Så där ja!
Här kommer uppgifter om press från anhöriga i Afrika om pengar som kan ha fått Grace att må dåligt:
http://www.expressen.se/nyheter/1.2571337/systern-fragar-om-lillebror-kommer-tillbaka
Citerar mej själv i ett nåra dar gammalt inlägg.
"Det som oftast utlöser förbannelser, svordomar och t o m stryk är när familjen/släkten inte tycker att den sverigeboende skickar tillräckligt mycket pengar eller gåvor.
Mina egna förskrämda iaktagelser..
Många invandrare lever under stor press pga släktens orealistiska föreställningar om den rikedom som drabbar alla som inträder i Konungariket Sverige.<"
Den hets som många afrikaner utsätts för av sina familjer i hemlandet är svår för oss att förställa sej.
Hela släkten kan ha samlat till biljetten till det förlovade landet och förväntar sej utdelning på sin investering.
Självmord, narkotikasmuggling, rån mm blir ett sätt att inte dra skam överfamiljen i hemlandet.
Familjer sinsemellan jämför vad deras utvandrade barn bidrar med.
Allt i från skolavgifter och skoluniformer till hela släkten, lastbilar för att öppna åkeri, resor till Mecka mm kan stå på önskelistan.