Citat:
Ursprungligen postat av henkka
Några förluster tror jag faktiskt inte att det blir pga alkoholrestriktionerna då t.ex. skadegörelsen kommer att minska med säkert 95% och de som reser på ungdomskryssningarna inte direkt har några pengar att tala om iallafall.
Jag skulle gissa på att nästa steg är att höja åldersgränsen precis som alla andra rederier redan gjort för länge sedan. Det finns inga pengar att tjäna på 18-åringar som betalar mer för tunnelbanan till gärdet än vad de gör för kryssningsbiljetten.
Hyfsat förvånad att dom inte har höjt åldern på Galaxy ännu..
Personligen var jag på dessa kryssningar när dom gick under ett annat namn/båt(ett par år sedan) och kan klart säga att jag aldrig har varit med om något värre.
Förstår inte hur personal på båten orkar att arbeta där.
Ot: Ja, det är oftast väldigt värt att åka. På dom jag har varit på(innan jag fick rätt ålder in för dom skönare kryssningarna) har det varit sjukt drag, mycket fylla, slagsmål och liknande.
Tänk dig Klubb 360 vid någon äcklig studentskiva fast lite värre ändå och under en längre tid.
Det brukar vara lugnare utanför lov och sådant, men kan fortfarande bli proppat med idioter om det är något speciellt.
Dock har jag haft ett par avgångar då det har varit riktigt trevligt

.
Se bara till att ta med dig bra vänner, uppför dig och ha kul! Både vakterna och de som åker dom båtarna kan vara ett helvete att göra med om man inte är ett par polare som åker.
För att få lite "perspektiv". Senast jag åkte hände följande:
*90% av båten var överberusade
*Fyllecellen var proppad i slutet av kvällen(hände många sjuka grejer där)
*Spya, trasiga möbler, sprit och liknande låg på varje våning(korridorerna)
*2personer blev avslängda i åbo
*Folk låg däckade överallt på båten(vid klubben, ute på däck osv.)
*Polisen mötte båten direkt när vi anlände i hamn
*Ett städteam på över 100 mörkhyade lyckades inte få bort lukten så nästa batch av resenärer fick uppleva alla ljuva lukter <3 .
Ha en trevlig resa !
//roses