2011-09-16, 08:55
Medlem
DerangedMcLaughs avatar
Jag har väl alltid varit cynisk och skeptisk till det mesta. Flashback har bara hjälpt mig backa upp alla mina åsikter med argument.
2011-09-16, 09:06
Medlem
limpwalds avatar
TS du har varit medlem i drygt en månad, ge det ett par månader till så släpper det nog, allt nytt är mer "exciting".
2011-09-16, 09:11
Medlem
Cyberpunk-s avatar
Welcome to the truth state of mind.
2011-09-16, 09:13
Medlem
fisk1s avatar
haha, känner hur det börjar gro jag med..
FB är nog inte bra för någon.
2011-09-16, 09:15
Medlem
BiffenEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UNIKEFF
Varför är FB en plats för hat och missnöje och idioti?
Det är enkelt för vissa att stå för sin (stundtals) korkade åsikt, när man skyddas av anonymitetens kappa. Detta är speciellt sant på den politiska delen av FB, där argumentationen alltför ofta är enkelspårig, analysen uteblir samt mentaliteten JAG har rätt och DU HAR FEL ständigt råder.
2011-09-16, 09:17
Medlem
Tykes avatar
Man kan ju välja vad man läser om.

Själv så tycker jag att FB har öppnat ett samhälle som i många andra forum mörkas ner.
Vidare så kan jag ta del av nyheter, ofta genom en betraktares ögon och inte genom en vriden tidning.
FB fyller ju i flera fall en funktion som underättelsetjänst

Visst föder det en del aggressioner, men det är nog inte FB:s fel, snarare det samhälle som växer fram idag.

FB är ett sätt att få sin röst hörd och sprida sitt budskap, sen vilka som väljer att lyssna...
2011-09-16, 09:22
Medlem
OKPOSOs avatar
Kan inte påstå att Flashback gjort mig ond och hatisk, eller beroende för den delen. Däremot har jag än en gång fått bekräftat att världen och samhället i mångt och mycket är falskt, och till viss del även ont och hatiskt.

Jag har alltid velat hävda att etiken och moralen dog ut i samband med slaget vid Waterloo!

Citat:
Ursprungligen postat av BiffenEk
Det är enkelt för vissa att stå för sin (stundtals) korkade åsikt, när man skyddas av anonymitetens kappa. Detta är speciellt sant på den politiska delen av FB, där argumentationen alltför ofta är enkelspårig, analysen uteblir samt mentaliteten JAG har rätt och DU HAR FEL ständigt råder.

Det härliga är att du precis även (och förmodligen omedvetet) beskrev svensk medias opinionssidor. Sandlåde-argumentation, enkelspårighet och utelämnande av objektivitet är svenska journalister världsbäst på.
Senast redigerad av OKPOSO 2011-09-16 kl. 09:26.
2011-09-16, 09:23
Medlem
Visdomsmannens avatar
Om man har ett klent omdömme som lätt sväljer allt möjligt skitsnack, så ska man undvika saker som Flashback, Det kommunistiska manifestet, Nordisk Ungdom, Mein Kampf m.m.
2011-09-16, 09:39
Bannlyst
Det finns hur många kategorier och underkategorier här på Flashback?

Om datorer, sport, sex, film, musik, barn, djur, spel, medicin, astronomi, resor osv

I majoriteten av dessa är tonen hövlig. I ett färre antal kategorier är inläggen mer grova och aggressiva. Personligen försöker jag undvika dessa så gott det går.

Om du mår så dåligt av dessa få individer och kategorier, varför undviker du bara inte dem?

Kan det vara så att det inte är flashback som får dig att må dåligt. Kan det vara så att du redan mår kasst och omedvetet söker dig till dessa kategorier och personer?
2011-09-16, 10:00
Medlem
Vadå, bara för att du inte har ett konto skulle du ju likförbannat hänga här och fortsätta läsa alla hatiska inlägg. Så i praktiken skulle den enda skillnaden bli om du bannar dig själv att du inte kan kommentera vilket mest troligt inom några veckor skulle innebära att du reggar en ny profil och fortsätter som tidigare... Så, varför inte bara fortsätta? Ja, eller alternativ två kan ju vara att slänga ut ditt bredband och återgå till 1992...
2011-09-16, 10:07
Medlem
Somligadars avatar
Flashback is the red pill!

Nejmen jag kan förstå att vissa blir förvirrade och arga när dom upptäcker flashback, här kan man ju faktiskt läsa om åsikter och höra argument som man faktiskt aldrig hör i vardagslivet. Det get lite av en ny dimension av hur människor är.
2011-09-16, 10:18
Medlem
macka-pärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jim-Morrison
Jo man känner väl att hatet börjar gro lite i sig själv sen man blev medlem på FB men det beror inte på själva FB, det är världen/samhället som har ljugit för mig och det är FB som har visat sanningen. Det är mest det som har gjort mig mer hatisk.

Jag tycker det är viktigt att hela tiden utmana sin egen bild av världen, då duger Flashback bra som en del i den processen. Men påståendet att Flashback är vägen till sanningen är lite magstarkt för min del, möjligen visar forumet vägen till hur människor ser på världen. Sanning brukar väldigt ofta förväxlas med åsikt, både här och på andra ställen.

Flashback innehåller guldkorn, men det finns oerhört mycket skit också. Men... det är ju en del av världen vi lever i och därför intressant att ta del av. Att sedan en liten minoritet av forummedlemmarna står för den stora majoriteten av inläggen är väl något som är typiskt för debattplatser på Internet, inte bara på Flashback.

Anonymiteten på Internet verkar sannerligen locka fram de sämre sidorna hos många människor. Spärrarna försvinner och man kan nära sitt hat utan att någon annan behöver veta vem man är i verkliga livet. Begrepp social kontroll förlorar sin mening på Internet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in