2013-12-07, 12:23
Medlem
von_Ss avatar
Jag ser fortfarande. Tycker säsongen är bra men jävlulskt ojämn.

Delen med han som sprängts, lappats ihop, återupplivats och mongolidiserats är helt värdelös. Handlingen i säsongen är ganska trött. Vissa delar är dock rätt bra och hon häxan som bor ute i skogen är otroligt snygg.
Citera
2013-12-07, 18:49
Medlem
DevilGods avatar
Jag tyckte andra säsongen började lite travande, men sen fick den upp ångan rejält och skruvade till det riktigt bra.

Den tredje säsongen började också den riktigt tveksamt, men den har inte lyckats få någon ordning på någonting och det är fyra avsnitt kvar. Det är en rejäl soppa som inte smakat speciellt bra någon gång. Hoppas de har en bra avslutning iaf på det hela, för jag tänker såklart inte sluta titta.
Citera
2013-12-08, 11:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chew1907
Nej jag kollar fortfarande, såg sista två avsnitten på raken igår och tyckte båda var helt okej, det sista var rätt flummigt men det är American Horror Story så det är väl inget som sticker ut.

Gillar säsongen fast det är knappast skräck.

Hade gärna fått varit mer skräck och mindre drama. Just nu är det nån typ av tonårsangst drama av alla karaktärer oavsett om de är unga som Zoe eller gamla som Fiona. Skräcken är...en minotaur?
Citera
2013-12-17, 17:26
Medlem
Chew1907s avatar
Ytterligare ett helt okej avsnitt, inget dåligt men inget direkt speciellt heller, antar att säsongen är en mellan-säsong kvalité-mässigt.
Citera
2013-12-17, 21:38
Medlem
DevilDists avatar
Alldeles för lite horror i nuvarande säsongen. Allt tilta kameran är inte galenskap nog. Minus i betyg.
Citera
2013-12-21, 16:18
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilDist
Alldeles för lite horror i nuvarande säsongen. Allt tilta kameran är inte galenskap nog. Minus i betyg.

Håller med, alldeles för lite horror och mest en soppa. Finns ingen säck att ens knyta igen. Läste på någon amerikansk sida att de medvetet regisserat denna serie mer i humorns tecken än skräckens.. Varför vet jag inte/kommer ej ihåg..
Citera
2013-12-23, 10:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DevilDist

Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Håller med, alldeles för lite horror och mest en soppa. Finns ingen säck att ens knyta igen. Läste på någon amerikansk sida att de medvetet regisserat denna serie mer i humorns tecken än skräckens.. Varför vet jag inte/kommer ej ihåg..

Håller med. Alldeles för lite skräck för att vara en skräckserie. Det känns mer en dramaserie med ett par personer som tror de har magiska krafter. Sämst måste vara Zoes motorsågsslakt på zombies, kändes lite lolipop chainsaw eller vad fan spelet heter.
Citera
2014-01-03, 08:49
Medlem
xtrftw1337s avatar
Haha, det var som fan.. Marie Laveau och Delphine LaLaurie har funnits på riktigt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Marie_Laveau
http://en.wikipedia.org/wiki/Delphine_LaLaurie

Stämmer rätt så bra in på beskrivningen som dom speglar i serien.
Citera
2014-01-09, 05:37
Medlem
Avsnitt 10 har sänts och ligger nu ute.
Citera
2014-01-09, 10:23
Medlem
Inte mycket skräck detta nej.

Sämsta avsnittet på säsongen, men Papa Legba är en skön lirare det. Gillar kokain gör han också.
Citera
2014-01-09, 11:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Inte mycket skräck detta nej.

Sämsta avsnittet på säsongen, men Papa Legba är en skön lirare det. Gillar kokain gör han också.

Finns många sköna idéer i säsongen som alla skulle kunna ha utforskats för att göra det mer skräckinjagande. Papa Legba, kriget mellan häxor och voodooprästinnor, häxjägarna som är ute efter deras "coven", någon slags "fight" mellan Fiona (om hon inte kommit tillbaka till deras "coven") och den nya supreme osv och istället väljer man att fokusera på något jävla drama mellan en massa kärringar och osnutna snorungar.
Citera
2014-01-09, 11:58
Medlem
swimp78s avatar
Jag har bara sett halva av sista säsongen än, men än så länge är mitt betyg 4/5.
Helt klart bättre än säsongen på sinnessjukhuset (den får 3/5).

Visst, det är "mer drama" - men en tv-serie utan drama är ju en tråkig tv-serie. Säsongen i mentalsjukhuset led av för statiska miljöer, av att själva story archet aldrig blev intressant, det var bara massa element staplade på varandra. Häxorna är mer intressanta att följa.

Dock tycker jag Jessica Lange är överskattad, både i denna och tidigare säsonger. Känns som serieskaparna dyrkar henne och anser henne vara världens bästa skådespelare. Det är så himla mycket frossande i långdragna scener där Lange får "spela ut" och se skör/megalomanisk/vällustig ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in