2012-05-05, 19:20
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrpreben
Jag pratar fortfarande om större trender. MP är ett framtidsparti av den enkla anledning att det är ett socialliberalt stortstadsparti med miljöfokus i ett Sverige som blir mer och mer urbaniserat, detta till skillnad från C, socialliberalt landsbyggdsparti med miljöfokus, som är utdöende av exakt samma orsaker som MP är framtidsparti.

Jag tror att Löfvén kommer att locka fler väljare till MP när S-hysterin lagt sig eftersom Löfvén är betongsosse med 0% miljöfokus. MP på mer än 10% vid 2014 är ett fullt rimligt scenario.
I beg to differ, Mp är ett världsfrånvänt tramsparti som driver till stor del icke frågor.
Att de klarat sig så oerhört bra senaste åren beror på att sossarna har kompromissat med avskrapet sedan har man stödd av sina journalistvänner kunnat glida genom debatten tämligen skadesfria.
Om m fortsätter att ta miljöcancern i båten så är de enda vinnarna mp men M kommer drabbas av föruttnelse.
Mp kommer ta en hel del stryk när politiska projektiler kommer börja vina på allvar inför valet 2014 och den tunne fridolin inte längre kan slänga ur sig oneliners och sedan ducka och försvinna.
2012-05-05, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
I beg to differ, Mp är ett världsfrånvänt tramsparti som driver till stor del icke frågor.
Att de klarat sig så oerhört bra senaste åren beror på att sossarna har kompromissat med avskrapet sedan har man stödd av sina journalistvänner kunnat glida genom debatten tämligen skadesfria.
Om m fortsätter att ta miljöcancern i båten så är de enda vinnarna mp men M kommer drabbas av föruttnelse.
Mp kommer ta en hel del stryk när politiska projektiler kommer börja vina på allvar inför valet 2014 och den tunne fridolin inte längre kan slänga ur sig oneliners och sedan ducka och försvinna.

Så du ogillar MP. Jaha? Inget du skrev har något faktiskt om vad svenska folket tycker.
2012-05-05, 21:22
Medlem
Citat:
Så du ogillar MP. Jaha? Inget du skrev har något faktiskt om vad svenska folket tycker.

Jo, 93% röstar inte på MP. Utanför Stockholm är den siffran 95%.
2012-05-05, 21:23
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
och jag skrev något som kommer att ske, de partier som idag inte bryr sig särdeles om mp börjar komma med kritik så kommer mp´s trovärdighet sakta brytas ned, Idag utsätts man näppeligen för kritik från något håll.
Men du kan väl delge oss andra någon annan av dina klarsynta iaktagelser, typ att solen går upp imorgon framåt kvällen.
Senast redigerad av Svithjod 2012-05-05 kl. 21:27.
2012-05-05, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulturisten
Jo, 93% röstar inte på MP. Utanför Stockholm är den siffran 95%.

Och storstäderna blir viktagere för varje val som går.
2012-05-05, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
och jag skrev något som kommer att ske, de partier som idag inte bryr sig särdeles om mp börjar komma med kritik så kommer mp´s trovärdighet sakta brytas ned, Idag utsätts man näppeligen för kritik från något håll.
Men du kan väl delge oss andra någon annan av dina klarsynta iaktagelser, typ att solen går upp imorgon framåt kvällen.

Vad är ditt problem?
2012-05-05, 21:47
Medlem
Citat:
Och storstäderna blir viktagere för varje val som går.

Kanske så, vad vet jag. Men >90% av storstadsborna röstar inte på MP.
2012-05-05, 22:07
Medlem
Citat:

I Stockholms kommun och Göteborgs kommun fick MP över 10% i riksdagsvalet. Tittar du på kommunvalet så är siffrorna ännu högre.
2012-05-05, 22:57
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Vad är ditt problem?
fyllepost
2012-05-06, 01:51
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Det stämmer inte alls.
2012-05-07, 14:24
Medlem
ElzyLays avatar
När Demoskop lät svenska folket sätta betyg på partiledarna efter debatten, vann Löfven.
Lite kul, med tanke på hur många här som profeterat om att han skulle vara rökt "så fort han öppnade munnen"

Åkesson kom f.ö. sist.
2012-05-07, 14:47
Medlem
leprasjuklings avatar
Här har ni siffrorna för Demoskops undersökning av Agendas debatt igår

http://www.demoskop.se/?id=1707
http://www.demoskop.se/filearchive/1/1708/partiledardebatt%206%20maj%202012.pdf

Citat:
Resultatet baseras på 428 intervjuer med personer som sett TV-debatten. Undersökningen genomfördes via Demoskops telefonrekryterade Internetpanel. Resultaten har vägts med avseende kön, ålder och partisympatier.

Intressantast tyckte jag var könsskillnaderna, Reinfeldt har fortfarande svårt att attrahera kvinnor trots att han är singel och gillar att dammsuga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in