2012-10-18, 20:15
Medlem
wonderlands avatar
Är inte tvillingen med kula första säsongen då?

Vill gärna se första avsnittet i den nya säsongen men mitt internet segar för tillfället. Tycker det är positivt att de ändrat på omgivningen, mentalsjukhus bäddar ju för många intressanta vändningar.
Citera
2012-10-18, 21:17
Medlem
NirvanAs avatar
Varför blev dom tvungen att ha ett Rasblandarpar och Lebbpar i första avsnittet redan, judarna orkar inte ens vara diskreta längre.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Hade inte koll på att det skulle vara fristående (vad vi vet) story men med några av de gamla skådespelarna, vilket gjorde det väldigt förvirrande i början. Annars måste man ju säga att serien följer det klassiska hollywoodmönstret: blandpar, homopar och onda kristna.

Jag var tydligen inte ensam med denna iakttagelse.
Senast redigerad av NirvanA 2012-10-18 kl. 21:38.
Citera
2012-10-18, 21:40
Medlem
swimp78s avatar
Som europe känns inte temat med "onda" kristna som döljer syndiga tankar lika kittlande och "farligt" som för amerikaner misstänker jag. Hoppas det inte blir för mycket nunnekitsch i kommande avsnitt också..

Överlag tycker jag nog att s2 startar svagare än s1. Jag tycker miljöernas olika delar inte är lika tydliga också. Alla platser inne i sjukhuset ser likadana ut, man vet inte var någonstans folk är i olika scener - det gör att det känns lite virrigt. Även miljöer måste ju ha en "personlighet". Tycker karaktärer och miljöer kändes mer utmejslade i första säsongen
Citera
2012-10-18, 21:46
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Som europe känns inte temat med "onda" kristna som döljer syndiga tankar lika kittlande och "farligt" som för amerikaner misstänker jag. Hoppas det inte blir för mycket nunnekitsch i kommande avsnitt också..

Överlag tycker jag nog att s2 startar svagare än s1. Jag tycker miljöernas olika delar inte är lika tydliga också. Alla platser inne i sjukhuset ser likadana ut, man vet inte var någonstans folk är i olika scener - det gör att det känns lite virrigt. Även miljöer måste ju ha en "personlighet". Tycker karaktärer och miljöer kändes mer utmejslade i första säsongen

Som sagt har inte hunnit sett första avsnittet, så vet inte exakt vad du menar med nunnekitch, , men manusförfattaren ska ha skrivit hela säsongen för Jessica Lange som centralroll, och hon spelar ju nunnan...så det lär nog bli en del av den varan.
Citera
2012-10-18, 21:53
Medlem
NirvanAs avatar
Jessica Lange är en helt lysande skådespelerska imo, gör sig riktigt bra i säsong 1 och kommer säkert briljera i säsong 2 också.
Citera
2012-10-19, 00:43
Medlem
RolandDeschains avatar
Rätt bra första avsnitt, halvknackig inledning men det blev bättre mot slutet.
Ska bli intressant att se vad det var som hon där nervösa systern matade, troligtvis något skapat utav doktorn. Kul att James Cromwell spelar doktorn, duktig skådespelare!
Kommer bli en intressant säsong.
Citera
2012-10-19, 09:38
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Som sagt har inte hunnit sett första avsnittet, så vet inte exakt vad du menar med nunnekitch,

Typ klyschiga beskrivningar av religion , "syndiga tankar", strama nunnor som i hemlighet smeker sig själva till brygga iklädda raffset, scener där nunnor som lipar "jag har syndat syster, piska mig på stjärten" osv.

Hela den där religösa grejen känns så extremt trött och ointressant, och det spelar ingen roll hur bra skådespelarna är. Den där tematiken är kanske nåt som kanske kan kittla i religöst präglade delar av världen, typ USA - men i norra Europa känns ämnet mer som en enda stor gäspning.
Citera
2012-10-19, 09:40
Medlem
swimp78s avatar
Var det nån mer än jag som reagerade på klippningen? Det känns som den var uppspeedad typ dubbelt så mycket jämfört med i de flesta andra serier. Jag tycker inte snabb klippning är idealiskt om man vill bygga skräckstämningar.
Citera
2012-10-19, 12:16
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Var det nån mer än jag som reagerade på klippningen? Det känns som den var uppspeedad typ dubbelt så mycket jämfört med i de flesta andra serier. Jag tycker inte snabb klippning är idealiskt om man vill bygga skräckstämningar.
Ja lite skumt var det nog, kändes inte helt "normalt"
Citera
2012-10-19, 12:26
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Kan nog bli bra. Gillade säsong 1 mycket.
Kul att nunnan som spelade grannfrun är med igen också.
Jävligt sexig fast hon är rätt så gammal, hade inte bangat där
Det enda jag kan klaga på är miljön.
Lite för mörkt och som någon annan nämnde, man får ingen klar bild av hur sjukhuset är uppbyggt.
Dom hoppar fram och tillbaka mellan klippen. Men det kanske ger sig, var ju bara första avsnittet.
Citera
2012-10-19, 21:41
Medlem
Väldigt spännande första avsnitt! Gillar miljön mentalsjukhus, där kan ju vad som helst hända!

Blev lite förvirrad dock, Tate och grannfrun från säsong 1 är alltså inte samma personer alls nu i säsong 2? Konstigt de återanvänt de isf
Citera
2012-10-19, 22:48
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellizz
Väldigt spännande första avsnitt! Gillar miljön mentalsjukhus, där kan ju vad som helst hända!

Blev lite förvirrad dock, Tate och grannfrun från säsong 1 är alltså inte samma personer alls nu i säsong 2? Konstigt de återanvänt de isf
Samma skådespelare, helt andra karaktärer... även bögen/heroes snubben från säsong 1 kommer dyka upp i säsong 2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in