Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-09-08, 20:46
  #1
Avstängd
Jag går i gymnasiet och klär mig rätt så "dyrt" mycket piké och skjorta. Är det för snobbigt att gå med skjorta och backslick en vanlig skoldag, skriv gärna. Tack!
Citera
2011-09-08, 20:52
  #2
Medlem
Beerzuuls avatar
Beror väl helt på hur du beter dig och hur både frisyr och skjorta ser ut? Med backslick kan du ju mena allt från undercut till Östermalmshockey och skjortor finns det ju en uppsjö utav olika.
Citera
2011-09-08, 20:54
  #3
Medlem
BigFatCones avatar
Skjorta är väl inget fel på men backslick är ju bara slemmigt. Du är mao vare sig snobbig eller stekare.
Citera
2011-09-08, 20:56
  #4
Medlem
egonomics avatar
Hur mycket backslick? Så det ser ut som att du har kammat dig med en fläskkotlett? Ja, det skulle vara snobbigt. Finns tonvis med sådana grabbar i Visby under stockholms-veckan, rosa skjortor och backslick. Ser ganska patetiskt ut, helt ärligt.
Citera
2011-09-08, 21:01
  #5
Medlem
Jag har gått på en privatskola med en massa snobbar, stekare och vad annat. Men det var väldigt sällan folk använde sig av skjorta. De enda som gick i skjorta var nördarna och dem som var lite utstötta.

Slopa skjortan, klipp dig och fortsätt med pike är mitt råd.
Citera
2011-09-08, 21:05
  #6
Medlem
Leipzigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sverigepojken
Jag går i gymnasiet och klär mig rätt så "dyrt" mycket piké och skjorta. Är det för snobbigt att gå med skjorta och backslick en vanlig skoldag, skriv gärna. Tack!

Vadå? En skjorta kostar ju inte mer än en munktröja.
Och backslickfrisyr är ju billigare att arangera än vad en sådan där mangafrilla kostar att fluffa upp om man räknar mängden vax/hårspray som behövs.


Jag är ledsen att jag krossar din vision men de andra ungdomarna på din skola tror att du är fattig.
Citera
2011-09-08, 21:17
  #7
Medlem
Giltigs avatar
Det beror helt och hållet på din attityd och personlighet. Ingen vill veta av en odräglig person som endast snackar om hur mycket pengar han lade ner på blablabla.

Jag tycker självklart att du ska köra med skjorta, det finns inget som är snobbigt med det. Jag uttlar mig helst inte om backslicket utan mer information, finns så många versioner av den.
Citera
2011-09-08, 21:24
  #8
Medlem
captengroggs avatar
SNobbar& bratz är värre en galna kristna och wt kvinnor. Med era miffo lekar som vaska och traska. Leva på pappas plastkort. You make me sick
Citera
2011-09-10, 00:59
  #9
Medlem
henduriks avatar
Skjorta är det inget fel på alls, backslick kan väl funka antar jag.
Piké är ett stort jävla nej, du ser bara dum ut.
Citera
2011-09-10, 01:46
  #10
Medlem
one_sizes avatar
Personligen gillar jag både piké och skjorta men du ska hellre satsa på kvalité som du själv upplever snarare än att försöka visa upp dyra märken. Det märks om du bär dina kläder för att du själv trivs i dem eller om du endast vill visa upp dina senaste köp. Sedan kan piké förknippas med sport och vissa tjänster (personlig tränare, sjukgymnast; ungefär som kortärmad skjorta kan förknippas med försäljare) och en fin häst på bröstet gör inte saken bättre.

Vad innebär egentligen "backslick"? Är det år som är bakåtkammat med gelé eller räknas alla frisyrer där man har långt hår kammat bakåt?
Citera
2011-09-10, 02:10
  #11
Avstängd
zteeeks avatar
Så länge skjortan är rosa så är det lugnt

Angående frisyren så beror det väl lite på. Bor du i en mindre stad/ort så riskerar du väl att bli utskrattad av EPA-bönderna (som är i majoritet i dessa bondestäder), men vem orkar bry sig om dessa slödder? Kör som du känner för! Bor du i Stockholm, Göteborg eller liknande så är det ju helt lugnt. Där kör majoriteten med backslick som du säkert känner till.
Citera
2011-09-10, 10:47
  #12
Avstängd
one size. bakåtkammat hår med gelé. zteek. haha ok, bor i solna,stockholm så inga EPA bönder så vitt jag vet
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback