2011-09-16, 11:15
Medlem
Sponnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceLife
asså diskuterar vi soft air guns eller "the real deal"
The real såklart
Citera
2011-09-16, 11:17
Medlem
Evil.planss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuntFornuft
Tror det var en Ruger jag blev erbjuden att köpa för några år sedan för 5000 - 6000. Vad skulle de ha och vilken stad bor du i? Föressten kom jag kanske på det nu..

Tror nog vi lever i samma stad allt (: 5-6k var erbjudandet till mig med (:
Citera
2011-09-16, 14:16
Medlem
Micromats avatar
skaffa kontakter och bila ner till frankrikes förorter, där hittar du samtliga vapen för småpengar.
Citera
2011-09-16, 16:47
Medlem
Women-nr1s avatar
Men varföööör?
Ska du gå runt ock skjuta folk?
Och ingen erfarenhet...
Oj då...han dog...magasinet var visst laddat
Citera
2011-09-16, 19:22
Medlem
Hördu Breivik, lek med airsofts istället.
Citera
2011-09-16, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuntFornuft
Hade inte tänkt att spendera mer än 50 000 kr. Det är verkligen den övre gränsen.

Ha i svergie får du knappt 5 stycken handledsvapen för den prissumman
Citera
2011-09-16, 21:32
Bannlyst
Jag blev erbjuden att köpa pistol för längesedan av en vän ute i biskop. En liten smågangster men med rätt kontakter. Bestämde mig ganska fort för att inte umgås med han mer.

Hans släkting kom till skolan en dag beväpnad och skulle mangla ner 2 killar som hotat honom också.

Det jag skulle komma till var priset. Det var ganska många tusenlappar för en fungerande pistol med ett antal patroner. Tror väl att du får lägga ca 20k eller mer för automatvapen.
Citera
2011-09-16, 22:51
Medlem
eternussermos avatar
Får ofta erbjudanden, på plattan finns allt att köpa. En tre-fyra Ruger P345PR går väl på en 40k, no questions asked. AK-47 lite mer svårköpt men fråga efter Bogdan.
Citera
2011-09-16, 22:51
Medlem
The Heirophants avatar
Standard Pistoler/Revolvrar och liknande kostar runt 4-10.000:- beroende på märke/modell/skick om de är stulna bara.
Ett handeldvapen med siffrorna borta och lite säkrare bakgrund ligger runt 10-20.000:-
(ca.priser på landet i mellan-Sverige eller iallafall där jag håller till..)

Förresten, varför absolut ett Automatgevär om du bara ämnar skrämma/hota och inte tänker döda en hel "tomtearmé"?
Helt säker på att skrämseleffekten är MINST lika stor med en del andra vapen, t.ex Pumphagel kan man ju få för runt 7-10.000:- (av typ SWAT modell i Svart metall/kolfiber? med en kolv man kan vika in) då du ändå inte tänkt skada någon utan antagligen bara ska hota med dem alt. skjuta i taket/luften.

Såga av pipan på ett sådant och jag lovar att det ger önskvärd effekt med en smäll i innertaket, knappast nån som sticker upp efter det
Dessutom får det med pipan avsågad och kolven infälld lätt plats under en lite längre jacka t.ex utan att märkas.

"En kompis" köpte en Ruger 45:a för 6.000:- men då var siffrorna kvar och vapnet stulet i Sverige.
Var ute och sköt en ask på måltavlor här i skogen nu i veckan. Inte riktigt så lätt som det ser ut i filmer

Finns gott om svarta vapen även "ute på landet" även om just väldigt avancerade vapen är riktigt svåra att få tag på och att "Bönderna" aldrig skulle sälja eller ens tala med dig om dem om du "luktar nollåtta"

Men har du NÅGON kompis som rör sig i lite skumma kretsar ska det väl inte vara så svårt, så länge du glömmer sånt som AK, Kalashnikov, RPG, Viggen och Sherman Tanks

Tror ju iofs du trollar, om inte annat: Lycka till med att skramla ihop ett par Miljoner först då? Travet i helgen? Ser fram emot att få läsa om dig på P.I
Citera
2011-09-17, 01:33
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2day
Ja du verkar ha någorlunda vett i dig, så jag hoppas det hålls bortom civila personer.

Vänta nu. Vart någonstans är det vettigt att fråga på Flashback vart man kan köpa automatvapen?
Citera
2011-09-17, 02:38
Bannlyst
Sluta vara heavy. Det här är bland det löjligaste jag har läst.

Du kommer inte köpa något vapen, du kommer inte skjuta någon, du har ingen plan. Du är antagligen bara arg för att du har blivit rånad i någon förort och nu är du lite ledsen eftersom 20-lappen togs ifrån dig som du skulle köpa Coca-Cola för.

Om du får tag i Choppers, PM:a mig så ger jag dig min adress så kan du träna prickskytte.

a3
Citera
2011-09-17, 12:16
Medlem
1772s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a3
Sluta vara heavy. Det här är bland det löjligaste jag har läst.

Du kommer inte köpa något vapen, du kommer inte skjuta någon, du har ingen plan. Du är antagligen bara arg för att du har blivit rånad i någon förort och nu är du lite ledsen eftersom 20-lappen togs ifrån dig som du skulle köpa Coca-Cola för.

Om du får tag i Choppers, PM:a mig så ger jag dig min adress så kan du träna prickskytte.

a3

Så elak du är mot pojken. Tänk om han sista vett flög ur huvudet nu och han blir spritt språngande galen och blir en Breivik. Då är det på DITT samvete, a3. DITT!!!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in