2011-09-16, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aeikz
Det är politikernas fel, vårt fel, vi som låtit det bli som det är idag. Naivitet och noll konsekvens- tänkande. Hade vi varit mer ansvarsfulla från början hade det sett mycket bättre ut idag.
Ett bra exempel på hur varje sanningssägande invandringskritiker fungerar på flashback. Kapar trådar och vinklar allting till att handla om invandringen. Ingenting nämns om hur TS ska lyckas bli mindre hatisk och rasistisk utan det visar sig att det bara råkar bli så att man blir hatisk när det är "politikernas fel" som "låtit det bli som det är idag". Hade vi bara varit mer "ansvarsfulla" hade det varit "bättre" idag och ingen hade behövt vara hatiskt. Detta är alltså en illa förklädd uppmaning till TS att forstsätta bli mer hatisk därför att sanningen är att någon har gjort fel, politikerna (indirekt vi gemensamt och då speciellt de som röstat fel), SD däremot är inte fel på något sätt utan snarare botemedlet MOT det onda (rötäggsinvandrarna aka sandnegrerna aka muslimerna) och inte alls Flashback Light som har hatet som drivkraft.
2011-09-16, 13:56
Medlem
snart lär det dyka upp en följande rubrik på aftonbladet,
"Flashback, ett forum för onda och hatiska människor med drog beroende"

sorry för ot
2011-09-16, 13:57
Medlem
L0darens avatar
Klart att man blir illa till mods när man märker hur svenska media mörkar och ljuger, ofta räcker det bara med att gå till en utländsk nyhetskälla om det är någon nyhet av stor vikt. Där skriver de alltid ut mer information och försöker inte mörka om det är invandrare, muslimer, eller annat inblandat. Varför ska just svensk media "skona" oss från relevant information? Politiker har som uppgift att ljuga, media försöker framställa sig själva som objektiva och granskande men mycket av deras verksamhet går ut på att inte rapportera eller att förvanska och förfölja sådant som av samhället inte ses som tidsenligt typ SD, kungahuset, nationalism, fosterlandskärlek etc.

Ja jag hatar, men det är ju inte FB som fått mig att hata det är förljugenheten i debattklimatet som jag riktar min ilska mot.
2011-09-16, 14:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tinfoil
Ett bra exempel på hur varje sanningssägande invandringskritiker fungerar på flashback. Kapar trådar och vinklar allting till att handla om invandringen. Ingenting nämns om hur TS ska lyckas bli mindre hatisk och rasistisk utan det visar sig att det bara råkar bli så att man blir hatisk när det är "politikernas fel" som "låtit det bli som det är idag". Hade vi bara varit mer "ansvarsfulla" hade det varit "bättre" idag och ingen hade behövt vara hatiskt. Detta är alltså en illa förklädd uppmaning till TS att forstsätta bli mer hatisk därför att sanningen är att någon har gjort fel, politikerna (indirekt vi gemensamt och då speciellt de som röstat fel), SD däremot är inte fel på något sätt utan snarare botemedlet MOT det onda (rötäggsinvandrarna aka sandnegrerna aka muslimerna) och inte alls Flashback Light som har hatet som drivkraft.

Det är du själv som använder extrema begrepp och relaterar enbart till arga rasister som häver ur sig ord som neger och kamelryttare.

Hur kapar jag och vinklar tråden tycker du? Tycker du att områden som Rosengård är så bra som de möjligt kunde vara? Tycker du att Göteborg speciellt runt Hissingen/Berga är bra där det i snitt sker 1 mord i månaden, om man räknar bort alla våldsbrott/våldtäkter/extrem vandalisering är fine?

Tycker du att jag är rasist för jag har en åsikt vilket innefattar en mindre invandring till Sverige, och ett större fokus på de vi har just nu, för att förbättra tryggheten i speciellt dessa områden?

Ska jag blunda för att det klart och tydligt är en ÖVERREPRESENTATION av invandrare inom våldsbrott? Jag vill hitta problemet och lösningen! Du vill förneka den och hoppas att det går över av sig självt! Visst, skapa fler offer. Såna som du som gör att det finns fler utsatta offer varje dag och inte tar något ansvar, utan hittar på olika ursäkter att förneka problemen som är mitt framför trynet på dig.

http://affes.wordpress.com/2011/03/09/valdsbrott-1975-2010/

Att det anmäls fler våldsbrott idag... Är det en slump? Vi har ökat med 1 miljon människor på dessa år medan antalet anmälningar ökat med flera tusentals?? Kolla själv och läs.

Haha, snacka om maken till oansvarighet och naivitet. Klart det är indirekt ditt fel när du hade valet och chansen att göra det annorlunda. Om du visste det vid tillfället eller själv inte hade någon aning om problemen, eller situationerna, är en annan femma.
2011-09-16, 14:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Ja jag hatar, men det är ju inte FB som fått mig att hata det är förljugenheten i debattklimatet som jag riktar min ilska mot.

Precis hur jag känner mig... Det är löjligt hur dessa "vuxna, mogna" människor som sitter i riksdagen faktiskt argumenterar på denna jävla sandlåde-nivå. Det är pinsamt att vi har människor som inte kan föra debatt för att förbättra eller ändra åsikter. Istället står det där och kastar skit på varandra och häver ur sig personangrepp för att verka som det mer seriösa eller bättre parti och kamma hem röster på så sätt.
2011-09-16, 14:27
Medlem
GanjaFarfars avatar
Flashback har gjort mig hatisk för att..

..det har öppnat mina ögon mot en ljugande media..
..jag har förstått innebörden av hjärntvätt..
..man har tagit sig tid att läsa sig in på så "stora" frågor att de flesta i ens omgivning genast verkar bortkomna och "hjärntvättade"..

Efter det att jag har börjat läsa mer och mer på flashback har förtroendet för staten och medier blivit sämre och sämre..
2011-09-16, 15:01
Medlem
Drumsticks avatar
Beror ju helt på vilka trådar du läser.

Är du så svag att du påverkas så starkt av forumet kanske du skall läsa andra trådar eller ge fan att besöka sidan? Herregud.
2011-09-16, 15:03
Medlem
Run3s avatar
Min tillit till samhället, de styrande och media har minskat iaf. Men hatisk och ond skulle jag inte vilja kalla mig själv.
2011-09-16, 15:06
Medlem
Buffelo Balls avatar
Flashback är skyldig till allt ont. Innan flashback fanns var världen enbart god och ingen hyste agg mot någon annan...

Det är flashback som är skyldig till alla terrordåd i hela världen. Tacka vet jag den gamla goda tiden då flashback inte fanns. Då fick alla komma till tals och ingen blev straffad för att man hade fel åsikter...
Husförhör fanns inte och ingen var rädd för vargen...

Alla levde fria och helt oberoende... Det var tider det!
2011-09-16, 15:21
Bannlyst
Om du nu blir "hatisk" eller ond pga av att du läser något inlägg från någon aggro unge som hatar världen/invandrare/reinfeldt eller vad fan det nu kan vara så kanske du ska skippa Flashback eller just den forumdelen.

På Flashback är du anonym förvänta dig att idioter vräker sig ut det ena och det andra, även fast dom aldrig skulle våga fullfölja något i verkligheten eller säga något och det är väl just det du kan trösta dig med.
2011-09-16, 15:21
Medlem
Skitonds avatar
Att FB gjort dig hatisk osv säger väl mer om dig än om FB?

Att aldrig ta till sig det som skrivs/sägs på internet utan en nypa salt är ju helt fundamentalt för att man ska fungera som människa i modern tid.

Väx upp för fan.
2011-09-16, 15:22
Medlem
jenna20s avatar
Ja lite mer bitter har man nog allt blivit...
Mycket pga att jag inte var medveten innan om hur mycket hemskheter folk generellt går omkring och tänker om varandra! Jag var rätt clueless där. Jag trodde inte klimatet människor emellan var riktigt så hårt, att man blev så hårt dömd för småsaker osv. Jag var kanske naiv, men å andra sidan så var jag lyckligare i min ovetskap.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in