Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Om den uppgiften är riktig så blir nästa fråga huruvida pojkarna misshandlats i samband med mordet, eller om misshandeln pågått under en längre tid (vilket skulle förklara varför hon inte kunde släppa iväg dem till skola/dagis) och mordet var kulmen på det hela - kanske ett försök att dölja långvarig misshandel som skulle bli uppenbar så snart de sociala myndigheterna ingrep och hon tvingades öppna lägenhetsdörren.
Kan så vara. Men en längre tids misshandel och frånvaro kan ju också vara förknippat med det psykiska och kanske inte så medvetet agerat. Jag tänker mig en djupt deprimerad mamma, utan pengar, jobb,ork eller ens ström. Hon orkar/kan inte laga mat till barnen, tvätta sig eller dem (förmodar jag) och orkar inte ta med barnen till skola och dagis. Troligen har TVn agerat barnvakt och pizzabudet fixat maten till dem, medan hon troligen mest sovit och mått eländigt.
När barnen blivit jobbiga och t ex krävt att få aktivera sig eller bråkat med varandra och stört henne, har de troligtvis legat i riskzonen för att få stryk tänker jag mig. Men jag hoppas så inte är fallet. På något sätt är tanken på ett tillfälligt psykbryt där hon t ex tar livet av barnen med sömnmedel, mer uthärdligt än tanken på ett nytt Bobbyliknande fall där hon kanske plågat småkillarna en längre tid och där hon kanske rent av slog i hjäl dem sakta men säkert