Flashback bygger pepparkakshus!
2005-09-26, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Det var fan tider när man faktiskt såg fram mot någonting som sändes på Z-tv. Fy fan vad rutten den kanalen har blivit. Andra grymma program var Terror TV (som ingen annan verkar komma ihåg) och Tommy(?) på skitiga duken.

Z-TV var en ung och sugen kanal då - man ville väldigt gärna bli en hip ungdomskanal. Ett alternativ till MTV som på den tiden bara visade musikvideos.

Det lyckades man med - och då försvann ambitionerna.

Idag ser jag aldrig på Z-Tv med undantag för någon enstaka film.
Citera
2005-09-26, 22:14
Medlem
BuCes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Det var fan tider när man faktiskt såg fram mot någonting som sändes på Z-tv. Fy fan vad rutten den kanalen har blivit. Andra grymma program var Terror TV (som ingen annan verkar komma ihåg) och Tommy(?) på skitiga duken.

Jag kommer ihåg Terror-TV

-Far åt helvete!
-Din jävla ko!

Tyckte iofs att programmet som sådant var relativt skitdåligt, haha.

Peter Siepen var också väldigt bra när han stod rakt upp och ner i studion, långt före fenomenet Peter Siepen var på tal, långt före Juan med träbenet. Bara Peter med en del bizarra inslag när han var ute och intervjuade gemene man.

Jag saknar ZTV åren 93-96 som fan!
Citera
2006-01-24, 10:32
Medlem
killahs avatar
Bacon + Standards

Haha, nu kom jag ihåg en rolig grej från Bacon. När Klas Fahlén ska rapportera från Göteborg. Och han berättar om allt härligt man kan göra i Göteborg:

"...eller Sveriges framsida som man brukar säga. Man kan åka berg- och dalbana på Liseberg som skymtar bakom mig. Eller varför inte gå till Feskekörka här till vänster? Och precis härnere breder den fantastiska Avenyn ut sig..."

Problemet är bara att han står på den där gångbron vid Katarinahissen. Och Pontus D säger:

"Men för helvete Klas, du är ju i Stockholm! Det där är ju Slussen!"
"Nu hör jag dig väldigt dåligt Pontus. Men på gångavstånd härifrån har vi härliga Ullevi där så många SM-guld spelats hem för Blåvitt..."

En annan grej som är liiiiite OT. Jonas Leksell var batterist i The Standards. Jag har hört någonstans att bandet lade av när sångerskan dog!? Men hur mycket jag än googlar hittar jag ingen mer info om det. Nån som vet nåt?
Citera
2006-01-24, 11:04
Medlem
brianmolkos avatar
terror TV var ju några i fula masker som slogs i brusig bild eller så??
Citera
2006-01-24, 19:22
Medlem
Oooohhh!

Jag tyckte så himla mycket om knesset när det gick.
Har en VHS någonstans med något sorts Best-off avsnitt med både Erik Haag och Kristian luuk.
Brukar leta fram det när jag är hemma och är sjuk, ett sorts tröstband helt enkelt.
Komer ihåg när Klas Fahlèn fick ett paket av ett fan som innehöll en sådan där knapp som det stog, "Potatis är gott" och så en bild på bröderna ohlsson.(det gamla barnprogrammet)
HAHA, fan vad han var generad.
Citera
2006-01-24, 19:39
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Unique
Jag tyckte så himla mycket om knesset när det gick.
Har en VHS någonstans med något sorts Best-off avsnitt med både Erik Haag och Kristian luuk.
Brukar leta fram det när jag är hemma och är sjuk, ett sorts tröstband helt enkelt.
Komer ihåg när Klas Fahlèn fick ett paket av ett fan som innehöll en sådan där knapp som det stog, "Potatis är gott" och så en bild på bröderna ohlsson.(det gamla barnprogrammet)
HAHA, fan vad han var generad.

Digitalisera mera! Missade Knesset helt då jag inte hade kanalen då men har hört så mycket gott om programmet
Citera
2006-01-24, 19:44
Medlem
Kan väl kolla efter bandet, tror det är hos syrran.
Citera
2006-01-24, 20:15
Awaiting Email Confirmation
Kanaljes avatar
Klas Fahlén skapade en underbar Bacon-tröja(Det var när dom skulle designa en egen T-shirt)

Eva Röse var med och spred upphetsning i första säsongen.

Gillade också Olle Sarris sketch under rubriken: "saker man ångrar", Han hittar en kanyl på gatan(Eller i en papperskorg) och gör sig redo för att "skjuta" i sig det som är kvar i sprutan.
Citera
2006-01-24, 21:17
Medlem
killahs avatar
Citat:
Gillade också Olle Sarris sketch under rubriken: "saker man ångrar", Han hittar en kanyl på gatan(Eller i en papperskorg) och gör sig redo för att "skjuta" i sig det som är kvar i sprutan.

Den sketchen är den bästa!
Först går han in på typ Svensk Tenn och köper en ankpress (?) för 65 000 och ber tjejen bakom disken att kasta kvittot.
Sen sitter han hos en tatuerare och tatuerar in FUCK YOU i pannan.
Sen plockar han upp kanylen på gatan och skjuter loss.
Avslutningsvis ringer det på hans dörr. Han öppnar och det är Jehovas: "Nämen hej! Välkomna...jag sätter på kaffe!"

Allt under rubriken Att ångra sig.
Citera
2006-01-24, 21:52
Medlem
Var det EFTI som låg bakom Bacon också eller var de bara bakom Knesset? De borde släppa rubbet på dvd, eller så ligger rättigheterna och ruttnar under någon sunkig hiphopvideo på ZTV.
Citera
2006-01-24, 22:06
Medlem
-jOE!s avatar
Någon som mailat EFTI? Dom borde ju kunna ge ut på DVD..

Minns ni Lördagsmos då, med E-Type?
Citera
2006-01-24, 22:17
Awaiting Email Confirmation
Kanaljes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!

Minns ni Lördagsmos då, med E-Type?
E-Type: - Nä nu tar vi en fanfar

*gammal skitig gubbe i vikingahjälm kommer in och blåser i ett horn*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera