Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-19, 16:42
  #1
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Jag ska nu börja träna igen, efter ett uppehåll på 3-4 månader. När jag slutade träna så tränade jag 5 dagar/veckan och periodvis med volym och styrka, det funkade väldigt bra.

Men till frågan: Ska jag börja lite lätt med 3 dagar/veckan eller "kan" jag börja med 5 dagar/veckan utan att det är skadligt på något sätt?

Tacksam för svar, börjar bli sugen nu.
Citera
2011-09-19, 16:46
  #2
Medlem
Phankis avatar
Beror på vad du ska träna med. Men testa att träna 3 gånger är du trött och inte orkar så vilar du. Men känner du att du orkar så fortsätter du. Det är iaf mitt tips Lycka till!
Citera
2011-09-19, 16:47
  #3
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phanki
Beror på vad du ska träna med. Men testa att träna 3 gånger är du trött och inte orkar så vilar du. Men känner du att du orkar så fortsätter du. Det är iaf mitt tips Lycka till!
Jag tränar enbart fria vikter. Så segt att vara på gymmet så länge, om man kör 3 dagar/veckan bara
Citera
2011-09-19, 16:59
  #4
Medlem
Det är bara att ta dig i kragen och pallra dig till gymmet! Tror inte att det är speciellt skadligt att köra på ett 5-split direkt efter uppehåll, kör det du känner för bara
Citera
2011-09-19, 17:18
  #5
Medlem
Pipharens avatar
För att impa i bildtråden eller?

Det märker du ju själv, är du bra på återhämtning klarar du förmodligen att ösa på men att successivt öka träningsvolymen är förmodligen skonsammare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback