2011-09-16, 02:54
Medlem
UNIKEFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zinck
Står visserligen fast vid att Johnny Marr är den mest framstående låtskrivaren när det kommer till de flesta Smiths-låtar, men Panic har ju helt klart en Moz-touch!

Ja, fy fan. Jag tror inte det handlar om att sluta hata. Det handlar snarare om att börja med nåt annat i större utsträckning. Älska känns ju jävligt pretentiöst, bottenlöst och Jesus-aktigt iförs. Men du kan ändå finna någon form av kärlek och då kanske den inte benämns i samma negativa ordalag.

En sak är säker. Jag kommer inte se något som påminner om kärlek framför min laptop. Jag måste ut, "where there´s music and there´s people who are young and alive"

Moz skrev väl ändå texterna efter att ha lyssnat till Marrs slingor?

Säger han i alla fall i flera intervjuer. Nu blev det OT och jag är CP!
2011-09-16, 02:57
Medlem

Som du säger -älska känns ju jävligt pretentiöst. Men grejen är väl snarare att inte hata, släpp hatet och inse att man inte kan, inte behöver älska allt och alla. Då blir det lättare att känna ödmjukhet.
2011-09-16, 02:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UNIKEFF
Moz skrev väl ändå texterna efter att ha lyssnat till Marrs slingor?

Säger han i alla fall i flera intervjuer. Nu blev det OT och jag är CP!

Äh, skit i OT. Du kan mycket väl ha rätt. Jag är inte så påläst som jag vill göra uttryck för att vara.
2011-09-16, 03:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima

Som du säger -älska känns ju jävligt pretentiöst. Men grejen är väl snarare att inte hata, släpp hatet och inse att man inte kan, inte behöver älska allt och alla. Då blir det lättare att känna ödmjukhet.

Tror jag med. Det svåra är själva praktiken.
2011-09-16, 03:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UNIKEFF
Ja, jag erkänner det här och nu. Flashback har gjort mig hatisk och rasistisk och galen och beroende. Jag loggar in och kikar i trådar där redan rabiata hatare i alla de olika politiska lägren spyr ut sitt hat och det triggar igång mig.

Varför är FB en plats för hat och missnöje och idioti?

Hur blir man botad från FB och är enda utvägen att bli bannad genom att trakassera andra och skriva skit så att antalet varningar blir så många att någon moderator bannar en för gott?

Kan någon ansvarig för FB kommentera detta och vilket ansvar tar FB för en plats som föder nya mördare och hatare?

Detta är en avbön, allt jag skrivit på FB har varit galenskap och jag känner inte igen mig själv i de ord jag smattrat ner med mina blodbesudlade händer. Hjälp mig ut ur detta beroende och jag är lika allvarlig som all den cancer som drabbat mänskligheten genom tiderna.

Finns här på FB några likasinnade?
Men var dig själv och tänk till lite!
Det blir lätt så att alla kommentarer låter väldigt hatiska och man ska ofta vara så jävla överlägsen osv..

Men försök att vara ett mellanting, rasism av alla slag är onödigt men att vara kritisk till migrationspolitiken som förs i Sverige är helt befogat.
Fattar inte heller grejjen med att spy ut massa kommentarer om "apor, negerjävlar, osvosv.." så fort det startas någon tråd om vad någon invandrare ska ha gjort.

Den "debatten" är mycket pinsam.
Men du ska nog se att du kommer på klokare vägar snart
2011-09-16, 06:07
Medlem
Politikers avatar
Det bästa med denna tråden var all kamratsämja med konton anno 2011 som stöttar varandra. Är det bara jag, eller klarar nya generationen inte av en mötesplats såsom Flashback? Jag menar, hur blir man "rasistisk" av att läsa och posta på något subforum här inne? Svår nöt för mig..
2011-09-16, 06:17
Medlem
ZionTheMans avatar
sanningen kommer fram här, det är därför du blir arg?
2011-09-16, 06:25
Medlem
mcWilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politiker
Det bästa med denna tråden var all kamratsämja med konton anno 2011 som stöttar varandra. Är det bara jag, eller klarar nya generationen inte av en mötesplats såsom Flashback? Jag menar, hur blir man "rasistisk" av att läsa och posta på något subforum här inne? Svår nöt för mig..
+1 Scrollade precis igenom tråden och tänkte samma sak.
Citat:
Kan någon ansvarig för FB kommentera detta och vilket ansvar tar FB för en plats som föder nya mördare och hatare?
Och med den frågan känns det som att hela trådstarten är oseriös. Svaret på den frågan känns det som att du kan lista ut ganska enkelt om du tänker efter lite
2011-09-16, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jim-Morrison
Jo man känner väl att hatet börjar gro lite i sig själv sen man blev medlem på FB men det beror inte på själva FB, det är världen/samhället som har ljugit för mig och det är FB som har visat sanningen. Det är mest det som har gjort mig mer hatisk.
Älskar att detta verkar vara den allmänna uppfattningen.

Nej, världen har inte ljugit för er! Ni har hittills blivit proppade med pk-propaganda (som arbetar för landets bästa, typ mörkning av "mörka" i media för att inte främja rasismen som anses som samhällsfara) och nu har ni börjat läsa folks inre tankar och spekulationer utefter det. Detta har inget med flashback att göra. Den allmänna källkritiken går till någon nazze-sida, såsom PI. Man kan ju vinkla nyheter hur som helst.

Jag har vart medlem på flashback sen -08 och dessförinnan har jag endast läst flashback sen ~06 nångång. Och jag har ändå lyckats hålla mig vänster av någon anledning. Men som tidigare sagt i tråden så är detta antagligen inget forum för lättpåverkade Svenssons.

"SHIT, AFTONBLADET SA ATT VI SKA DÖ AV SVININFLUENSAN!!!!" - Har jag fått ett samtal som löd ifrån min kära mor. Hon är en sådan individ som inte bör läsa flashback, för hennes egna och samhällets bästa.

Hur du botar beroendet.. Skapa en ny trashmail, typ "asdakldsadl@hotmail.com" eller liknande, länka ditt flashback-konto dit, sen öppnar du ett dokument och skriver in random set of numbers och använder det som lösenord för nya mailen. Gör samma sak på flashback. Bam, du kommer nu inte åt ditt konto mer. Förutsatt att du ta bort siffrorna som blev ditt nya lösenord .

Måste även säga att tråden som helhet nästan bör ligga under humor, då du startat en tråd på flashback om hur du ska sluta använda flashback. Folk som svarar har ju uppenbarligen inte någon koll på vad dom talar om! Right?
Senast redigerad av willbew 2011-09-16 kl. 07:57.
2011-09-16, 08:00
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOKO_MOTIV
True story bro! Börjar gilla dina inlägg mer och mer.

OnT: Om du blir så bitter och hatisk TS är det bara se till att bli bannad eller lägga in ett lösenord till ditt konto som du omöjligt kan komma ihåg.
Ingen tvingas ju att besöka forumet, tyvärr

Han kan ju fortfarande kika på forumet utan ett användarkonto...
2011-09-16, 08:02
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politiker

Du är riktigt dum i huvudet om du tror att nyregistrerade konton alltid innebär unga och nya användare. Vi är många som har hängt här länge men som har skapat nya konton. Tänk lite.
Det är också gulligt att du anser dig vara gammal i gamet med ett konto registrerat 2009...
2011-09-16, 08:52
Medlem
Lolzw00ts avatar
Jo jag satt ju som fan vid Flashback ett tag, men jag tröttnade ju till slut. Förr eller senare inser man att det bara är ett forum. Flashback i all ära, men det är inget man ägnar sin fulla tid åt.

Ja och det där med alla trollare, det är det som kommer med total anonymitet. När folk inte längre behöver stå för vad dom säger blir vissa helt puckade..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in