Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-09-07, 17:28
  #1
Medlem
Kalender-mannens avatar
Jag införskaffade mig en femma av brunt, av standard kvalitet. Ruset är klassikt och skönt på alla sätt. Dock märker jag hur man blir liksom stel i nacke/käkpartierna vilket som får onekligen att tänka på tjack eller någon av dom rc substitut som finns där ute.

Tycker mig uppleva att jag blir lite speedad efter bongen/pipan/rullen och när ruset sedan börjar tyna ut så blir jag fruktansvärt trött, dåsigt och allmänt hängig.

Min väldigt lätta fundering är om dom kan ha blandat ut det bruna med någon uppåt grej?
Finns det någon där ute som har erfarit liknade upplevelser?

För övrigt så är jag välorienterad i området, odlat flera gånger och rökt det mesta. :P
__________________
Senast redigerad av Kalender-mannen 2011-09-07 kl. 17:54.
Citera
2011-09-07, 18:29
  #2
Medlem
nuplie22s avatar
Har upplevt liknande, men det verkar bara hända när jag röker mycket under en kväll.

Tex får jag röda ögon och hängiga ögonlock när jag röker, men jag får även stora pupiller. Får dock ingen speciell känsla under ruset att nämna, men när ruset börjar lägga sig är då jag kan känna mig lite stel/stirrig.

Detta hände en gång på brunt och då trodde jag som dig att det var något mysko, blev likadant på gräs senare en gång och sen dess har det hänt ett par ggr.
Citera
2011-09-07, 19:06
  #3
Medlem
Efterbengs avatar
Ännu en anledning varför jag inte köper brunt, du vet aldrig vad som finns i den där bruna lilla biten så kallad hasch.

Men, nej det är inte speciellt trovärdigt, det är tillräckligt billigt att tillvärka, att tillsätta en dyrare drog eller späda ut med någon RC-drog är högst osannolikt.

Ta en bit och sätt på en nål, sen elda på det, kolla hur det brinner och hur röken är.
Citera
2011-09-07, 19:16
  #4
Medlem
Djungelvrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efterbeng
Ännu en anledning varför jag inte köper brunt, du vet aldrig vad som finns i den där bruna lilla biten så kallad hasch.

Men, nej det är inte speciellt trovärdigt, det är tillräckligt billigt att tillvärka, att tillsätta en dyrare drog eller späda ut med någon RC-drog är högst osannolikt.

Ta en bit och sätt på en nål, sen elda på det, kolla hur det brinner och hur röken är.
själv köper jag aldrig grönt för det är oftast besprutat, medans det finns brunt som är rent. finns mer rent brunt än grönt. det är också lätt att avgöra om brunt utblandat på lukten t ex, medans grönt är svårt att avgöra om det är besprutat eftersom det finns så många olika besprutnings grejer dom använder.

TS hur är lukten och smaken på biten? det kan vara utblandat om du inte bara har nojjat ur över en bra bit. odla ditt eget i framtiden
Citera
2011-09-07, 19:18
  #5
Avstängd
ToreroNachoss avatar
Det är inget direkt farligt. Förekommer också vid mer psykedeliska droger. Är inte heller något skumt med att man blir "speedad", det är som sagt variation mellan olika sorters hasch.

"cheek, jaw, facial tension / numbness (less commonly reported)"

Från erowid.org om effekter av cannabis.
Citera
2011-09-07, 20:02
  #6
Medlem
Efterbengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelvrol
själv köper jag aldrig grönt för det är oftast besprutat, medans det finns brunt som är rent. finns mer rent brunt än grönt. det är också lätt att avgöra om brunt utblandat på lukten t ex, medans grönt är svårt att avgöra om det är besprutat eftersom det finns så många olika besprutnings grejer dom använder.

Hahah, dagens
Vad för "besprutnings grejer" brukar besprutarna bespruta det gröna med då?
Citera
2011-09-07, 20:23
  #7
Medlem
Thatsfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efterbeng
Hahah, dagens
Vad för "besprutnings grejer" brukar besprutarna bespruta det gröna med då?
Glas, kallas grit-weed.
Citera
2011-09-07, 20:32
  #8
Medlem
nuplie22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efterbeng
Ännu en anledning varför jag inte köper brunt, du vet aldrig vad som finns i den där bruna lilla biten så kallad hasch.

Jag gissar på cannabis.

Har svårt att tro att tillverkarna blandar ut sitt hasch innan det skeppas iväg, och hur ska man blanda ut haschet utan att det syns på biten. Smälter man ner allt hasch när det kommit till Sverige för att sen blanda i däck och kobajs?

Tror det är vanligare att få besprutat gräs än hasch här, då det antagligen är becknarna som står för besprutningen.
Citera
2011-09-07, 21:39
  #9
Medlem
Kalender-mannens avatar
Frågan spårade ur direkt.. typsikt Flashback alltså.. :P

Stop the off topic shit nu, frågan löd: Har någon stött på hash som är behandlat med andra droger.. och om det överhuvudtaget förekommer.
__________________
Senast redigerad av Kalender-mannen 2011-09-07 kl. 21:44.
Citera
2011-09-07, 21:41
  #10
Medlem
Efterbengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nuplie22
Jag gissar på cannabis.

Har svårt att tro att tillverkarna blandar ut sitt hasch innan det skeppas iväg, och hur ska man blanda ut haschet utan att det syns på biten. Smälter man ner allt hasch när det kommit till Sverige för att sen blanda i däck och kobajs?

Tror det är vanligare att få besprutat gräs än hasch här, då det antagligen är becknarna som står för besprutningen.

Om du läser raderna nedanför så borde du förstå att jag var en aning sarkastisk, då jag skriver att det är högst osannolikt att det är utblandat. Jag personligen har aldrig åkt ut för "grit-weed", möjligtvis någon sockerblandning vid enstaka tillfällen, men zutt är gutt.
Citera
2011-09-07, 21:42
  #11
Medlem
Kalender-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToreroNachos
Det är inget direkt farligt. Förekommer också vid mer psykedeliska droger. Är inte heller något skumt med att man blir "speedad", det är som sagt variation mellan olika sorters hasch.

"cheek, jaw, facial tension / numbness (less commonly reported)"

Från erowid.org om effekter av cannabis.

Okej, då har jag väl fått tag på något lite mera uppåt-röka-hash helt enkelt.
Det har bara känts väldigt annorlunda än vad det har gjort förut, inte lika segt/trött känsla.
__________________
Senast redigerad av Kalender-mannen 2011-09-07 kl. 21:45.
Citera
2011-09-07, 21:45
  #12
Medlem
Efterbengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalender-mannen
Frågan spårade ur direkt.. typsikt Flashback alltså.. :P

Stop the offtopic shit nu, frågan löd: Har någon stött på hash som är behandlat med andra droger tidigare och om det överhuvudtaget förekommer.

Frågan är besvarad? Det är högst osannolikt, men möjligt. Finns fler som inbillat sig att det varit något skumt i, än att fallet verkligen var så. Men som sagt, är det något som ger dig obehagliga bieffekter, så är det antagligen inte utblandat med någon annan drog, utan snarare något billigt ämne, t.ex olika oljor eller vatten.

Rök det eller inte, vad är grejen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback