Rolex på den. Ingen klocka är värd 29 000 spänn. Dessutom ser den ju inte ett dugg speciell ut. Man fär en snyggare klocka för 5 000 spänn i vilken butik som helst. Att den dessutom är helt alldaglig förstärker ju bara intrycket av att man vill imponera: "kolla på mig, jag har en klocka för 30 000, men det syns inte, så lite betyder det för mig", liksom...
2004-12-18, 19:23
Medlem
Säkre Sammys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Nej, det kan man inte. Man kan däremot se det som ett desperat försök att verka tuff genom att köpa en klocka bara för att det står Rolex på den. Ingen klocka är värd 29 000 spänn. Dessutom ser den ju inte ett dugg speciell ut. Man fär en snyggare klocka för 5 000 spänn i vilken butik som helst. Att den dessutom är helt alldaglig förstärker ju bara intrycket av att man vill imponera: "kolla på mig, jag har en klocka för 30 000, men det syns inte, så lite betyder det för mig", liksom...

Ska man köpa en klocka skall det antagligen vara ordentlig klocka eller en slit och släng klocka... inget skit mitt i. Det ser löjligt ut!
2004-12-18, 19:31
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Jag tycker att submarinerserien är bland de snyggaste klockorna som någonsin tillverkats och betvivlar att jag kan hitta lika snygga för 5 papp. Dessutom lär jag ju inte få samma hantverk och precision. Seadweller är dessutom bland de bästa mekaniska dykaruren man kan hitta och eftersom jag dyker en del så....

Sammy, du är i alla fall med mig va? Det är väl en köpsignal om man kan få den för 4099$?
2004-12-18, 19:37
Medlem
Spliffes avatar
Ska man ha en rolex ska man fan ha en flashig ala pizzabagar stuk.
Nån som vet vad den leopardmönstrade är för modell?
Skulle vilja ha en sån.
2004-12-18, 19:58
Medlem
Vad är det som är så snyggt med den här: http://image.www.rakuten.co.jp/ginzajewellery/img1038623054.jpeg

En helt jävla ordinär klocka som ser ut som precis vilken dussinklocka som helst.

Omega Seamaster för halva priset: http://www.worldofwatches.com/detail.asp?Sn=362378478&dept_id=115&pf_id=2007&pag eno=1&special=&watchsp=

Citizen Eco-Drive för $167 -- http://www.worldofwatches.com/detail.asp?Sn=362378478&dept_id=106&pf_id=8355&pag eno=1&special=&watchsp= -- så jävla stor är inte skillnaden i uteseende. Om skillnaden är värd $3900 får väl du bedöma...

Bretiling Avenger -- lite klumpigare -- för $2700: http://www.worldofwatches.com/detail.asp?Sn=362378478&dept_id=101&pf_id=32947&pa geno=2&special=&watchsp=

Bulova Cronograph, $244: http://www.worldofwatches.com/detail.asp?Sn=362378478&dept_id=102&pf_id=12031&pa geno=2&special=&watchsp=

Jag har för mig att Tissot också har något liknande för en bråkdel av priset.
2004-12-18, 21:12
Medlem
Säkre Sammys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Jag tycker att submarinerserien är bland de snyggaste klockorna som någonsin tillverkats och betvivlar att jag kan hitta lika snygga för 5 papp. Dessutom lär jag ju inte få samma hantverk och precision. Seadweller är dessutom bland de bästa mekaniska dykaruren man kan hitta och eftersom jag dyker en del så....

Sammy, du är i alla fall med mig va? Det är väl en köpsignal om man kan få den för 4099$?

Vad säger Rolex om att köpa klockor online? Finns mycket falska klockor där...

Gällande att köpa en klocka så skall du tänka på att klockan är ett av de få smycken en man kan ha, ringar i öronen och ansiktet ser inte vårdat ut och funkar för en vegan på 21. Halskedjor är det likadant med... de funkar på en kille i 20 årsåldern med "tensta kostym". Eftersom en riktig klocka kostar uppemot 30.000 så tycker jag att du skall köpa den om du tänker använda den, inte för att spara och investera i.

Caine777: Bilderna på Breitling klockan har underliga färger om man jämför med deras katalog så jag undrar vad som är i görningen, Bretling ställer även klockorna på datum 12 om jag inte minns fel... Står f ö inget om luminerande siffror i deras 2005 katalog

!!!VARNING!!! Undersök online affärer noga före ni köper klockor där. Jämför bilder med kataliger och liknande före ni köper!

PS! Breitling tilllåter inte online försäljning av sina klockor enligt deras hemsida!
2004-12-19, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limone
http://www.stjarnurmakarna.se/BilderBilagor/Produktbilder/Diesel/Dieselfram.jpg

1500:-

fetsnygg dieselklocka från stjärnurmakarna.

Åh den måste jag köpa, bara 1500:- =)
2004-12-19, 03:34
Medlem
M2ks avatar
Ett område för självbedrägeri. Reklamur alt falsarier från turkiska basarer duger bra. Ingen ser skillnaden. Bortkastade slantar för onödig egotripp. Man klarar sig livet ut på 3-4 billighetskopior, batterikostnad 200-250 kr.
2004-12-19, 13:29
Medlem
Gillar ni inte att nån vill lägga sina pengar på det enda manliga smycket, nämligen klockan så är ni såna där snåla typer om köper sina jeans på COOP, aldrig skulle montera alu fälgar på bilen, aldrig skulle köpa oxfile utan äter gammalt slaktavfall typ fläskkottleter.

Äkta vara ska det va´
Utom möjligtvis när det gäller brännvin, där duger svärfarsan HB långt.
2004-12-19, 13:39
Medlem
Inte som andras avatar
Citat:

Du säger att ingen klocka är värd 29000...tro mig du skulle också köpa en rolex daytona i affären om du visste va andrahands värdet är på den..dvs om du slapp väntetiden..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in