2015-12-18, 00:00
Medlem
sacnites avatar
Tråkigt att det inte var större intresse.. :/
Citera
2015-12-18, 07:48
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Tänkte ge upp den här serien..... 4:an var rätt kass och kändes alldeles för tonårsinriktad. Jessica Lange är otroligt bra men det det blev överdos av henne. För mycket scary clowns och freaks, splatter hit och dit utan tillräcklig avvägning och finess.

Blev än mer inne på att skippa 5:an eftersom det visade sig vampyrtema. Trodde inte mycket på Lady Gaga som ersättare för en skillad skådis som Lange heller.

Men hur det nu blev så har jag kollat igenom hela och inte kommer den upp i 1:an och 2:ans klass, men håller den för god 3:e plats. Känns inte lika tonårig som 3:an och 4:an.

Lady Gaga imponerar, eller rättare sagt har jag fullt upp med att kolla in hennes vackra kläder, frisyrer, sminkning osv för att bry mig i att hon inte är nån superskådis. Hotellmiljön bara älskar jag!

Kathy Bates, Sally, Mr March kör på i gammal god stil, hur bra har han inte fått till 30-talskänslan och superslempsykopatsadist med polerad yta. Transan Kleopatra eller vad hon nu vill kalla sig hade pk-varning men nu tycker jag det är en av de allra bästa karaktärerna.

Nu blir det juluppehåll. Längtar faktiskt.
Citera
2015-12-22, 16:48
Avslutad
Jag är lite kluven över vad jag tycker om säsong 5. Samma känsla har jag om Lady Gaga, har varit imponerad av henne som skådespelerska men jag kan inte bestämma mig om hon verkligen är duktig eller om det är hennes brutala sexighet som lurar mig. Trodde aldrig jag skulle använda ordet sexig och Lady Gaga i samma mening..
Citera
2015-12-22, 18:44
Medlem
Uncle Dukes avatar
Jag började kolla på serien i och med säsong fyra, på grund av mitt intresse för freakshows. Helt okej serie, tyckte jag, tyckte om alla "freaks" och tyckte det var grymt sympatiskt att de till stor del använt alldeles äkta människor i "missfoster"-rollerna. Den lilla indiska tjejen var ju för gullig, alltså. Mycket överspel och B-filmsvarning på sina ställen, men det passade bra in i tiden den skildrar. Sedan kollade jag på säsong två, eftersom det är den säsong som fått bäst kritik och den också binds ihop med fyran. Och så var ju James Cromwell med. Där blev jag faktiskt lite besviken, den säsongen kändes lite töntig och försökte alldeles för mycket med att vara cool och provocerande, samtidigt som det var helt uppenbart att den inte hade mycket att komma med på det området förutom en massa blod och lama sexscener. B-filmseffekterna gick till överdrift med rymdvarelser, Djävulen, dödsänglar, seriemördare, ondskefulla nazistdoktorer, mutanter, mystiska nunnor, etc., etc., allt inom väggarna på ett och samma dårhus. Ramberättelsen i nutid var också jävligt trist och onödig.

Är det värt att kolla på de andra säsongerna? Vilka bör man se, och vilka kan man skippa?
Citera
2015-12-22, 19:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Jag började kolla på serien i och med säsong fyra, på grund av mitt intresse för freakshows. Helt okej serie, tyckte jag, tyckte om alla "freaks" och tyckte det var grymt sympatiskt att de till stor del använt alldeles äkta människor i "missfoster"-rollerna. Den lilla indiska tjejen var ju för gullig, alltså. Mycket överspel och B-filmsvarning på sina ställen, men det passade bra in i tiden den skildrar. Sedan kollade jag på säsong två, eftersom det är den säsong som fått bäst kritik och den också binds ihop med fyran. Och så var ju James Cromwell med. Där blev jag faktiskt lite besviken, den säsongen kändes lite töntig och försökte alldeles för mycket med att vara cool och provocerande, samtidigt som det var helt uppenbart att den inte hade mycket att komma med på det området förutom en massa blod och lama sexscener. B-filmseffekterna gick till överdrift med rymdvarelser, Djävulen, dödsänglar, seriemördare, ondskefulla nazistdoktorer, mutanter, mystiska nunnor, etc., etc., allt inom väggarna på ett och samma dårhus. Ramberättelsen i nutid var också jävligt trist och onödig.

Är det värt att kolla på de andra säsongerna? Vilka bör man se, och vilka kan man skippa?

I mitt tycke har du sett dom två bästa säsongerna men jag skulle säga att säsong 1 är sevärd. Sedan är det nog jämnt skägg mellan säsong 3 och 5 där ingen utav dom är i närheten av säsong 2 och 4.
Citera
2015-12-24, 11:21
Medlem
bitch-sandwichs avatar
Har nyligen sett klart hela säsong tre (Coven), tyckte att den var alldeles FANTASTISK
Handlingen flyter på bra. Även om första avsnittet gav låga förväntningar, blev det bättre ju mera man tittade. Till slut blev jag bara tvungen att svepa igenom de resterande avsnitten eftersom jag inte kunde hålla mig. Precis som i de övriga säsongerna (har hittills bara sett 1-2), finns det gott om överraskningar och oförutsebara vändningar.
Karaktärerna är otroligt intressanta, trovärdiga, dynamiska och flerdimensionella. Än så länge är American Horror Story rätt så unik i detta avseendet, önskar att jag hade sett fler sådana personligheter i TV.
Citera
2015-12-24, 13:26
Medlem
MartinStLouiss avatar
Är alla avsnitten unika eller finns det avsnitt som baseras på redan skrivna verk?
Citera
2015-12-26, 14:31
Medlem
Folk verkar tycka väldigt olika gällande säsonger... tycker Coven är den svagaste hittils nog...
Nuvarande säsong började riktigt lovande men har dalat mitt i känns det som... blir lite odramatiskt när man vet att när någon huvudperson dör så kommer dom med största sannolikhet ändå komma tillbaka till liv på något vis
Citera
2016-01-03, 21:47
Medlem
Kollade nästan klart på första avsnittet på hotell-säsongen och stängde av när den där feta kärringen skulle typ köra in massa mat i blodet på den där svenska kvinnan(jag förmodar att det var det hon skulle göra?)

Jag vill inte få äckelkänslor när jag spenderar min lediga tid att kolla på serier. Det 'är skillnad på att bli äcklad/få avsmak och bli skrämd/tycka något är läskigt. Men det är såklart det judiska sättet som totaldominerar i hollywood. Vita blonda kvinnor ska has ihjäl på de mest vidriga sättet och judarna sätter gärna germanska kvinnor i offerroller här. det judiska är att sakna förmåga för proportioner och tro att skräckfilm är att visa nån äta bajs typ.
Citera
2016-01-05, 03:21
Medlem
Jag är inne på säsong tre och avsnitt fem måste vara det bästa jag har sett med den uppenbara hyllningen till evil dead (zombies som ser exakt ut som deadites från evil dead samt röda motorsågen som slaktar genom deras döda kroppar). Genialiskt!
Citera
2016-01-05, 11:33
Medlem
Är det någon som vet om det kommer en sjätte säsong av serien?
Citera
2016-01-05, 11:49
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Är det någon som vet om det kommer en sjätte säsong av serien?
Absolut, FX bekräftade i höstas att en sjätte säsong är beställd och spikad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in