Saker som även kan diskuteras i denna tråd är om detta skulle vara en bra lösning på att folk inte hittar till söktrådarna. Ni kanske har någon annan lösning?
Senast redigerad av patwotrik 2011-09-09 kl. 16:07.
Varför skulle folk hitta denna när de missar klistrade trådar i respektive forum?
Det kommer alltid vara folk som missar sökfunktionen och klistrade trådar hur man än gör.
För min egen del har det ofta hänt att jag har funderat på om det finns en tråd för att söka efter det och det, men inte hittat den. Om det fanns en sådan här tråd skulle det vara lättare att hitta. Det löser inte alla problem, men det skulle minska dem, och det skulle vara väldigt praktiskt för de som använder den.
Egentligen skulle jag vilja att dessa söktrådar fanns på ett ställe så att de var extremt lätta att hitta. Till exempel skulle det kunna finnas länk till denna tråd alldeles under sökfunktionen.
Man tänk efter lite.
En tråd där man frågar efter musik och artister, var är lämpligast att placera den?
Likaså var bör man förvänta sig att den återfinns?
Sökakuten är mångfacetterad och platsar bäst i SU.
Trådplaceringstråden rör forumet och platsar då i FB-delen.
Det huserar olika personer i trådarna som har olika kunskapsområden, efter en sammanfogning skulle tråden garanterat spåra ur för att sedan stendö.
Man tänk efter lite.
En tråd där man frågar efter musik och artister, var är lämpligast att placera den?
Likaså var bör man förvänta sig att den återfinns?
Sökakuten är mångfacetterad och platsar bäst i SU.
Trådplaceringstråden rör forumet och platsar då i FB-delen.
Det huserar olika personer i trådarna som har olika kunskapsområden, efter en sammanfogning skulle tråden garanterat spåra ur för att sedan stendö.
Jag tror du missförstod ts nu.
Det var inte att alla skulle samsas här utan bara vara länkade i denna tråd.
Men ts har fortfarande inte belyst frågan hur denna ska hittas för sökrutan kan vara blinkande i rött och ändå är det flertal som ser förbi den och bara letar efter hur man startar ett nytt ämne.
Saker som även kan diskuteras i denna tråd är om detta skulle vara en bra lösning på att folk inte hittar till söktrådarna. Ni kanske har någon annan lösning?
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Jag tror du missförstod ts nu.
Inte att alla skulle samsas här utan bara vara länkade i denna tråd.
Men ts har fortfarande inte belyst frågan hur denna ska hittas för sökrutan kan vara blinkande i rött och ändå är det flertal som ser förbi den och bara letar efter hur man startar ett nytt ämne.
Ja det är möjligt att jag missförstod.
En lösning som vore bättre:
Jag klickar på "Nytt ämne" i musik, ovanför inläggsrutan radas då de trådar upp som är klistrade i Musik, en normal skärmbild täcks av denna samling och man måste scrolla ned för att komma till rutan där man skriver inlägg.
Detta sker då bara vid trådstarter, detta för att poängtera att det finns klistrade trådar.
Men för att spinna på den något oklara idén som TS presenterat
Detta inlägg visades tidigare när man gjorde ett inlägg i Sökaktuten.
Varför inte göra ett nytt uppdaterat sådant med de söktrådar som finns i olika delar?
Då kunde sökakuten tjäna till det syfte som TS eventuellt efterfrågar.
Mjo jag postade precis ett inlägg rörande den idén...
Säg att man gör något med Sökakuten så att söktrådar länkas där antingen i trådstarten eller i ett klistrat modsmeddelande eller kanske bådadera, TS till Sökakuten har inte varit aktiv sedan 2007 och kan då knappast göra anspråk på trådstarten eftersom det hämmar forumets väl i detta fall.
Men det klistrade modsmeddelandet kan hanteras efter eget tycke på ett annat sätt.
Senast redigerad av epost72 2011-09-09 kl. 19:34.