Citat:
Ursprungligen postat av Togaxmed
Den okunskap som råder på vissa håll i den här tråden är rent plågsam. Dom pappor som försökt få hjälp av socialtjänsten för sina barn vet vad jag talar om. Det är ungefär lika lätt för en pappa att få socialtjänsten att agera mot en mamma som det är för en kamel att komma igenom ett nålsöga.
Socialtjänsten är rutten inifrån och ut. Förgiftad av 3 decenniers radikalfeminism, deras lögner om könsmaktsordning, och falska avhandlingar om mäns våldsamhet. Om du är farsa utan vårdnad så blir du utskrattad om du söker hjälp för ditt barn. Såklart händer sånt här då. Detta är inte första gången heller.
Det kommer att hända igen.
Lugn! Det jag sa var inte ens FÖRSÖKT få hjälp. Det hade varit stor skillnad om han sagt att han ringt dem, men inte fått gehör för sin oro. Då kunde han möjligen lastat socialen för att de inte agerat, men vad jag förstått så har han helt enkelt bara konstaterat att mamman mått dåligt och magrat av. Därför, anser jag att han inte gjort vad varje normalt funtad förälder skulle gjort. Inte struntar man bara i sånt?