Citat:
Ursprungligen postat av
LuktenUtavBajs
Tack för att du ordnar exportinkomster så att jag kan parasitera och vara otacksam!
Vi kanske skulle byta en tid.
Citat:
Ursprungligen postat av
LuktenUtavBajs
Jo, men V ingår ju aldrig i regeringen. De sitter i opposition och stödjer regeringen. Det har de väl alltid gjort, men det är hårklyverier att bråka om V sitter i regeringen formellt eller ej. Börjar sossarna flörta med FP blir det nog grinigt hos V och man får sitta i opposition på riktigt. Men vad ska V göra då? Rösta med Moderaterna? Knappast..
Mm, men då läste du inte vad du svarade på. Frågan var just vad regeringen skulle bestå av.
Sossar och miljöpartister således. Varför skulle V gå med på att stå utanför, när S släpper in någon i regeringen?
Hittills har S regerat ensamma. Men om de nu ska släppa in någon för första gången och det blir Mp-tokarna, så kan nog V bli tämligen förgrymmade. Ja kanske tom kränkta.
Citat:
Ursprungligen postat av
LuktenUtavBajs
FP tror jag sossarna kan förlåta och släppa in i regeringen.
De sossar som ska bilda regering kan nog acceptera det utan problem om alternativet är att inte bilda regering.
Men dom ska ju dras med väljare som de hetsat mot alliansen. Och sen går de plötsligt i säng med alliansen. Den pragmatismen har inte valboskapen.
Citat:
Ursprungligen postat av
AML78
Det viktiga är ju trots allt vad som genomförs och inte vem som står som ansikte utåt när det görs.
Tror att jag tom skulle få med mig mina värsta fiender här på att hålla med om att det var dagens värsta nys. Iaf för våra folkvalda.