2011-09-14, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evil.plans
Var inte så länge sedan eh hel del personer ville sälja ruger pistar i min lilla stad
Tror det var en Ruger jag blev erbjuden att köpa för några år sedan för 5000 - 6000. Vad skulle de ha och vilken stad bor du i? Föressten kom jag kanske på det nu..
Citera
2011-09-14, 21:00
Medlem
Kan vara svårt. Men jag kan ju rekommendera dig att skaffa lite kontakter i undre världen först.
Citera
2011-09-14, 21:02
Medlem
Mintztahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuntFornuft
Hade inte tänkt att spendera mer än 50 000 kr. Det är verkligen den övre gränsen.

haha det får du inte 4-5 automatvapen för.
Citera
2011-09-14, 21:04
Medlem
Desertwalkers avatar
Om du ska ha automatvapen får du nog flytta till USA.. att få tag på det i Sverige är nästan omöjligt ifall du inte är kriminell.
Citera
2011-09-14, 21:05
Medlem
fenylalanins avatar
Spontant känns detta som ett troll eller en 14-åring som har fått världens ide till ett rån. Att köpa någon typ av (bra) eld-vapen i Sverige är svårt. Du kan prova att gå runt på plattan i Stockholm men om du hittar någon där som vill sälja så kommer du få punga ut mellan 10 000-15 000 för någon skit revolver. Det absolut billigaste alternativet är AK-47r från antingen Pakistan eller Kina (typ 56). Men dessa ser man sällan här då de fastnar på vägen. ABB åkte ner till Tjeckien för att köpa men kom fram till slut att det är lättast att skaffa lagligt i Norge. Du kan försöka bli finsk medborgare och gå den vägen.
Citera
2011-09-14, 21:07
Medlem
ligist_s avatar
Citat:
Tror det var en Ruger jag blev erbjuden att köpa för några år sedan för 5000 - 6000. Vad skulle de ha och vilken stad bor du i? Föressten kom jag kanske på det nu..

HAHAHA

För 5-6papp får du en LAGLIG älgstudsare av kass märke, inga Ruger utan papper.... Hur gammal är du? 14?

Jag kan också säga att med en maxbudget på 50000 får du inte heller 4-5 AK + en pistol. Möjligtvis om de är ärliga, registrerade och licenspliktiga. Då är vapen inte särskilt dyrt. Har du inga egna kontakter så kan du glömma att få en pistol för under 10-15papp. Automatvapen som inte är "heta" får du ge ännu mer för. Lycka till i ditt letande
Citera
2011-09-14, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mintztah
haha det får du inte 4-5 automatvapen för.
Hur vet du det?
Tyckte mig se att tex en ny Ruger gick på 13-14 papp.
Citera
2011-09-14, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ligist_
HAHAHA

För 5-6papp får du en LAGLIG älgstudsare av kass märke, inga Ruger utan papper.... Hur gammal är du? 14?

Jag kan också säga att med en maxbudget på 50000 får du inte heller 4-5 AK + en pistol. Möjligtvis om de är ärliga, registrerade och licenspliktiga. Då är vapen inte särskilt dyrt. Har du inga egna kontakter så kan du glömma att få en pistol för under 10-15papp. Automatvapen som inte är "heta" får du ge ännu mer för. Lycka till i ditt letande
Haha jodå jag förstod att 5-6 papp är mycket litet, men det är faktiskt sant att jag blev erbjuden det och han som erbjöd mig det blev senare hämtad av polisen av annan anledning.
Jag antar att han inte var seriös med sitt erbjudande.
Citera
2011-09-14, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fenylalanin
Spontant känns detta som ett troll eller en 14-åring som har fått världens ide till ett rån.
Exakt
Citera
2011-09-14, 21:17
Medlem
Mintztahs avatar
Citat:
Hur vet du det?
Tyckte mig se att tex en ny Ruger gick på 13-14 papp.

Du kan inte jämföra en Ruger med ett automatvapen. En AK47 kan du hitta för ca 25 000 kr. Om du har kontakter dvs.
Citera
2011-09-14, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fenylalanin
Spontant känns detta som ett troll eller en 14-åring som har fått världens ide till ett rån. Att köpa någon typ av (bra) eld-vapen i Sverige är svårt. Du kan prova att gå runt på plattan i Stockholm men om du hittar någon där som vill sälja så kommer du få punga ut mellan 10 000-15 000 för någon skit revolver. Det absolut billigaste alternativet är AK-47r från antingen Pakistan eller Kina (typ 56). Men dessa ser man sällan här då de fastnar på vägen. ABB åkte ner till Tjeckien för att köpa men kom fram till slut att det är lättast att skaffa lagligt i Norge. Du kan försöka bli finsk medborgare och gå den vägen.
Btw blev du fan lite pinsam du med när du på allvar tror att man måste punga ut 10 - 15 papp för en skitrevolver
Finsk medborgare låter otroligt jobbigt, jag tror jag åker till.... Låt säga Honduras?
Citera
2011-09-14, 21:18
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Åk till Kosovo på semester, dra ut i skogen när du är där och slå en spade i marken, gräv lite och vipps har du några ak-47or. Under balkankriget försvann 900 000 AK-47or. Ingen vet vart de tog vägen. Du kan också hitta dem nedgrävda just utanför tomtgränsen hos husägare då nästan varje hushåll äger ett vapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in