Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Hon vände sig till soc. i augusti för att får pengar, elen stängdes av i september. I min Sigtunahems lägenhet har jag ingen värme än utan att frysa. Kan du inte försöka se pappans och "mormors" skuld i det hela?
Ja, hon vände sig till socialtjänsten för att elen skulle stängas av. Hon fick avslag, hennes väninna försökte ringa socialtjänsten och tala med dem, hon avspisades.
Hon borde givetvis ha överklagat beslutet - frågan är dock om hon ens kände till det förfarandet.
Socialtjänsten var informerade om att elen slogs av, att barnen levde i ett hem utan el. De släppte ärendet trots påstötning från väninnan.
Exakt när elen stängdes av vet inte jag om det har framkommit -- men var det i september är väl sambandet med morden ännu starkare.
Varför skall jag se pappans skuld i detta? Mig veterligen har det inte framkommit något som svartmålar honom. Han verkar stå på god fot med mamman, verkar vara tillräckligt engagerad för att bry sig om vad som händer när mamman ringer.
Alla människor har inte samma överenskommelser och behov -- att ni kräver varannan helg, eller varannan vecka, är inte detsamma som att det var det optimala för dem.