2022-01-18, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fireside
Jag tror att eftersom den utspelar sig 1964 så vill författarna spinna vidare på vad som hände i USA och vad vissa trodde på. visst är det klyschigt men jag roas av serien och tycker den är genialisk. Det var evigheter sen en bra drama-horror spelades in.

Har just sett om Säsong 2 här nu och kollat lite på extramaterialet på Blurayen(har den Amerikanska. vet ej om extramaterialet är samma på andra släpp).
Dom pratar litegrann just om 60-talets USA och ja just det du skrev.
Tycker också Asylum är en mycket bra säsong.
Har bara sett säsongern 1, 2, 3, 5 och 6 såhär långt kvar och Asylum, Coven och Hotel är dom jag gillade bäst.
Roanoke var klart sämre.
Citera
2022-01-18, 03:49
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoneForever
Har just sett om Säsong 2 här nu och kollat lite på extramaterialet på Blurayen(har den Amerikanska. vet ej om extramaterialet är samma på andra släpp).
Dom pratar litegrann just om 60-talets USA och ja just det du skrev.
Tycker också Asylum är en mycket bra säsong.
Har bara sett säsongern 1, 2, 3, 5 och 6 såhär långt kvar och Asylum, Coven och Hotel är dom jag gillade bäst.
Roanoke var klart sämre.

Coven är min favorit med Asylum på god 2a plats. Den senaste säsongen börjar bra men sedan blir tyvärr avsnitten sämre och sämre. Blir intressant att se vad säsong 11 handlar om.
Citera
2022-10-21, 20:30
Medlem
EggBoxJuans avatar
Säsong 11 är nu igång med 2 avsnitt sända, American Horror Story: NYC.
Denna gång handlar det om en seriemördare i gay/bdsm kulturen i New York i början av 80-talet.
En av detektiverna som arbetar med fallen är smybög i en typisk fördomsfull poliskår.
Det visar sig även spridas ett mystiskt virus.

En handfull återkommande skådisar har introducerats än så länge.

Tycker det börjat bra men hoppas det inte spårar ur alltför mycket längre fram.
Citera
2022-10-21, 21:22
Medlem
Jag har sett t.o.m. säsong 8, och tyckte att de två första var riktigt bra, och att säsong 5 var ganska bra.

När jag läste att säsong 9 ska ha slashertema, så dog det lilla intresse jag hade kvar ut helt.
Citera
2022-10-23, 14:17
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.S.
Jag har sett t.o.m. säsong 8, och tyckte att de två första var riktigt bra, och att säsong 5 var ganska bra.

När jag läste att säsong 9 ska ha slashertema, så dog det lilla intresse jag hade kvar ut helt.

S9 är väldigt rolig och lighthearted med mycket 80-tals nostalgi. Rekommenderar att ta en titt på den.
Citera
2022-10-23, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjejenMedLilaSkor
S9 är väldigt rolig och lighthearted med mycket 80-tals nostalgi. Rekommenderar att ta en titt på den.

Humor i American Horror Story? De kanske ansåg att de behövde göra något nytt.
Citera
2022-11-18, 17:36
Medlem
EggBoxJuans avatar
Tyckte säsongen började började bra men spretade lite i mitten. De sista 2 avsnitten var dock fantastiska.
Så otroligt sorgligt det var.
Citera
2023-07-11, 18:37
Medlem
EggBoxJuans avatar
Okej säsong 12 startar om ett par veckor.
Den heter Delicate och handlar om en kvinna som försöker bli med barn men hindras av något ont.
Tråkigt nog ingen Evan Peters eller Sarah Paulson, och ännu tråkigare är att Kim Kardashian fått en roll.
Man får väl ge den en chans.
Citera
2023-07-21, 08:44
Medlem
diseuses avatar
Teaser för tolfte säsongen:

https://youtu.be/Bn36TTvPYK0
Citera
2023-07-21, 09:40
Medlem
L3nn4rts avatar
Asylum var svinbra tycker jag, men efter det tyckte jag inte det var intressant att följa längre. Finns det någon säsong efter Asylum som ligger på samma nivå?

Vill inte ha en massa humor inblandat, det förstör hela känslan av "horror".
Citera
2023-07-21, 09:46
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Teaser för tolfte säsongen:

https://youtu.be/Bn36TTvPYK0
Usch, vilket förfall det verkar ha blivit. Kim Kardashian har de dragit in i det hela också. Jag får intrycket av att Asylum var en lyckoträff i hela serien.

Trailern för tolfte säsongen kändes helt meningslös. Som någon sorts artistisk kortfilm utan något som helst budskap, annat än att göra reklam för Kardashians medverkan. Bara av att se hennes namn fick mig att helt tappa intresset för nya säsongen.
Citera
2023-07-21, 10:57
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Asylum var svinbra tycker jag, men efter det tyckte jag inte det var intressant att följa längre. Finns det någon säsong efter Asylum som ligger på samma nivå?

Vill inte ha en massa humor inblandat, det förstör hela känslan av "horror".

Tja, 1984 var rätt bra faktiskt. Alla förutom de två sista säsongerna är väl... okej. Cult var skit dock. Roanoke var inte heller speciellt bra.

Hotel & Apocalypse: hyfsat sevärda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in