2012-11-02, 00:44
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Tycker faktist att den här säsongen är mer intressant än säsong 1.
Säsong 1 är bra, det är den. Men det blev lite tjatigt efter ett tag när alla sprang runt i huset.
Denna säsongen är mörkare, händer lite mer än i säsong 1.

Bra avsnitt idag, hände en hel del saker.

Jävligt nyfiken på vad som händer med killarna som dödade paret.
Alltså det man får se i början av varje avsnitt.
Det som sker i början på varenda avsnitt (hittills) är väl nutid medan resten av avsnitten utspelar sig 1964?

Sen är det väl samma monster som härjar utanför psykhuset som dödade snubbarna ibörjan av avsnittet? (man kan ju anta att de dog iaf, det verkade som så)
Senast redigerad av NirvanA 2012-11-02 kl. 00:46.
Citera
2012-11-02, 01:28
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det som sker i början på varenda avsnitt (hittills) är väl nutid medan resten av avsnitten utspelar sig 1964?

Sen är det väl samma monster som härjar utanför psykhuset som dödade snubbarna ibörjan av avsnittet? (man kan ju anta att de dog iaf, det verkade som så)

Yes, det utspelar sig i nutid. Stället är nedlagt.
Något som var märkligt var när snubbarna skjutit paret.
Då kommer en tredje person med likadan mask som de två.
Är det en polare till eller det riktiga "monstret". De såg ganska rädda ut.
Konstigt om det är det, de två killarna kan ju inte ha likadana masker som "monstret" menar jag.
Citera
2012-11-02, 09:32
Medlem
swimp78s avatar
Man borde dra ner på obehagligheterna, skruva ner tonläget, så skulle det bli mer hemskt på riktigt. Som det är nu känns det nästan som en parodi, eller början till en fånig porrfilm
Exakt ALLA är onda, det är mörkt hela tiden, läkaren är en dr mengele-figur, alla ska ha smisk på stjärten hela tiden, nunnan är kåt och syndig, och exakt alla klyschor staplas på varandra utan minsta finess, som en potpurri på diverse skräckfilmer ska in på kortast möjliga tid. Excorismen t ex kändes ju som en gäspning.

Jag vidhåller också det är himla synd att miljöerna i serien känns så ospännande. Man borde skapat en hel värld i världen av sjukhuset istället för en enda gröt där man knappt kan skilja den ena platsen från den andra. Etablerat en rad miljöer i sjukhuset med olika laddning - där vissa platser känns mer "mörka"/onda än och andra platser känns mer trygga och "ljusa". När allt är mörkt hela tiden blir det till slut inte skrämmande eller spännande längre.
Citera
2012-11-02, 18:10
Medlem
sjpatriks avatar
Jag kollade just på pilot avsnittet av denna serie och jag måste säga att manusförfattarna hoppar runt mellan "skräck" och drama som inget annat jag tidigare skådat. Även skådespeleriet är under genomsnittet. Någon som håller med?
Citera
2012-11-02, 18:53
Medlem
Tord_Ywels avatar
Började se denna serie för en vecka sedan på rekommendation av en vän, jag har sett s01e07 nu och min fråga är: när börjar skräcken komma?
Citera
2012-11-06, 05:32
Medlem
fernebos avatar
Tycker är väl att säsong två så här långt är underhållande, men tonläget kanske är lite väl hysteriskt. Första säsongen var ju också bra knäpp, men lite stillsammare och lite otäckare.
Citera
2012-11-06, 13:03
Medlem
TheBITs avatar
Dominique-låten är riktigt eerie och obehaglig, och har verkligen satt sig på huvudet, småstörande.
Citera
2012-11-06, 13:52
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBIT
Dominique-låten är riktigt eerie och obehaglig, och har verkligen satt sig på huvudet, småstörande.
Jag laddade ner den och drog in den i mp3an direkt
Citera
2012-11-06, 19:16
Medlem
gamlerumpetrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Man borde dra ner på obehagligheterna, skruva ner tonläget, så skulle det bli mer hemskt på riktigt. Som det är nu känns det nästan som en parodi, eller början till en fånig porrfilm
Exakt ALLA är onda, det är mörkt hela tiden, läkaren är en dr mengele-figur, alla ska ha smisk på stjärten hela tiden, nunnan är kåt och syndig, och exakt alla klyschor staplas på varandra utan minsta finess, som en potpurri på diverse skräckfilmer ska in på kortast möjliga tid. Excorismen t ex kändes ju som en gäspning.

Jag vidhåller också det är himla synd att miljöerna i serien känns så ospännande. Man borde skapat en hel värld i världen av sjukhuset istället för en enda gröt där man knappt kan skilja den ena platsen från den andra. Etablerat en rad miljöer i sjukhuset med olika laddning - där vissa platser känns mer "mörka"/onda än och andra platser känns mer trygga och "ljusa". När allt är mörkt hela tiden blir det till slut inte skrämmande eller spännande längre.

Jag håller med! Om serien hade lite mer kontraster och var mindre hysterisk hade den varit mycket bättre. Det är omöjligt att hinna bygga upp en känsla av spänning eller rädsla, när varenda scen är tillför att vara mer eller mindre skrämmande. Det är helt enkelt brist på kvalité och precis som i första säsongen har varje avsnitt en tendens att ha för mycket av allt. Ärligt talat tycker jag om konceptet i säsong två. Det är synd att dom inte lyckas få ihop det på ett bättre och mer smakfullt sätt.
Citera
2012-11-06, 23:56
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBIT

Dominique nique nique
Tro fan dom fortsätter att vara dårar när de tvingas lyssna på den låten dagarna i ända.
Ska bli intressant att se vad "Doktor Mengele" har för planer med nymfot
Citera
2012-11-07, 00:43
Medlem
CrimsonIdols avatar
Är på s1e06 än så länge, men Ryan Murphy verkar ju inte klara av en "historia", så några spoilers behöver jag knappast vara rädd för, även om jag läser tråden.
Men det är skamlöst underhållande, på ett skruvat vis.
Och mkt mer behövs inte ibland?

//Crimson
Citera
2012-11-08, 21:49
Medlem
NirvanAs avatar
Men nej... ska James Cromwell vara en ex-nazi...och anne frank lever..

Jävla blasé....fortsätter se men är inte alls lika peppad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in