Flashback bygger pepparkakshus!
2011-09-15, 13:54
Medlem
Snitz3ns avatar
Tjena!
Har sökt och kollat runt, men inte hittat någon tråd om detta.

Jo jag undrar vad man ska köpa om man vill följa ett speciellt lag genom hela elitserien. Så man kan se alla matcherna på tv.

vet att c-sports har så man kan köpa alla matcherna, men det är ju över internet. Jag vill ha det genom tv. Så hitta jag Canal plus, deras max-abonnemang gör så att man kan se alla matcher. Men det känns lite onödigt, för då får man betala för massa filmkanaler och annat skit, dessutom så får man ju alla lags matcher då. Jag vill bara Köpa matcherna till det lag jag vill följa.

Någon som vet om det går att fixa eller om man helt enkelt måste köra Canal plus Max?
Citera
2011-09-15, 13:57
Medlem
På TV är det endast Canal+ Max som ger dig möjlighet till att se alla matcher. Tyvärr.
Citera
2011-09-15, 13:59
Medlem
jag har själv haft canal+ max och det är jävligt dyrt.. men det borde väl räcka med canal+ sport för att få tillgång till alla sportevenemang? eller har dom tagit bort det?
Citera
2011-09-15, 14:00
Medlem
C+Sport får du bara vissa utvalda matcher
Citera
2011-09-15, 14:07
Medlem
SnuFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birdsong
jag har själv haft canal+ max och det är jävligt dyrt.. men det borde väl räcka med canal+ sport för att få tillgång till alla sportevenemang? eller har dom tagit bort det?

Nej.. Man lär ha tillgång till alla Canal+extra för att kunna följa alla elitseriematcher.
Citera
2011-09-15, 15:37
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnuFF
Nej.. Man lär ha tillgång till alla Canal+extra för att kunna följa alla elitseriematcher.

Utan extra kanalerna kan man inte följa alla matcher från ett visst lag, helt korrekt.
För att ha dessa så finns två alternativ. Antingen har man Canal+ Max via någon tvleverantör eller så skaffar man C sports large, det är dom enda två alternativen som finns för att kunna se alla matcher.
Citera
2011-09-15, 15:51
Medlem
Snitz3ns avatar
Okej då vet jag, då är det bara bita i det sura äpplet och köra canal plus max. Det kosta 500kr/mån, känns lite onödigt att betala för alla filmkanaler o skit när det bara är mitt lag jag kommer att se..

Canal plus sport är bara fyra kanaler, vilket bara ger vissa matcher precis som någon annan sa.

Någon som vet hur det fungerar med Canal plus max ? Är det bindningstider o skit där eller kan man betala bara för dom månaderna man vill ha? känns ju onödigt att binda sig ett år när man bara vill se hockeyn över vintern..
Citera
2011-09-15, 16:03
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snitz3n
Någon som vet hur det fungerar med Canal plus max ? Är det bindningstider o skit där eller kan man betala bara för dom månaderna man vill ha? känns ju onödigt att binda sig ett år när man bara vill se hockeyn över vintern..

12 månaders bindningstid hos samtliga leverantörer vad jag känner till. Vissa har dock fortlöpande abonnemang efter dom 12 månaderna medans andra tvingar sina kunder att binda sig 12 nya månader.
Citera
2011-09-15, 18:17
Medlem
Alexander857s avatar
Csports large kan jag tydligen inte köpa över nätet där jag bor pga av rättighetsskäl. Betyder det att jag måste köpa klippkort för att kunna titta på matcher i år?
Citera
2011-09-15, 22:29
Medlem
Snitz3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
12 månaders bindningstid hos samtliga leverantörer vad jag känner till. Vissa har dock fortlöpande abonnemang efter dom 12 månaderna medans andra tvingar sina kunder att binda sig 12 nya månader.

Okej då vet jag! Tack för svar!
Citera
2011-09-16, 12:11
Medlem
Alexander857s avatar
Nu har jag ringt csport och fått det bekräftat, abonnemang fungerar inte utomlands. Jag som betalade 2-tusennågonting för både grundserien och slutspelet förra året ska alltså betala 139 x 55 dvs 7645 för bara grundserien i år. Rimligt?
Citera
2011-09-16, 23:35
Medlem
Snitz3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander857
Nu har jag ringt csport och fått det bekräftat, abonnemang fungerar inte utomlands. Jag som betalade 2-tusennågonting för både grundserien och slutspelet förra året ska alltså betala 139 x 55 dvs 7645 för bara grundserien i år. Rimligt?

Vad säger du nu? Varför skulle du behöva betala 7645kr för alla matcher iår??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in