Man kan ju välja vad man läser om.
Själv så tycker jag att FB har öppnat ett samhälle som i många andra forum mörkas ner.
Vidare så kan jag ta del av nyheter, ofta genom en betraktares ögon och inte genom en vriden tidning.
FB fyller ju i flera fall en funktion som underättelsetjänst
Visst föder det en del aggressioner, men det är nog inte FB:s fel, snarare det samhälle som växer fram idag.
FB är ett sätt att få sin röst hörd och sprida sitt budskap, sen vilka som väljer att lyssna...