2011-09-16, 15:25
Medlem
Kan inte säga att läsa på flashback har förändrat mig. Jag förstår kanske lite mer hur rasisterna nazisterna tänker men jag håller inte med dom. Dom flästa som skriver på flashback skiter fullständigt i andra människor, vissa säger att dom bryr sig om nordiskt födda men det är bara skitsnack ändå. Så ända gången man kan debattera dom är när dom har fel i fakta det är lite trist..
2011-09-16, 15:29
Medlem
Raketlennys avatar
Folk visar sitt riktiga jag när man får vara anonym. Svårare än så kan det väl inte vara?
2011-09-16, 15:44
Medlem
Förtroende för staten hit o dit.....det som är tydligast när man börjar läsa inlägg på FB är att här blandas man med socialklasser man aldrig annars skulle umgås med, man blandas med så radikalt oliktänkande att man häpnar. Jag lever inte i någon "skyddad verkstad" är helt normal medelsvensson och har vänner som är likasinnade, jag super inte, tar inga droger, är inte politiskt engagerad (inte ens särskilt intresserad heller)

Här debatteras ämnen som :cannabis, djurplågeri, perverst sex som tex. pedofili, konspirationsteorier som verkar mest komma från fjortisar, troll som sitter o skrattar bakom sin dator när de lyckas irritera någon med sina juvenila provocationer osv...
Det är när man läst för femtielfte gången om :värsta drogruset du haft, Jag vill ta livet av mig, Min kille misshandlade min hund, Feminister är äckliga, Svarta är inte människor, Rasistiska hån, Feta tjejer ska hånas, Hur hackar jag mig in på min kompis tjejs dator för att bevisa att hon är otrogen, Hur gör ni för att sno mat när ni handlar...osv.

Tro inte att jag är naiv, det här förekommer såklart vare sig FB finns eller inte, men här frodas inte godhet och vänskap, här frodas rasism och hån, droganvändning och mordteorier mm.

De flesta som diskuterar detta verkar tycka det är normalt, det kommer hånande ord så fort man opponerar sig, och som i denna tråd så hånas det när man säger att det är sorgligt hur vissa delar av världen ser ut. Som att det är legitimt att håna och förkasta de som vill försöka vända på saker till det bättre, spotta på de troende som vill väl, mobba feta och legalisera droger för de gör att man slipper tänka på verkligheten för det är ju "som alla vet" skittråkigt att leva svenssonliv.

Jag förväntar mig sjuttio inlägg nu om att jag kan avsluta mitt FB konto så slipper jag läsa allt negativt, men jag säger inte att jag vill blunda för verkligheten hur vidrig den än kan vara, jag menar att här frodas mycket negativism och det är många som ser det, och många som inte (kan ?) se det.
Jag håller inte med TS. i allt men mycket.
2011-09-16, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenna20
Ja lite mer bitter har man nog allt blivit...
Mycket pga att jag inte var medveten innan om hur mycket hemskheter folk generellt går omkring och tänker om varandra! Jag var rätt clueless där. Jag trodde inte klimatet människor emellan var riktigt så hårt, att man blev så hårt dömd för småsaker osv. Jag var kanske naiv, men å andra sidan så var jag lyckligare i min ovetskap.

Ignorance is bliss.
2011-09-16, 15:50
Medlem
iipods avatar
Ts du är reggad 2011, du har därav ingen talan.
2011-09-16, 15:50
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UNIKEFF
Ja, jag erkänner det här och nu. Flashback har gjort mig hatisk och rasistisk och galen och beroende. Jag loggar in och kikar i trådar där redan rabiata hatare i alla de olika politiska lägren spyr ut sitt hat och det triggar igång mig.

Varför är FB en plats för hat och missnöje och idioti?

Hur blir man botad från FB och är enda utvägen att bli bannad genom att trakassera andra och skriva skit så att antalet varningar blir så många att någon moderator bannar en för gott?

Kan någon ansvarig för FB kommentera detta och vilket ansvar tar FB för en plats som föder nya mördare och hatare?

Detta är en avbön, allt jag skrivit på FB har varit galenskap och jag känner inte igen mig själv i de ord jag smattrat ner med mina blodbesudlade händer. Hjälp mig ut ur detta beroende och jag är lika allvarlig som all den cancer som drabbat mänskligheten genom tiderna.

Finns här på FB några likasinnade?
ta inte allt så allvarligt, det blir enklare då.
2011-09-16, 16:03
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UNIKEFF
Ja, jag erkänner det här och nu. Flashback har gjort mig hatisk och rasistisk och galen och beroende. Jag loggar in och kikar i trådar där redan rabiata hatare i alla de olika politiska lägren spyr ut sitt hat och det triggar igång mig.

Varför är FB en plats för hat och missnöje och idioti?

Hur blir man botad från FB och är enda utvägen att bli bannad genom att trakassera andra och skriva skit så att antalet varningar blir så många att någon moderator bannar en för gott?

Kan någon ansvarig för FB kommentera detta och vilket ansvar tar FB för en plats som föder nya mördare och hatare?

Detta är en avbön, allt jag skrivit på FB har varit galenskap och jag känner inte igen mig själv i de ord jag smattrat ner med mina blodbesudlade händer. Hjälp mig ut ur detta beroende och jag är lika allvarlig som all den cancer som drabbat mänskligheten genom tiderna.

Finns här på FB några likasinnade?

Ditt inlägg har gjort mig hatisk. Anders Bering Breivik har gjort mig hatisk. Alla jävla idioter som hyllar Breivik har gjort mig hatisk.

Vilket ansvar har du för att du gör mig hatisk? Kan du kommentera det! Ditt hatiska inlägg föder nya mördare och hatare. Ditt inlägg skrämmer skiten ur mig. kan du kommentera det?
2011-09-16, 16:24
Medlem
Nord88s avatar
Jag försöker lära mig att inte göra världens problem till mina egna, tidigare gick jag runt och ondgjorde mig över alla problem med invandringen och judens makt, nu vill jag lära mig att dryka förfallet. Trots allt har vi svenskar all makt i våra egna händer sitter de flesta som idioter framför TVn medan landet går åt helvete. Är ett sådant folk värt att rädda? Ja, vi behöver kämpa för det andliga tillfriskandet hos vår befolkning. Vore det synd om det gick åt helvete? Ja, för folket som helhet, dock så kommer jag inte att känna medlidande för alla de som inte aktivt har kämpat mot det rådande systemet, de som accepterar mångkulturen förtjänar att leva i det helvete de skapar för sig själva.

Jag kommer att fortsätta att försöka upplysa och påverka, men går det åt helvete så kommer jag att sätta mig på avstånd och bara kolla på förfallet och alla dumma idioter. Tror att är samma sak med FB, man måste nog helt enkelt lära sig att förlåta världen för sin dumhet, men inte ursäkta den.

Förövrigt tycker jag att det är en underbar sida, där man trots allt kan få hjälp av kunniga personer oavsett vilka problem man står inför. Man får ocensurerad information och möjligheten till att föra kritiska och givande debatter som man knappt kan föra med många av ens närmaste bekanta. Det finns även någon form av förståelse - oavsett politisk åsikt - för vad som är roligt och vi är duktiga på att peka ut riksmongon och det skapas flera nya roliga trådar dagligen som skänker stort nöje. Jag mår snarare bra av att sätta mig framför flashback, oavsett om jag delar en använderas åsikt eller inte så glädjer det mig att se att många i alla fall har möjligheten till kritiskt och fritt tänkande och därför inte tar hänsyn till några moraliska påhittade världen när de analyserar saker.
2011-09-16, 17:18
Medlem
jerkjamjAms avatar
Man blev mer hatisk de första månaderna på FB, men sedan nådde man kulmen och nu är jag inte alls lika hatisk längre. Jag är nog mindre hatisk nu än jag var innan Flashback.
2011-09-16, 17:46
Medlem
Voldos avatar
Nej nej, du LÄT Flashback göra dig "ond hatiskt och beroende". Svagsinnade människor som trillar i beroenden har alltid en tendens att skylla ifrån sig på allt förutom sig själva.
2011-09-16, 17:59
Medlem
Att läsa FB är som att bläddra i tidningen En ding ding värld, man tar det mesta med en nypa salt, runt hälften är antagligen lögn och resten "överdrivna sanningar", finns väl nån procent ren sanning också.
2011-09-16, 18:03
Medlem
mumin-trollets avatar
flashback är skit,om jag hade kunnat hitta varenda jävel som skriver skit här skulle jag hitta upp dem och misshandla dom så de blir traumatiserade.

Sjuka jävlar som saknar empati och kärlek för andra människor oavsett ras,kultur osv.
Allt detta pga en sjuklig uppväxt , brist på kärlek från föräldrar,osv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in