Flashback bygger pepparkakshus!
2004-12-24, 00:44
Medlem
dricksprits avatar
Knesset är en av få anledningar till att jag är uppväxt hos min far, min mor hade inte ZTV...Underbart.
Citera
2004-12-25, 17:21
Medlem
Estelle Milbourne... shit va kåt jag blev nu!
Citera
2004-12-26, 02:54
Medlem
zyx83s avatar
gillade den där lille mörke killen som varit med i ngt barnprogram oxå...vem var det?...blir nostalgisk....haag o luuk har aldrig varit så bra....ngn som har alla uppsättningar genom åren?

edit:

Klas Fahlén
Martina Axén - underbar
Karin Magnusson - undebar
Jonas Leksell

favoriterna
Citera
2004-12-26, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zyx83
gillade den där lille mörke killen som varit med i ngt barnprogram oxå...vem var det?...blir nostalgisk....haag o luuk har aldrig varit så bra....ngn som har alla uppsättningar genom åren?

edit:

Klas Fahlén
Martina Axén - underbar
Karin Magnusson - undebar
Jonas Leksell

favoriterna

Ja, du gjorde en egen edit själv, antar att det var denne Jonas Leksell du sökte?

Lite kul är att han tydligen var polis förut! Den kan man verkligen inte tro.
Citera
2005-09-17, 20:04
Medlem
killahs avatar
Bump.

www.efti.se kan man se vinjetten - bara det ger värsta tunga nostalgikicken. Jag kom att tänka på när Jonas Leksell skulle lovebomba smink och inte fick n-å-g-o-t sagt. Eller när veckans uppdrag var att göra en T-shirt och Henrik Schyffert skrev Knesset med en spritpenna på en ful urtvättad T-shirt och fick asmycket kritik av de andra panelmedlemmarna. Och veckan efter var veckans uppdrag att göra ett trix. Nån (Klas Fahlén?) gjorde trixet med bakpulver i en filmburk. Och nån annan (Estelle?) gjorde ett korttrix. Och Schyffert kände sån jävla press att revanschera sig efter T-shirtdebaclet att han valde att hissa upp sig själv upp och ned i studiotaket med en tvångströja och gav sig själv typ 30 sekunder att ta sig loss. Och tillbringade 30 sekunder med att sprattla lite planlöst. Episkt.

Är det helt tokomöjligt att tänka sig att någon med för mycket fritid rippat Knesset? Kan inte nån som är het leta järnet? Fan, man kan ju typ ladda ner Fragglarna...!!
Citera
2005-09-17, 20:33
Medlem
BuCes avatar
Mmmmmm.

Jag såg samtliga Knesset-avsnitt och blev sur när de beslutade att lägga ner. Varje säsongs panel var ett hett diskussionsämne innan den avslöjades

Jag skulle absolut köpt en DVD-box om det fanns tillgängligt.

Jag är ganska säker på att Knesset började sändas 1994.

/B
Citera
2005-09-17, 20:40
Medlem
killahs avatar
Hehe...Jonas Leksell fick Veckans Achiever för att han sade att Amazonas var jordens lungor och Haag tyckte det var fint. Sen var det nåt jävla smart ass till tittare som skrev in och upplyste om att om något skall kallas jordens lungor är det algerna i havet. Och då drog Haag tillbaka Jonas titel. Vilket i sin tur ledde till att Jonas fick dela andraplatsen i Säsongens Achiever med Johan R (bakom den överlägsna Martina Axén) istället för att bli ensam tvåa...
Citera
2005-09-17, 21:16
Bannlyst
Knesset är det klart bästa program som Z-TV har producerat!!

Apropå Z-TV - minns ni att man ett tag fick följa en killes dagar via webcam? Det var nog istället för testbilden....
Citera
2005-09-17, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
Knesset är det klart bästa program som Z-TV har producerat!!

Apropå Z-TV - minns ni att man ett tag fick följa en killes dagar via webcam? Det var nog istället för testbilden....
Kommer ihåg det! Det var på helgerna när z-tv inte sände, då filmade dom en kille i hans lägenhet via en kamera monterad i taket. Där satt han och kolla på tv, det här var ju före internets tid, ha ha vilken looser..... hm vänta nu
Citera
2005-09-17, 22:14
Medlem
Svära i kyrkan

Jag var förvisso inte så gammal då knesset sändes, gick väl i mellanstadiet eller högstadiet. Så hur kul är det då att glo på en massa tjugoplussare som sitter och diskuterare en massa nonsens. Vilket fall, jag skrev iaf ett så kallat "hatbrev" på ett vykort, i stil med(minns inte riktigt): "Knesset är det sämsta tv-programmet någonsin, kan ni inte bara sluta sända". Kanske var det tack vare mig de slutade, de blev lessna och sökte andra jobb..

Nu när jag är lite äldre skulle jag säkert ha kunnat se på programmet.
Citera
2005-09-26, 20:31
Medlem
Olle GBGs avatar
Fan va bra de va,tänk när "lillebror" från Bröderna Olsson,hette han inte Håkan Falen? Han läste ett fantastiskt tacktal i ett avsnitt,å alla justa typer som va med,schyffert,stakkaboo,osvosvosv,faan va ja saknar de programmet. Nån som såg på Bröderna Olson föresten?
Citera
2005-09-26, 20:43
Medlem
Megalomanias avatar
Det var fan tider när man faktiskt såg fram mot någonting som sändes på Z-tv. Fy fan vad rutten den kanalen har blivit. Andra grymma program var Terror TV (som ingen annan verkar komma ihåg) och Tommy(?) på skitiga duken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in