• 2
  • 3
2014-12-08, 05:21
Medlem
Jag slår ett slag för självterapi i det fallet!
Alkhoholen har som tur är inte fått något fäste i mig ännu, men det ligger och lurar lite i generna som det sägs.

Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Om du vill dyka djupare för att du känner att du vill veta så gör det men annars så spelar det ingen roll.
Det finns inga dunder mediciner utan många mår bäst utan men det kan vara värt att prova.
Det bästa är att lära känna sig själv och sina brister och lära sig hantera dessa och undvika alkohol (jag tror du vet vad jag menar med alkoholen).
Citera
2014-12-08, 05:34
Medlem
Mina sömnproblem är som ett medvetet val (på gott & ont), att "inte sova" är något jag bestämt mig för, så dricker t.ex. kaffe under kvällen.

Gånger jag bestämt för att lägga mig till sängs i tid, brukar ställa in klockan så att jag ändå börjar dagen tidigt mitt i natten kl. 03:00.

Mina sömnproblem grundar sig i en sorts ovilja. Jag vet att det är hälsosamt, i längden behöver man regelbunden sömn och vila men på samma gång att det tar från ens tid, skapar en sorts motsättning innerst inne.

Rent rationellt vet att det beror till stor del hur jag använder min tid under dagtimmarna. Svårt att hålla mig till rutiner då jag har tendensen för orealistiska och höga förväntningar att det sen känns som att jag inte gjort tillräckligt.
Citera
2014-12-08, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mingus7
Gånger jag bestämt för att lägga mig till sängs i tid, brukar ställa in klockan så att jag ändå börjar dagen tidigt mitt i natten kl. 03:00.

Sjukt bra idé. Kanske är lika bra att lägga sig på eftermiddagen då jag ändå aldrig får någonting gjort. Är alltid på natten all motivation och kreativitet kommer fram..
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in