Jag har planerat att gå ner i vikt och just nu äter jag bara:
Frukost
2 dl 0,5% mjölk
Lite frukt
2st. 50g rågbröd med 6 skivor kalkon utan smör
Lunch
Lite ris
Grönsaker
Blandat frukt
Lite kött
Kvällen
Bröd med kalkon utan smör
sallad
frukt
Vad tycker ni? Borde jag variera mer? MÅSTE jag ha lite smör för att gå ner i vikt? Jag hörde om man inte äter lite fett om dagen så kan man inte gå ner i vikt.
Jag har planerat att gå ner i vikt och just nu äter jag bara:
Frukost
2 dl 0,5% mjölk
Lite frukt
2st. 50g rågbröd med 6 skivor kalkon utan smör
Lunch
Lite ris
Grönsaker
Blandat frukt
Lite kött
Kvällen
Bröd med kalkon utan smör
sallad
frukt
Vad tycker ni? Borde jag variera mer? MÅSTE jag ha lite smör för att gå ner i vikt? Jag hörde om man inte äter lite fett om dagen så kan man inte gå ner i vikt.
Ta och läsa på lite om näringslära så kommer det klarna en hel del.
Beroende på vad du äter för frukt är det inte direkt rekommenderat att käka mycket frukt under deffen... ganska mycket kcal för väldigt lite mättnad, kör grönsaker istället
Tre timmar efter senaste måltiden skickar hjärnan i väg signalen "svält" och kroppen håller fast vid sin mest kaloririka vävnad, allt för att du ska överleva.
Genom att äta var tredje timme förstår kroppen att det är okej att förbränna fett på maximal nivå.
Tre timmar efter senaste måltiden skickar hjärnan i väg signalen "svält" och kroppen håller fast vid sin mest kaloririka vävnad, allt för att du ska överleva.
Genom att äta var tredje timme förstår kroppen att det är okej att förbränna fett på maximal nivå.
Källa: Alla som vet vad de pratar om
Citat:
Ursprungligen postat av martina956
Såklart är antal kalorier fortfarande viktigt, men försök sprida ut det istället för att äta 3 stora måltider
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!