2011-09-22, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KuKluxKlan
Självsanering. Två negerungar mindre. En negermamma i fängelse.
Jackpott för Sverige.

Tror du på det själv...?
Skönt att kräket erkänt nu i alla fall!
Citera
2011-09-22, 19:15
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Det låter verkligen konstigt. Det lär visa sig om hon först tagit livet av dem och sedan försökt elda upp dem. Av det som framkommit hittills har många vittnat om vilken bra mamma hon varit innan. Något hände när hon var utomlands. Därefter kan hon hamnat i en djup depression eller blivit psykotisk.

Ja men funderar lite på vad det är som folk har uppmärksammat på stranden.
Har hon gjort upp en brasa?
Citera
2011-09-22, 19:16
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Enligt vad vännerna berättat, har modern i Kenya av någon anledning utslungat en förbannelse över henne. Det är omvittnat att hon efter detta blev förändrad och tydligen tappade kontrollen. Det kan ha varit detta, en moders förbannelse, som gjort att hon gått in i en djup depression, som lett till att hon dödat sönerna. "Jag hoppas att ditt plan crashar så att du dör och dina söner blir omhändertagna" (om det är sannt) är troligen ett starkt anatema, som förföljt Gr*ce och frätt på henne sedan dess.
..

Skrämmande hur förbannelsen gick i uppfyllelse, fast inte riktigt: det var barnen som dog och hon som blev "omhändertagen" av myndigheterna.
Citera
2011-09-22, 19:17
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Under det flera dagar långa elavbrottet på Järvafältet utanför Stockholmvar det den invandrade majoriteten som klarade sej bäst.
Deras medfödda kunskap om brist på el gjorde att de använde campingkök, grillade på balkonger och gårdar.
Men det kanske var för att pizzerian också drabbats avbrottet.
I Afrika är det nog vanligast att man tvättar sej i kallvatten.
Tillägg: kläder låg i blöt i ett handfat. Alltså fanns vatten.

Det är nog helt enkelt så att hennes initiativförmåga var näst intill obefintlig, till följd av psykiska besvär. Det förekommer antagligen rätt ofta att psykiskt sjuka människor sitter smutsiga och hungriga i sin ensamhet, fast det finns såväl pengar, el som vatten.

[EDIT:] Men jag tycker att din iakttagelse är såväl relevant som intressant!
Senast redigerad av theodor.busse 2011-09-22 kl. 19:25.
Citera
2011-09-22, 19:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Under det flera dagar långa elavbrottet på Järvafältet utanför Stockholmvar det den invandrade majoriteten som klarade sej bäst.
Deras medfödda kunskap om brist på el gjorde att de använde campingkök, grillade på balkonger och gårdar.
Men det kanske var för att pizzerian också drabbats avbrottet.
I Afrika är det nog vanligast att man tvättar sej i kallvatten.
Tillägg: kläder låg i blöt i ett handfat. Alltså fanns vatten.
Jaha -- och hon var denna majoritet menar du, eller var det kanske så att just hon var en individ som inte hanterade sin situation så bra, av en eller annan anledning.

Menar du att socialtjänsten helt enkelt skall utgå ifrån att svarta bär med sig vissa kunskaper i hudfärgen? Eller har de samma skyldigheter gentemot svarta barn som vita?
Citera
2011-09-22, 19:20
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wallflower
Att hon inte fick hjälp från socialen kan ju bero på att hon valde
att åka utomlands och bli av med jobbet. Kan knappast komma hem
efter det och be om pengar, nån måtta får det ju vara.

Fast nu är det ju ingen som sagt att soc. skulle strössla pengar åt mamman. Barnen skall ju däremot inte hamna i klistret om en förälder får psykbryt och helt plötsligt börjar leva på ett sätt han/hon inte gjort tidigare.
Citera
2011-09-22, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Mamman kontaktade socialtjänsten för att få pengar.
Jag har haft strömavbrott i en vecka med 3 barn mitt i vintern och man var tvungen att lösa problemet. Sen går jag inte och köper pizza för 400 i stället för att betala elräkningen.
Nej jag ska inte ha dig på ignore.
Det finns massor av barn som lever under knapra förhållande till att börja med. Jag förstår inte hur man kan få det till att socialen skulle vara överförmyndare till vuxna människor (även om det skulle behövas ibland). Hon arbetade och hade lön och fick då antagligen inget försörjningsstöd eftersom hon hade lön.
En elleverans stängs inte av över en natt, och jag tror att hon hellre la pengarna på en resa till Kenya än att betala räkningen. Har man pengar att åka till Kenya, så har man pengar att betala el, eller?
Att helt sonika lämna sin två små barn hos en vän i EN MÅNAD tycker ju jag är anmärkningsvärt och ansvarslöst. Vilken sorts mor gör så?
Att sedan kallt räkna med att socialen ska betala för att det finns barn med i bilden skulle ju vara ganska glassigt. Då kan man ju göra vad som helst med sina elräkningar( om man har barn)
Citera
2011-09-22, 19:22
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har haft strömavbrott i mer än en vecka med fem barn - skillnaden var att då stod man inte utan ekonomi, man kunde prioritera om, och man hade andra lösningar.
Här är en människa utan ekonomi - som inte hade andra lösningar, därför vände hon sig till socialtjänsten. Deras uppdrag var inte att mata henne med pengar - deras uppdrag var att se till att barnen hade det ordnat med hänsyn till den situation som uppstod.

Dessutom så under långa strömavbrott så brukar det ordnas nödlösningar inom samhällena för dem som inte kan ordna för sig själva. Man tvingas inte frysa och svälta ihjäl hemma om man inte klarar att ordna det på egen hand.
Hon vände sig till soc. i augusti för att får pengar, elen stängdes av i september. I min Sigtunahems lägenhet har jag ingen värme än utan att frysa. Kan du inte försöka se pappans och "mormors" skuld i det hela?
Citera
2011-09-22, 19:24
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jaha -- och hon var denna majoritet menar du, eller var det kanske så att just hon var en individ som inte hanterade sin situation så bra, av en eller annan anledning.

Menar du att socialtjänsten helt enkelt skall utgå ifrån att svarta bär med sig vissa kunskaper i hudfärgen? Eller har de samma skyldigheter gentemot svarta barn som vita?

Sluta läs inlägg som fan läser bibeln!
Citera
2011-09-22, 19:26
Medlem
urkinhas avatar
Kunde hon ha flyttat till Kenya och tagit den yngsta sonen med sig om hon så ville eller behövde hon pappans tillstånd ? (Elias har ju hans efternamn)
Citera
2011-09-22, 19:30
Medlem
4thFloors avatar
Stänger man verkligen av elen så snabbt? Alltså från en månad till en annan? För mig känns det tveksamt. Alltså, faktura - 30 dagar - påminnelse - någon form av skarp varning i kombination med varsel om avstängning + information till soc - slutligen trycker dom på av-knappen. Jag inbillar mig att den här elen skulle ha varit betald för rätt länge sen...
Citera
2011-09-22, 19:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Hon vände sig till soc. i augusti för att får pengar, elen stängdes av i september. I min Sigtunahems lägenhet har jag ingen värme än utan att frysa. Kan du inte försöka se pappans och "mormors" skuld i det hela?
Ja, hon vände sig till socialtjänsten för att elen skulle stängas av. Hon fick avslag, hennes väninna försökte ringa socialtjänsten och tala med dem, hon avspisades.
Hon borde givetvis ha överklagat beslutet - frågan är dock om hon ens kände till det förfarandet.

Socialtjänsten var informerade om att elen slogs av, att barnen levde i ett hem utan el. De släppte ärendet trots påstötning från väninnan.

Exakt när elen stängdes av vet inte jag om det har framkommit -- men var det i september är väl sambandet med morden ännu starkare.

Varför skall jag se pappans skuld i detta? Mig veterligen har det inte framkommit något som svartmålar honom. Han verkar stå på god fot med mamman, verkar vara tillräckligt engagerad för att bry sig om vad som händer när mamman ringer.
Alla människor har inte samma överenskommelser och behov -- att ni kräver varannan helg, eller varannan vecka, är inte detsamma som att det var det optimala för dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in