Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-01-20, 18:05
  #1
Medlem
Spikeys avatar
Tja, gott folk, det är säkert en blockbuster av rang, men det enda jag kommer ihåg är en stackars liten flicka som blir förgiftad av sin mor, hon förgiftar morgongröten eller nåt liknande. Sen har jag för mig att hon blir en ängel? Jag tror iaf att det är flickan som berättar storyn s.a.s. Snälla upplys mig! Jag minns att jag blev väldigt nedstämd av denna film.
Citera
2006-08-01, 00:32
  #2
Medlem
Cineastens avatar
Söker du en film? Efterlys namn på filmer, skådisar och regissörer här!

Eftersom det dräller av trådar om efterlysta titlar tänkte jag att vi kunde ha en enda tråd att hålla oss till istället för hundrafemtielva stycken som ändå inte utvecklas till något intressant. Om du besitter stora filmkunskaper eller tror dig göra det kan du alltid titta in i tråden och ge dina meddebattörer ett handtag.

Alla vet vi ju hur irriterande det är när man minns små glimtar ur en film men inte kan placera vilken film det gäller. I den här tråden är det tänkt att vi ska kunna ställa den typen av frågor och förhoppningsvis finns det någon som kan hjälpa till eller hänvisa till någon annan site där man kan få hjälp.

Frågor som t.e.x "Vad heter den där filmen där Jack Nicholson hamnar på dårhus?" eller "I vilken film säger skurken följande replik till den handikappade dvärgenhan just ska till att slå ihjäl .." ska ställas i den här tråden och ingen annan stans.

/Cineasten som moderator
Citera
2006-08-01, 01:47
  #3
Medlem
Borde den inte klistras då? Som "Vilken låt?" tråden?
Citera
2006-08-01, 04:53
  #4
Medlem
dIRe_s avatar
Kan ju tipsa om denna guide jag skrev för att hitta filmer:
http://www.flashback.org/showpost.p...96&postcount=3
Citera
2006-08-01, 12:42
  #5
Medlem
Cineastens avatar
The Kid: Det krånglande igår men nu är tråden klistrad.
Citera
2006-08-01, 12:56
  #6
Medlem
Rutger_ues avatar
Blir det här så bra egentligen? Hur ser denna tråd ut om ett halvår? Då kanske vi har tjugo förfrågningar och över hundra svar, huller om buller. Eller ska det ordnas på något annat sätt?
Det är ju faktiskt olika filmer det rör sig om. De har inte ett smack med varandra att göra, så varför klumpa ihop dem och blanda ihop dem? Har jag missat någon poäng?
Citera
2006-08-01, 18:50
  #7
Medlem
Söker Film

Söker en film som jag såg för 6-7 år sen ^^

en film som handlar om kriget ( tror det var 2:a världskriget typ) ..handlar om en pojke som förlorat sina föräldrar så han får klara sig själv eller inte helt själv för han har en vit mus som letar upp mat å massa saker till pojken =P

hehe aja hoppas ni fattar nått va jag skrevit och att det är nån som vet va den heter =D

ha det fint / Olika
Citera
2006-08-01, 18:55
  #8
Medlem
Wantdeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olika
Söker en film som jag såg för 6-7 år sen ^^

en film som handlar om kriget ( tror det var 2:a världskriget typ) ..handlar om en pojke som förlorat sina föräldrar så han får klara sig själv eller inte helt själv för han har en vit mus som letar upp mat å massa saker till pojken =P

hehe aja hoppas ni fattar nått va jag skrevit och att det är nån som vet va den heter =D

ha det fint / Olika

Kan det vara Empire of the Sun ?

http://www.imdb.com/title/tt0092965/
Citera
2006-08-01, 19:45
  #9
Medlem
Aquabots avatar
Jag söker en amerikansk high school-film, den handlar om två personer som ingen bryr sig om, dem är totalt "osynliga" på skolan så att säga. De kommer då på den geniala idén att låtsas som att dem är utbytesstudenter och helt plötsligt blir dem skolans mest populära typer.

Kanske inte så mycket att gå på, men det var allt jag hade. Någon som vet vilken film det rör sig om?
Citera
2006-08-01, 19:59
  #10
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutger_ue
Blir det här så bra egentligen? Hur ser denna tråd ut om ett halvår? Då kanske vi har tjugo förfrågningar och över hundra svar, huller om buller. Eller ska det ordnas på något annat sätt?
Det är ju faktiskt olika filmer det rör sig om. De har inte ett smack med varandra att göra, så varför klumpa ihop dem och blanda ihop dem? Har jag missat någon poäng?

Det fungerar alldeles utmärkt på dvdforum bla. Jag ser inte problemet.

Söker du en titel och jag som kan svaret råkar se ditt inlägg får jag helt enkelt citera ditt inlägg eller skriva nånting i stil med:
Rutger_ue: Den där komedin du efterlyste 1:a april 2006 heter Hablahabla.
Easy peasy..
Citera
2006-08-02, 02:57
  #11
Medlem
Tjena! Hopplös request kanske, men för några år sedan såg jag en film som handlade om en kille, lite tekniskt överbegåvad som byggde en atombomb hemma i sitt garage.. Jag minns inte egentligen VARFÖR jag vill ha tag på filmen, mest beror det nog på min brors tjat om att jag har hittat på.. :P

Tacksam för svar
Citera
2006-08-03, 02:13
  #12
Medlem
jeanthss avatar
Hmm, jag har en mycket klurig efterlysning...

Såg den på 1:an 2:an eller 4:an (mest troligt 4:an) för måååånga år sedan...

Storyn handlade om en man som dejtade modern i huset, samtidigt som han
dejtade dottern i huset, utan att fadern i huset visste om något...
Modern visste i början inte om att han dejtade dottern, dock visste
dottern om att han dejtade modern. puhh.

Dottern och modern var konstig på olika vis...

Det hela slutar helt otroligt nog med att karl'n som dejtade dom, bjuder
ut dom på picknick och hugger ihjäl dom med en yxa.

Sedan spelas This Ole House med Rosemary Clooney när texten rullar ut.

Mycket sjukt slut på en film...
DESSUTOM är det en verklig händelse!

Någon som vet denna titel?!

Vore MYCKET lycklig för svar!

PS. Gjordes på 60 talet!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback