Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-13, 12:50
  #1
Medlem
som rubriken säger!
tror ni på uppgång kommande dygn? eller modellen öht?


edit: kan säga att med nuvarande kända koefficienter tror jag personligen på fortsatt nedgång även kommande dygn.
__________________
Senast redigerad av BirgitBonander 2011-09-13 kl. 13:02.
Citera
2011-09-13, 16:08
  #2
Medlem
Grattis till ditt första inlägg, försök strukturera det lite och förklara vad du menar så att folk inte direkt tar dig som en idiot.

Jag kan testa modellen om du förklarar vad den går ut på. Trevlig kväll!
Citera
2011-09-13, 16:18
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freelunch
Grattis till ditt första inlägg, försök strukturera det lite och förklara vad du menar så att folk inte direkt tar dig som en idiot.

Jag kan testa modellen om du förklarar vad den går ut på. Trevlig kväll!

Tacktack! Vet du inte vad det handlar om så föreslår jag att du går in på www.google.com och söker på "bollinger bands" och läser på lite INNAN du skriver en helt värdelös kommentar.

Ser förövrigt ut som bollinger banden hade rätt imorse, iom att omxspi ligger +1.86%
I skrivande stund indikerar de motsatsen, SÄLJ. Ska bli spännande att se hur slutet på dagen ter sig, alternativt morgondagen. (5-dagars-analys)

OBS: Över 3mån/6mån/12mån/24mån-analys indikerar de fortfarande köpläge, vilket känns fel.
__________________
Senast redigerad av BirgitBonander 2011-09-13 kl. 16:22.
Citera
2011-09-13, 16:30
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BirgitBonander
Tacktack! Vet du inte vad det handlar om så föreslår jag att du går in på www.google.com och söker på "bollinger bands" och läser på lite INNAN du skriver en helt värdelös kommentar.

Ser förövrigt ut som bollinger banden hade rätt imorse, iom att omxspi ligger +1.86%
I skrivande stund indikerar de motsatsen, SÄLJ. Ska bli spännande att se hur slutet på dagen ter sig, alternativt morgondagen. (5-dagars-analys)

OBS: Över 3mån/6mån/12mån/24mån-analys indikerar de fortfarande köpläge, vilket känns fel.

Jag verkar ha förolämpat dig, jag ber om ursäkt för det. Jag är väl insatt i vad bollinger-band är. Vad jag menar är att du inte förklarar hur du läser de eller med vilken inställning. Det är ungefär som att skriva att sektorspreaden smallcap/largecap är i köpläge.

Men du kanske försöker säga nått med dina tre smilisar. Vad vet jag, men det blir ett bättre forum om alla skriver mindre som om det här var börssnack.
Citera
2011-09-13, 16:51
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freelunch
Jag verkar ha förolämpat dig, jag ber om ursäkt för det. Jag är väl insatt i vad bollinger-band är. Vad jag menar är att du inte förklarar hur du läser de eller med vilken inställning. Det är ungefär som att skriva att sektorspreaden smallcap/largecap är i köpläge.

Men du kanske försöker säga nått med dina tre smilisar. Vad vet jag, men det blir ett bättre forum om alla skriver mindre som om det här var börssnack.




Absolut inte, jag tar inget personligt, inte heller kritik på något sätt. Ja men vad bra då, efter ditt första inlägg så trodde jag inte du visste vad det handlade om!
Citera
2011-09-13, 16:57
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BirgitBonander
Absolut inte, jag tar inget personligt, inte heller kritik på något sätt. Ja men vad bra då, efter ditt första inlägg så trodde jag inte du visste vad det handlade om!

Jag vet fortfarande inte vad det handlar om. Kan du berätta vad du ser på för Bollinger-band?
Citera
2011-09-14, 11:58
  #7
Medlem
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirgitBonander
som rubriken säger!
tror ni på uppgång kommande dygn? eller modellen öht?.
Nej.
Citera
2011-09-14, 18:49
  #8
Medlem
Bollingarband brukar väl funka sisådär. Men TA är inte direkt att lita på i sådana här volatila kristider. Om du ska köra TA nu, håll dig till de allra enklaste metoderna.
Citera
2011-09-15, 21:52
  #9
Medlem
Det var en lustig filur som tittade in.
Citera
2011-09-16, 06:33
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deepsilent
Bollingarband brukar väl funka sisådär. Men TA är inte direkt att lita på i sådana här volatila kristider. Om du ska köra TA nu, håll dig till de allra enklaste metoderna.

Okey, du menar till skillnad från alla de tider då TA är att lita på. Låter lite som analytiker som ska ge en analys: "det kan gå så här, men det kan också gå tvärtom, det är ovanligt svårt att förutspå någonting nu".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback