2011-09-16, 11:46
Medlem
-Mystics avatar
If the truth hurts, prepare for pain...
2011-09-16, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Politiker
Det bästa med denna tråden var all kamratsämja med konton anno 2011 som stöttar varandra. Är det bara jag, eller klarar nya generationen inte av en mötesplats såsom Flashback? Jag menar, hur blir man "rasistisk" av att läsa och posta på något subforum här inne? Svår nöt för mig..
De där kontona som skapades 2009 som tror att de är TRUE och klagar på den "nya generationen" är även de rätt pinsamma.
2011-09-16, 12:14
Medlem
Tratts avatar
Du har varit medlem 1 månad, om du är så lättpåverkad låter det som du borde lära känna dig själv.
2011-09-16, 12:24
Medlem
Mr-Laheys avatar
jag hängde i ett ett specifikt underforum till Politik ett längre tag i början.
nu är jag nästan aldrig där. man har läst allt och alla trådar och trådstarter följer samma mönster.
jag vet således att samhället är moraliskt förfallen, och jag behöver inte läsa om det mer
2011-09-16, 12:28
Medlem
Enigms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prolaps
Flashback är inte ett ställe för människor med för svagt psyke för att läsa vad människor faktiskt tycker och tänker. Vissa människor ska vara i sin svenssonbubbla och stanna där för sitt eget och andra människors bästa.

Och vafan, en månad och redan tilltrasslad?

Ber om ursäkt för ett eventuellt dåligt skrivet inlägg, ögonlocken börjar lägga sig som en skugga över mina ögon.

Neger snälla.. Flashback är ju snarare stället för folk i svenssonbubblor som inte vågar uttrycka sina åsikter någon annanstans..

De flesta som skriver illa om Muhammed här sitter säkert och dricker kaffe med Ahmed på jobbet dagen efter.
2011-09-16, 12:29
Medlem
tobbahzs avatar
Jaha okej, det finns antagligen bara ett sätt att göra ; Logga ut från flashback och kom aldrig mera tillbaka ifall du ser det som en negativt problem i ditt liv?
2011-09-16, 12:42
Medlem
RoomFullOfRatss avatar
Man är anonym och det är högt till tak, och som alla andra sidor där man är anonym och det är högt till tak så ventilerar många sitt hat. Det har inget att göra med FB specifikt, förutom att moderatorer garanterat undermedvetet vinklar trådar och forumavdelningar något.

Kollar man på 4chan /b/ tex där det nästan inte är någon censur alls till skillnad från FB så handlar många trådar om att vara så extrem som möjligt, så rå och grov man bara kan. Folk vill sitta hemma och väcka anstöt.

Samma på FB, det är en viss kultur i att man ska hata och vara oförstående gentemot alla som inte är exakt som en själv (eller snarare: exakt som man själv vill vara).

Största andelen användare här är män, och ändå är det det största skvallerforumet i norden när det gäller att skvallra både om kändisar, kriminella men framförallt helt vanliga människor som någon invid sett på internet/TV/träffat IRL.
För 20-år sedan så var det kärringar som höll på med sådant, det omanligaste man kunde hålla på med. Men i skydd bakom anonymitet verkar det vara den generella FB-mannens ultimata dröm, att få bete sig som en kärring och skvallra och hata och mobba.
Och samtidigt sitta på sin höga fantasi-häst i fred eftersom inte en jävel kan syna ens verkliga brister och ta ner en på jorden igen.

Och som alltid så blir man som man "umgås" - och många kopierar samma attityd och en hel del blandar ihop sin bittra hatiska internetattityd med sin vanliga icke-anonyma irl-attityd, och blir mer hatisk i verkliga livet och antagligen sämre på sociala förbindelser och relationer, eftersom man har så lätt för att ta till förakt.
Men vissa saker stannar på FB, varje individ på jorden är WT här på FB, men har nästan aldrig hört uttrycket IRL de senaste 5 åren.

Summa summarum: Förr i tiden höll man käften och sprutade inte ut sig alla sina negativa och hatiska känslor, för att inte så många orkar med en sådan människa så man kunde inte göra det face to face, och hatet blev outtalat och fick inget fotfästa hos andra. Här finns inga sådana sociala restriktioner och allas hat sprids och får därmed även fotfästa hos andra. Kärlek och positiva verkar man spara till sitt "riktiga liv".
Senast redigerad av RoomFullOfRats 2011-09-16 kl. 12:47.
2011-09-16, 12:44
Medlem
zzz111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jim-Morrison
Jo man känner väl att hatet börjar gro lite i sig själv sen man blev medlem på FB men det beror inte på själva FB, det är världen/samhället som har ljugit för mig och det är FB som har visat sanningen. Det är mest det som har gjort mig mer hatisk.

Så du litar på vad som skrivs här menar du och tar det inte alls som propaganda för att få folk att ändra åsikt? Fast visst, en del stämmer ju men som vanligt får man vara extremt kritisk.

Något som är skrämmande är att många ur internetgenerationen verkar ha litat helt på media och samhället innan men kommit på vid 18+ (!) att man inte kan göra det och slänger ur sig att gamlingarna är hjärntvättade och röstar si eller så. ALLA tidigare generationer har växt upp och lärt sig sedan de var barn att man inte kan lita på media och samhällspropaganda utan tänka och läsa själv. Skrämmande att föräldrar och skola verkar ha lagt det åt sidan som en del av uppfostran.. Fast sen speglar ju FB knappast den generella medborgaren heller.
2011-09-16, 13:03
Medlem
OutOfIdeass avatar
Som utlandssvensk mår jag helt perfekt när jag är utomlands och slipper den svenska vinklingen av nyheter. Då känner jag faktiskt mer kärlek för min medmänniska. Det som däremot får mig att se rött är när jag är i Sverige och lyssnar på P1, P3 eller ser på SVT, UR etc.

Det är som att komma till ett Kafka-/Orwell-artat samhälle där politiskt våld är omtanke, tvång är frihet, intolerans är tolerans etc.

Detta flöde av helt sjuka vinklingar får mitt blodtryck att formligen explodera.

Samma sak att se svenskarna som lättkränkta, ge mig allt nu-offer. Detta oavsett vilken partitillhörighet som svensken har. Eller se hur invandrare i Sverige tror att de "äger" svensken bara de gapar och kaxar sig.

Där kan Flashback fungera som en ventil där man kan diskutera saker med svenskar som man inte kan göra IRL. Visst kan det bli hatiskt ibland men tänk hur vi skulle må utan denna ventil? Flashback är för Svensken vad viskningen var för Sovjetmedborgaren.
2011-09-16, 13:06
Avslutad
Många fattar sina åsikter om saker och ting lätt. Man bevittnar vissa händelser, läser mycket om en viss sak, så sätter sig hjärnan på det som är troligast att vara så. T.ex, att alla blattar är slåss pga överrepresentation i våldsbrott. Som att alla som röstar på SD var rasister och har något emot invandrare.

Folk missförstår varandra, och då skapas irritation som sedan leder till hat och personangrepp, så fort man kommit till den punkt där argumentationen inte längre fungerar. Att man är anonym och kan få ge sina åsikter utan att bli misshandlad, störd eller trakasserad, är en bra sak. Det finns alldeles för mycket politiskt våld idag. Våld överhuvudtaget är fortfarande för använt. Det är svaga och ointelligenta människor som inte kan diskutera eller bara ignorera och kasta in handduken när man förlorat. Dessa som tar till sig nävarna är de som skapar hatet, ingen annan. Visst kan man bli mer vulgär ifall man är utsatt, eller mer hatisk som person när man använder sig av ett forum. Men folk måste fan mig lära sig och inte gråta och ta åt sig så jävla mycket. Det är text en eller ett par människor skrivit! Antingen argumenterar du tillbaks eller släpper det, svårare än så är det inte!

Jag förstår att man kan känna obehag eller irritation som en besatt folkgrupp/individ när t.ex. ett parti som SD kommer i riksdagen. Men hur kan inte förstå att det betyder att något är fel? Jag tvivlar starkt på att över 300 000 människor är extrema rasister som hatar invandrare och vill ha ett homogent Sverige. Problemet är dessa bojkottningar, demonstrationer, allvarligt våld och annat skit som fortsätter. Dagis nivå om någonting, skapar bara ytterligare hat inom denna grupp som inte får bli hörd. Naivitet hos den andra sidan som väljer att bemöta ett parti på detta sätt istället för att förklara vad deras åsikt på punkten är. Klart det skapar martyr-status och flera skeptiska människor eller rebeller säger emot och följer med denna utsatta grupp.

Att man vill ordna upp ställen som Rosengård, Backa, osv. Är det konstigt? Är man rasist för att man vill ha ett tryggare samhälle? Klart det är ett problem med invandring och integration ifall man blundar för händelser som sker OFTA nu för tiden, i större invandrargrupper. Ska man fortsätta fylla dessa områden innan man hittat lämpliga lösningar?

Själv tycker jag invandring överhuvudtaget är dumt, i alla fall i dagens nummer. 5 000-10 000 per bör väl vara acceptabelt. Vi tar de bättre människorna som kunde gjort skillnad i deras ursprungsland för vår egen vinning, istället för att bidra där och hjälpa dem bygga upp sitt egna samhälle med sin egen kultur, därefter inga större kulturkrockar eller mer missförstånd mellan människor.

Håller med om att det är löjligt med personangrepp, dra alla över en kam, och vissa ord som neger samt andra nedsättande ord är onödigt, i en riktig diskussion. Nu förnekar jag inte mig själv använda dessa ord och förvränger mig väldigt ofta, speciellt på forumet. Jag är inte perfekt, och jag har själv blivit utsatt vilket fött den mängd hat jag ibland kan känna.

Jag skyller inte heller på alla invandrare, även om det finns rejäla rötägg, och fler dumma drägg inom vissa typer av invandrargrupper med gangster-mentalitet. Men i dessa finns det även många wiggers som upptäcker dessa häftiga grupper och all jävla gangstersång och kultur, speciellt från USA. Det är väl fint att ha bröderskap där man fuckar ur på andra fuckers, men ja, min poäng är:

Det är politikernas fel, vårt fel, vi som låtit det bli som det är idag. Naivitet och noll konsekvens- tänkande. Hade vi varit mer ansvarsfulla från början hade det sett mycket bättre ut idag.
2011-09-16, 13:32
Medlem
Ts om du är så känslig för andras åsikter borde du nog inte hänga här. Men det kanske bara är en ursäkt från din sida.

Jag har inte blivit mer hatisk härifrån, däremot lite vanare vid kritiska åsikter. Bara bra.

Innan jag valde att registrera mig här tänkte jag faktiskt först på att ignorera siten helt å hållet för att den var för cynisk och hård, men...
2011-09-16, 13:32
Medlem
nicken89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jim-Morrison
Jo man känner väl att hatet börjar gro lite i sig själv sen man blev medlem på FB men det beror inte på själva FB, det är världen/samhället som har ljugit för mig och det är FB som har visat sanningen. Det är mest det som har gjort mig mer hatisk.
Så jävla sant, perfekt skrivet. Känner igen mig i TS också.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in