2011-09-22, 15:27
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtyhome
Skadorna var så omfattande att polisen uteslöt att det var en olyckshändelse...
Är det en officiell uppgift eller en gissning?
Citera
2011-09-22, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Togaxmed
Den okunskap som råder på vissa håll i den här tråden är rent plågsam. Dom pappor som försökt få hjälp av socialtjänsten för sina barn vet vad jag talar om. Det är ungefär lika lätt för en pappa att få socialtjänsten att agera mot en mamma som det är för en kamel att komma igenom ett nålsöga.

Socialtjänsten är rutten inifrån och ut. Förgiftad av 3 decenniers radikalfeminism, deras lögner om könsmaktsordning, och falska avhandlingar om mäns våldsamhet. Om du är farsa utan vårdnad så blir du utskrattad om du söker hjälp för ditt barn. Såklart händer sånt här då. Detta är inte första gången heller.

Det kommer att hända igen.
Lugn! Det jag sa var inte ens FÖRSÖKT få hjälp. Det hade varit stor skillnad om han sagt att han ringt dem, men inte fått gehör för sin oro. Då kunde han möjligen lastat socialen för att de inte agerat, men vad jag förstått så har han helt enkelt bara konstaterat att mamman mått dåligt och magrat av. Därför, anser jag att han inte gjort vad varje normalt funtad förälder skulle gjort. Inte struntar man bara i sånt?
Citera
2011-09-22, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Är det en officiell uppgift eller en gissning?

Vi diskuterade på jobbet och min kollega som bor i Sigtuna hade hört från flera håll att polisen lite halvt hade sagt att skadorna var så pass att det inte såg ut som en olycka...
Citera
2011-09-22, 15:43
Medlem
bernad_laws avatar
Ja nu har tanten tagit på sig brotten, då.......

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13667149.ab
Citera
2011-09-22, 15:46
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blabarslycka
Lugn! Det jag sa var inte ens FÖRSÖKT få hjälp. Det hade varit stor skillnad om han sagt att han ringt dem, men inte fått gehör för sin oro. Då kunde han möjligen lastat socialen för att de inte agerat, men vad jag förstått så har han helt enkelt bara konstaterat att mamman mått dåligt och magrat av. Därför, anser jag att han inte gjort vad varje normalt funtad förälder skulle gjort. Inte struntar man bara i sånt?
Det var först i samband med sökandet efter barnen - när det redan var för sent och hon hade dödat dem - som han såg att hon magrat:
"När han i söndags åkte ut till Sigtuna för att hjälpa till i sökandet efter pojkarna förstod han att mamman måste ha mått dåligt en tid.
- Jag hade inte sett henne sedan den ena pojkens födelsedag i mars och hon hade magrat mycket och såg väldigt sliten ut. Jag förstod att hon mådde oerhört dåligt, säger Karl-Gunnar Wiman."
Källa: http://www.expressen.se/nyheter/1.2568007/jag-kan-inte-for-mitt-liv-tro-att-det-ar-hon-som-dodat-pojkarna
Citera
2011-09-22, 15:47
Bannlyst
Kan det vara så att barnen fått klorin på sig och fått bränn/frätskador? Hade inte G dillat om att de ev blivit innebrända/brända? Kan tänka mig att hennes engelska är rätt svår att tolka.

Spånar bara, men är det omöjligt att hon eldat i lägenheten? Det borde ha varit rätt kallt om inte värmen fungerade.

Förresten, fungerar vattnet i lägenheten om strömmen kopplats ur?
G kan ju ha tagit med pojkarna till vattnet för att tvätta av dom.

Ang att hennes kompis ringde till pappan. Hade hon ingen el hade hon nog ingen ström i telefonen heller och hon var säkert väldigt upprörd.
Citera
2011-09-22, 15:48
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Ja nu har tanten tagit på sig brotten, då.......

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13667149.ab

Jag blir inte förvånad.
Då slänger jag in samma fråga som igår.
Varför tror ni mamman klädde av pojkarna? Helt eller delvis?
Citera
2011-09-22, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Det var först i samband med sökandet efter barnen - när det redan var för sent och hon hade dödat dem - som han såg att hon magrat:
"När han i söndags åkte ut till Sigtuna för att hjälpa till i sökandet efter pojkarna förstod han att mamman måste ha mått dåligt en tid.
- Jag hade inte sett henne sedan den ena pojkens födelsedag i mars och hon hade magrat mycket och såg väldigt sliten ut. Jag förstod att hon mådde oerhört dåligt, säger Karl-Gunnar Wiman."
Källa: http://www.expressen.se/nyheter/1.2568007/jag-kan-inte-for-mitt-liv-tro-att-det-ar-hon-som-dodat-pojkarna
Ajdå, detta har jag missat!
Citera
2011-09-22, 15:51
Medlem
firewolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag blir inte förvånad.
Då slänger jag in samma fråga som igår.
Varför tror ni mamman klädde av pojkarna? Helt eller delvis?

För att få det att se ut som en drunkningsolycka kanske? Nåja, 3 negrer mindre nu i alla fall.
Citera
2011-09-22, 15:57
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firewolf
För att få det att se ut som en drunkningsolycka kanske? Nåja, 3 negrer mindre nu i alla fall.

Drunkna kan man göra med kläderna på. Och hon visste ju att skadorna skulle upptäckas.Det finns en annan förklaring som är obehaglig att tänka på men som har förekommit när det gäller kvinnliga barnamördare.
Fundera.
Citera
2011-09-22, 15:59
Medlem
SvenneMelons avatar
Nu har mamman erkänt att hon begått två grova brott.
Trots det kallas hon "mamman" i gammelmedia... varför då?
När får vi se namnet i gammelmedia?
Citera
2011-09-22, 16:00
Medlem
Platanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Drunkna kan man göra med kläderna på. Och hon visste ju att skadorna skulle upptäckas.Det finns en annan förklaring som är obehaglig att tänka på men som har förekommit när det gäller kvinnliga barnamördare.
Fundera.

Du har antytt något länge nu, berätta vad du tror istället för oss som inte är så insatta i mammor som mördar sina barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in