2025-08-11, 18:14
Medlem
Dimaks avatar
HEj tänkt följa premier league på riktigt nu och såg det underbara priset, SÅ frågan är kan man vara två på samma konto och kolla på samma matcher? asså dela konto
Försöker hitta en tv4play tråd på flashback, hittar ingen kan man göra detsamma där? SHL tänkte jag, googla vidare i såfall
Citera
2025-08-12, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
HEj tänkt följa premier league på riktigt nu och såg det underbara priset, SÅ frågan är kan man vara två på samma konto och kolla på samma matcher? asså dela konto
Försöker hitta en tv4play tråd på flashback, hittar ingen kan man göra detsamma där? SHL tänkte jag, googla vidare i såfall

”Om du vill så kan du ha två sändningar igång samtidigt, skulle du försöka starta upp en tredje sändning så kommer det istället att dyka upp ett meddelande om detta. Notera du kan enbart titta på en och samma sportsändning på en (1) enhet i taget. Däremot går det fortfarande bra att titta på två olika sportsändningar på två olika enheter samtidigt, och detsamma gäller för film och serier.”

https://help.viaplay.com/sv/dina-enheter/

Så två olika profiler på samma konto kan inte se samma matcher, bara olika sportsändningar. Vill två personer se samma match så får de titta tillsammans.
Citera
2025-08-16, 11:01
Medlem
Dimaks avatar
Skaffade viaplay igår och höll på med mitt hemnätverk, inga problem fick se fotboll igår.
Men såg att det stod "Är du utanför hemnätverket" liknande , Tänkte åka till min farmor med familj och grilla så tänkte vi kunde se fotbollen där också, går detta? Självklart har jag mail och allt det där tillgånget dock ej samma nätverk.

HOPPAS!!
Citera
2025-08-30, 09:13
Medlem
Varje gång det kommer en ny uppdatering till ViaPlay i Chromecast, så kommer meddelandet "nu blev det fel" upp.

För att få igång ViaPlay så måste man först rensa data i appen och sedan aktivera enheten med en kod.

Sedan så måste man gå igenom inställningarna igen. Vilken pensionär skulle klara av detta?
Citera
Igår, 14:17
Medlem
Nu dök meddelandet "nu blev det fel" upp igen utan att det har kommit en ny uppdatering av appen. Nu är frågan om ViaPlay har lagt in en självmordskod som tvingar folk att aktivera om enheten med jämna mellanrum? Allt för att hindra folk att dela sina konton med varandra.

Vi som inte delar kontot med andra personer tycker att tjänsten suger så pass mycket att vi snart dumpar skiten.

Jag vet folk som först tog fram hammaren och slog sönder sin Chromecast för att sedan säga upp ViaPlay tjänsten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in