2014-01-09, 12:08
Medlem
shitwreckeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Finns många sköna idéer i säsongen som alla skulle kunna ha utforskats för att göra det mer skräckinjagande. Papa Legba, kriget mellan häxor och voodooprästinnor, häxjägarna som är ute efter deras "coven", någon slags "fight" mellan Fiona (om hon inte kommit tillbaka till deras "coven") och den nya supreme osv och istället väljer man att fokusera på något jävla drama mellan en massa kärringar och osnutna snorungar.

Åh jag tycker också att de hade kunnat göra det bra mycket intressantare på det sättet! De liksom snuddar ibland vid saker som de skulle kunna utveckla. Men i slutändan så kommer det tillbaka till gammalt oviktigt trams för att få tiden att gå. De sista avsnitten innan uppehållet orkade jag nästan inte se på. Nu när det startat igen fattar jag ingenting. Första 6 minuterna = ?

Citera
2014-01-16, 15:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag har bara sett halva av sista säsongen än, men än så länge är mitt betyg 4/5.
Helt klart bättre än säsongen på sinnessjukhuset (den får 3/5).

Visst, det är "mer drama" - men en tv-serie utan drama är ju en tråkig tv-serie. Säsongen i mentalsjukhuset led av för statiska miljöer, av att själva story archet aldrig blev intressant, det var bara massa element staplade på varandra. Häxorna är mer intressanta att följa.

Dock tycker jag Jessica Lange är överskattad, både i denna och tidigare säsonger. Känns som serieskaparna dyrkar henne och anser henne vara världens bästa skådespelare. Det är så himla mycket frossande i långdragna scener där Lange får "spela ut" och se skör/megalomanisk/vällustig ut

Mitt betyg för denna säsongen är 2/5. Ointressant handling, ointressanta karaktärer, dåligt skådespeleri från de flesta (Kathy Bates och Denis O'Hare är de som levererar tycker jag) och bara massa drama drama draaaaaaama hela tiden! Här staplas ju massa element på varandra utan någon som helst förklaring eller djupdykning i det hela. Man blandar hejvilt en soppa på diverse övernaturliga fenomen som kretsar kring häxor och hoppas att det ska smaka bra. Men det blir en vattning, tunn och smaklös rätt helt enkelt.

Jag gillade Lange i de två föregående säsongerna, men efter att ha sett henne i denna säsong och det katastrofalt dåliga arbete hon gör har jag börjat omvärdera min åsikt om henne. Känns, precis som du säger, att serieskaparna dyrkar henne och ger henne scener där hon ska få spela ut och visa hur "bra" hon är. Men enligt mig lyckas hon sällan med det.

Citat:
Ursprungligen postat av shitwrecked
Åh jag tycker också att de hade kunnat göra det bra mycket intressantare på det sättet! De liksom snuddar ibland vid saker som de skulle kunna utveckla. Men i slutändan så kommer det tillbaka till gammalt oviktigt trams för att få tiden att gå. De sista avsnitten innan uppehållet orkade jag nästan inte se på. Nu när det startat igen fattar jag ingenting. Första 6 minuterna = ?

Som jag skrev ovanför kastas det bara in övernaturliga ting väldigt ytligt utan att gå vidare på det hela. Ok vi får veta varför voodooprästinnan är odödlig och varför Kathy Bates karaktär vet att Spalding är en ande men det är över i en scen/en mening.

Serien är även väldigt orationell:

Nu är det två avsnitt kvar, jag kommer kolla på dem och sen utvärdera om det är värt att följa denna serie om det inte blir en uppryckning/att det blir en intressantare händelse i säsong 4.
Citera
2014-01-17, 08:38
Medlem
Quipus avatar
rätt besviken blir man ju efter den suveräna säsong 2.. man får väl börja hoppas på säsong 4 som ska utspelas 1950 med tyska undertoner
Citera
2014-01-17, 16:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
rätt besviken blir man ju efter den suveräna säsong 2.. man får väl börja hoppas på säsong 4 som ska utspelas 1950 med tyska undertoner

Oh, vart har du hittat den informationen?
Citera
2014-01-18, 07:28
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Oh, vart har du hittat den informationen?

Tv.com news brief för 2dagar sedan
Citera
2014-01-18, 12:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Tv.com news brief för 2dagar sedan

Tackar.

För er andra kan jag ge er en länk: http://www.tv.com/shows/american-horror-story/community/post/american-horror-story-season-4-year-138983427516/

Verkar som att vi inte slipper Jessica Lange, nu ska hon till och med ha en tysk brytning...

Kan inte komma att tänka på något speciellt som hände 1950 och hade tysk inblandning förutom spionen Klaus Fuchs som spionerade åt Sovjet. Samma år så försökte Västtyskland att rensa ut bland kommunisterna samt att kommunisterna vann något val med 99.7% av rösterna (tack Wikipedia). Det är väl det enda som har direkta tyska kopplingar. Men ska det finnas tyska undertoner kan det egentligen vara vad som helst.
Citera
2014-01-18, 18:06
Medlem
Quipus avatar
Nån nazikoppling måste d ju vara.. Typ Mengeles fru eller nåt. Han flydde ju till Sydamerika 1950 men lämnade frun
Citera
2014-01-28, 16:43
Medlem
mickepickepös avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Dock tycker jag Jessica Lange är överskattad, både i denna och tidigare säsonger. Känns som serieskaparna dyrkar henne och anser henne vara världens bästa skådespelare. Det är så himla mycket frossande i långdragna scener där Lange får "spela ut" och se skör/megalomanisk/vällustig ut

Nja, hon har ju några priser att falla tillbaka på och det är - trots allt - ganska stor skillnad på hennes tre olika roller i AHS. Att hon ser ungefär likadan ut kan man inte göra så mycket åt

Överhäxan ska ju vara en extremt slug och hård typ som krigar mot sina inre känslor som egentligen gör henne ganska mjuk. Med tanke på hur rollen skulle kunna spelats över så gör hon ett otroligt bra jobb.

Jessica Lange är en av världens sexigaste 64-åringar och som extra bonus tillhör hon det absoluta toppskiktet bland kvinnliga skådisar. Det enda problemet jag ser med Lange är att hon ska röka i nästan varenda scen och i varenda film, trots att hon numera knappt röker privat, och det förstår jag inte riktigt. Möjligtvis är det hennes "kännetecken", men det känns så satans passé.
Citera
2014-01-29, 04:25
Medlem
fernebos avatar
Inte i nivå med säsong 2, men helt ok och tämligen underhållande ändå skulle jag nog vilja påstå efter 10 sedda avsnitt.
Citera
2014-01-31, 06:49
Medlem
Mina åsikter om sista avsnittet:

Säsongen har på det stora hela varit klart bättre än säsong 2 och det kommer från mig som alltid har haft svårt för häxor i filmer.
Citera
2014-01-31, 12:41
Medlem
Helt värdelös säsong.
Citera
2014-02-02, 22:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av daedrra
Helt värdelös säsong.

Det kan man lugnt säga. Sjukt lite skräck för att vara en skräckserie och drama i klass med Sex and the City, Gilmore Girls eller vad man nu vill. Sista avsnittet var 40 minuter men kändes som ett dubbelavsnitt eftersom det var så jävla tråkigt. Jag lämnades oberörd av alla karaktärers öde oavsett vad som skedde med dem. En annan inriktning på storyn och speciellt en helt annan cast hade gjort säsongen mycket intressantare. Allas insatser kändes otroligt trötta och det fanns tyvärr ingen ljusglimt att hämta. Eller jo, Papa Legba var rätt skön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in