Flashback bygger pepparkakshus!
2004-12-04, 20:09
Medlem
Typens avatar
En julafton i slutet av nittiotalet fyllde för andra gången i mitt liv Z-tv min själs djupaste skrymslen med ömsint harmoni och kärleksfull vägledning. De visade "Knesset" hela dagen. Både de tidiga avsnitten då Luuket höll i tyglarna såväl som de senare med Erik Haag. Jag var kär i Estelle Millbourne, hon var så otvungen och chosefri som Ben stipulerat.

Z-tv gav mig med denna ljuva produktion under tonåren en halvtimmes haiku varje vecka och jag älskar minnet av den käraste TV-upplevelse tillika meditativa mognadsprocess jag haft.

Jag har fram till idag (?) blott mött en mänska som älskat Knesset som jag, vilket räcker för att stilla mig och strö Betlehemsk förvissning under trötta fötter.

Jag har skymtat skuggrörelser, men säg mig- Är Ni fler?
Citera
2004-12-04, 21:04
Medlem
Bodhisattvas avatar
Mmmmm! Those were the days!

Jag söker då och då på DC++ efter Knesset i förhoppningen att något skall dyka upp - men icke! Jag såg dock inte så mkt när Luuk var värd - tyckte dock det var riktigt bra med Haag/Renck/Leksell.

Man kanske skulle maila Z-tv...
Citera
2004-12-04, 21:07
Medlem
Typens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodhisattva
Man kanske skulle maila Z-tv...

Historiens vingslag bär våra drömmar i detta, låt våra fötter i glädje få följa efter!
Citera
2004-12-04, 21:13
Medlem
noirs avatar
Även jag följde denna underbara serie när den visades på Z-TV. Det där med att maila dem vore kanske inte helt fel, om någon får svar så posta gärna det.
Citera
2004-12-04, 22:19
Medlem
äppelkakas avatar
Å fy vilken gåshud jag fick nu. Knesset. Jag vet inte vad jag ska säga. "En banan e ju en lök". Kärlek.
Citera
2004-12-04, 22:48
Medlem
äppelkakas avatar
Jag har mycket svårt att tro att jag någon gång mer i livet kommer att älska ett tv-program. Fortfarande tänker jag på programmet säkert minst en gång i månaden. Glädjefylld saknad.

Vet dock inte om jag verkligen skulle vilja se programmen igen. Känns det på något sätt som ett avslutat kapitel.
Citera
2004-12-05, 00:24
Medlem
Typens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av äppelkaka
Å fy vilken gåshud jag fick nu. Knesset. Jag vet inte vad jag ska säga. "En banan e ju en lök". Kärlek.

>>Ni tänder eldar i mig..
Citera
2004-12-05, 01:00
Medlem
Agent Coopers avatar
Ja jävlar vilket program! Men jag måste nog säga att jag saknar Bacon mer. Ett så genom soft program!
Citera
2004-12-05, 01:05
Medlem
Knudsons avatar
Knesset var mitt absoluta favorit program när det gick.
Citera
2004-12-05, 19:41
Medlem
Pellenezs avatar
Vissa säsonger av Knesset var ju helt guld. T ex den första och den med Joans Karlsson. Sen fanns det även sämre säsonger. Allra sämst måste varit den med Tova Magnusson-Norling, Patrik Arve & Lina Perned. De ena mer puckad än den andra.

Hur som helst vore det enormt kul att se det igen. Enda avsnittet jag har inspelat är det där alla medverkande sjunger We are the world. Ett coolt avsnitt.
Citera
2004-12-05, 20:14
Medlem
Hardgoods avatar
Ja Knesset! Så jäkla bra! Lärde mig ordet "obstinat" när Olle Ljungström (å de andra) skulle använda svåra ord som hemuppgift minns jag. Z-TV kan väl sända igen, under natten mellan säg 02:00 och 05:00 när det ändå bara är en massa djevla "Aränbii" skräp!

/H
Citera
2004-12-05, 20:18
Medlem
Hajar i poolen?s avatar
Knesset var helt jävla underbart! Vilket skönt program, längtade varje vecka...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in