• 1
  • 2
2011-09-07, 19:41
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
hehe, hoppas du driver nu
Nej, jag tror inte det du...efter tre timmar (alltså tom oftast innan magsäcken är tom) då är det svält på gång och fara och färde för kroppen. Det är ett faktum, det vet väl alla som vet vad de talar om. Tänk bara på stenåldern då man jagade och vi var tvugna att bara jaga små igelkottar för att hålla förbränningen uppe eftersom större köttmängder inte skulle vara nån idé då den långa jakten skulle sätta kroppen i ett sånt katabolt läge att vi skulle dött innan djuret var fångat och vi skulle knappast hinna äta allt av det även om vi fångade det i tid eftersom delarna skulle ruttna då vår magsäckskapacitet är så väl anpassad att vi kan inta många små mål mat men inga större mängder på en gång. Detta är vi alltså evolutionärt anpassade för och utan följa dessa normer i vår kostföring skulle fettförbränningen kapitulera.
Citera
2011-09-07, 21:04
Medlem
Nintendokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Källa?

Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Något belägg för det ?
Min dietist sa det.
Citera
2011-09-07, 21:15
Medlem
Sprew-TFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwide
Hej alla.

Jag har planerat att gå ner i vikt och just nu äter jag bara:

Frukost
2 dl 0,5% mjölk
Lite frukt
2st. 50g rågbröd med 6 skivor kalkon utan smör

Lunch
Lite ris
Grönsaker
Blandat frukt
Lite kött

Kvällen
Bröd med kalkon utan smör
sallad
frukt

Vad tycker ni? Borde jag variera mer? MÅSTE jag ha lite smör för att gå ner i vikt? Jag hörde om man inte äter lite fett om dagen så kan man inte gå ner i vikt.

Du bör variera mer och även sluta med ris helt och hållet.
Det du hört om fett är rätt på ett sätt, jag tror den som sa det menade mer att "om man inte får i sig protein så kan man inte gå ner i vikt" . Det är faktist bevisat att man behöver ett stabilt protein intag
för att gå ner i vikt.
Grapefrukt(blodapelsin) är även riktigt bra för att gå ner i vikt (förbränning av fett). Grapefrukt innehåller flera mekanismer som sätter fart på fettförbränningen. Den kan öka frisättningen av fett från fettcellerna, men då bör man också röra på sig för att verkligen utnyttja den förhöjda förbränningspotentialen. Grapefrukt kan även öka själva energiförbrukningen. Och grapefrukt dämpar även aptiten! Många plus för denna frukt med även an massa vitaminer, mineraler och antioxidanter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in