2011-09-20, 10:01
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Det sitter jag också och funderar över.
Finns det något speciellt som har utlöst handlandet nu?

När jag betraktar situationen verkar det som om de bor på olika ställen och att separationen verkar vara avklarad, men det kan naturligtvis ligga en hel del saker i denna soppa.

Jag har inte hittat något konkret, än iallafall. Inte på mamman heller.
Barnens tidigare folkbokföringsadress, var var den?
Citera
2011-09-20, 10:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

När jag betraktar situationen verkar det som om de bor på olika ställen och att separationen verkar vara avklarad, men det kan naturligtvis ligga en hel del saker i denna soppa.
Varken Attunda Tingsrätt, eller den tingsrätt som har pappans bostad i sin domsaga känner till föräldrarna. Så det tycks inte finnas någon vårdnadstvist.
Citera
2011-09-20, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Mängder med både japanska, kinesiska och ryska turister handlar på Ica under sommaren,
och en Zigenarjävel som står utanför och spelar dragspel, sorry OT.

Är det någon som vet med säkerhet om mamman bodde på Ormbergsvägen eller Glimmervägen?

Hon bodde på Glimmervägen.

Vad får er att snöa in på Ormbergsvägen?
Och varför nämns C*dermark?
Citera
2011-09-20, 10:07
Medlem
Cedermark är son till Roland Cedermark
Citera
2011-09-20, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Mängder med både japanska, kinesiska och ryska turister handlar på Ica under sommaren,
och en Zigenarjävel som står utanför och spelar dragspel, sorry OT.

Är det någon som vet med säkerhet om mamman bodde på Ormbergsvägen eller Glimmervägen?

http://www.upplysning.se/person/data/?id=da968907-04e6-70b2-3e0d-09de63a71e5f

Det var även där polisen var och sökte i lägenheten
Citera
2011-09-20, 10:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Jag har inte hittat något konkret, än iallafall. Inte på mamman heller.
Barnens tidigare folkbokföringsadress, var var den?
Ormbergsvägen 30, Sigtuna
Elgentorpsvägen 12, Tullinge
Citera
2011-09-20, 10:18
Medlem
Lgh som är avspärrad är glimmervägen 4, såg det själv igår. Vägen från lgh till fyndplatsen är ca1,5 km. Att ta offren dit kräver minst en barnvagn eller liknande. Man passerar mänger av villor hur man än går. Om kläderna hittats på den Z brygga vet jag inte men den ligger ca 300 meter bort, den tomten är obebodd och mkt insynsskyddad. Vindarna blåser dock nästan alltid från fyndplatsen mot Z brygga. Vet inte riktigt hur strömmarna förflyttar kroppar men känns som det är mot vind och våg riktningen, dvs dom borde flyta från fyndplatsen mot z brygga o inte tvärtom?? Hela fjärden är ca 3 m djup. Polishelikoptern flög omkring mellan lgh och bryggorna från kl 17 och framåt, verkade leta efter nåt på vägen. Denna C som bodde på glimmervägen 2 hade 3 mörka barn men dessa var tjejer.
Citera
2011-09-20, 10:21
Medlem
Quarrels avatar
Fordonsregistret har inga fordon hos mamman.
Citera
2011-09-20, 10:21
Medlem
Var har ni läst att barnen verkligen försvunnit den dag de efterlystes? De kanske varit döda i flera veckor. De har ju varken varit i skolan eller på dagis.
Citera
2011-09-20, 10:26
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zixten
Var har ni läst att barnen verkligen försvunnit den dag de efterlystes? De kanske varit döda i flera veckor. De har ju varken varit i skolan eller på dagis.
Här:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13650739.ab

Citat:
20.00 SISTA IAKTTAGELSEN
Vittnen såg barnen i livet vid åtta-tiden på söndagskvällen. Andra har hört hur mamman och barnen befinner sig nere vid vattnet. De uppgifterna gör att utredarna tidigt befarar att pojkarna blivit utsatta för brott
Citera
2011-09-20, 10:28
Medlem
epost72s avatar
Nu står det lite mer på AB
Citat:
Strax före tio i söndags kväll ringde det i den 50-årige pappans telefon. Det var hans ex-flickvän, mamman till deras gemensamma fyraårige son.
Med skärrad röst berättade hon att något fruktansvärt inträffat.
– Hon sa att det hade hänt något otäckt och konstigt med barnen, säger han när Aftonbladet träffar honom utanför bostaden i södra Stockholm.
Mannen reagerade instinktivt.
– Jag la på luren, ringde polisen och sedan åkte jag dit.
Citat:
När pappan kom fram till Sigtuna åkte han direkt hem till sin ex-partner. Hon berättade att hon varit nere med sina två söner, 4 och 8 år gamla, vid vattenbrynet vid Munkholmen under söndagskvällen.
– Hon sa att hon hade hört en duns när de var nere vid vattnet och att pojkarna sedan plötsligt var borta.
Ett stort sökpådrag inleddes under kvällen. Både pappan och mamman deltog.
– Hon var med och försökte minnas vad som hade hänt. Hon var i chock, det var som att prata med ett tomt hål, säger mannen.
Citat:
Ett inledande förhör hölls, men enligt Stefan Marcopoulos är det svårt att veta hur mamman ställer sig till misstankarna:
– Hon har i princip inte sagt någonting.
Vid 12.30-tiden hittade dykare den ena pojken död i vattnet intill en brygga. En stund senare hittades även hans bror.
Klockan 15.20 anhölls tvåbarnsmamman, skäligen misstänkt för mordet på sina två söner.
Enligt Stefan Marcopoulos är det inte säkert att pojkarna avlidit genom drunkning.
– Vi har en teori om hur det gått till och den stämmer rätt bra med de vittnesuppgifter vi har. Men vi måste invänta den rättsmedicinska undersökningen innan vi kan säga mer.

Med andra ord verkar det inte som att hon anhölls innan man hittat kropparna som tidigare påståtts.
Senast redigerad av epost72 2011-09-20 kl. 10:30.
Citera
2011-09-20, 10:28
Medlem
Bullens avatar
Citat:

Psykisk ohälsa med största sannolikhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in