2011-10-02, 20:38
Medlem
VINTAGEFRAMESs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blizztard
Haha! Så sjukt att jag också ska med på precis denna kryssning.

Har vart iväg på dessa onsdagskryssar ett par gånger detta år och har haft skit kul varje gång.

Tänkte åka nu på onsdag, så jag behöver inte vara orolig att det är lite folk, är ju inte lov!
Citera
2011-10-04, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VINTAGEFRAMES
Tänkte åka nu på onsdag, så jag behöver inte vara orolig att det är lite folk, är ju inte lov!

Det undrar jag också. Hur bra drag är det egentligen på en onsdag såhär på hösten när det inte är lov osv? Är det verkligen mycket festande ungdomar då??
Citera
2011-10-05, 01:44
Medlem
Undrar jag med! Ingen som har svar?
Citera
2011-10-05, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Någonting måste ju Galaxy/Silja tjäna på att ha så låg åldersgräns..jag menar varför inte annars höja? Tycker det är förbryllande.

Antagligen lyckas de pressa ut ett positivt täckningsbidrag på dessa kryssningar och då är det bättre att köra dem än låta bli. Partiell kostnadstäckning är bättre än en tom båt.

Och som tidigare skrevs, med Tallink vet man aldrig...
Citera
2011-10-21, 01:27
Medlem
Visiterar dom väskor å sånt på Silja Symphony?
Jag å några polare ska åka den 28:e november.

Tänkte ta med lite öl i väskorna
Citera
2011-10-30, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micke990

Ingen som vet?
Citera
2011-11-26, 23:12
Medlem
fjortiiizs avatar
Citat:

Jag åkte på Talink silja galaxy på 18-års kryssning nyss och då hade jag vodka i väskan. Gick skit bra. Är man inte full eller störig kollar dom inte väskorna eller legitimation (sen är jag tjej vet inte om killar blir hårdare granskade). Åker man däremot på lov kollar dom väskorna, det gjorde dom för mig iaf. Det var lagom mycket människor och massa röj när vi åkte. Det måste göras om snarast!!
Citera
2011-11-26, 23:14
Medlem
fjortiiizs avatar
Jag åkte asså inte på ett lov utan vanlig vecka. Hoppas du får kul!
Citera
2011-11-28, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nooz0
Ska åka nästa onsdag, så får man reda på att man inte får handla på taxfree, bara på vägen hem. Vilket jävla piss! Vad faan ska man göra då? Pröjsa dyr dricka i baren och komma hem rå pank?

Måste ju gå att smugla med egen dricka, typ punga en halvliter sprit eller nått.

Jag och några polare ska åka nu den 30:nde och är de inte att man bara kan köpa alkohol under 22% på vägen dit? En av polarna har åkt förut och då sa han att allt under 22% gick att köpa(fast det var ett tag sen han åkte). Någon som åkt med Galaxy nyligen som vet om man kan köpa under 22% eller är det ingenting alls på vägen dit?

Vore ju skönt att slippa smuggla med sig
Citera
2011-11-28, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjortiiiz
Jag åkte på Talink silja galaxy på 18-års kryssning nyss och då hade jag vodka i väskan. Gick skit bra. Är man inte full eller störig kollar dom inte väskorna eller legitimation (sen är jag tjej vet inte om killar blir hårdare granskade). Åker man däremot på lov kollar dom väskorna, det gjorde dom för mig iaf. Det var lagom mycket människor och massa röj när vi åkte. Det måste göras om snarast!!

Ja men va fint
Tack för svaret.
Citera
2011-11-28, 17:37
Medlem
fjortiiizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eneh
Jag och några polare ska åka nu den 30:nde och är de inte att man bara kan köpa alkohol under 22% på vägen dit? En av polarna har åkt förut och då sa han att allt under 22% gick att köpa(fast det var ett tag sen han åkte). Någon som åkt med Galaxy nyligen som vet om man kan köpa under 22% eller är det ingenting alls på vägen dit?

Vore ju skönt att slippa smuggla med sig

Dom har ändrat reglerna så nu får INGEN oavsett ålder köpa nått sprit på vägen dit. Bara på vägen hem då det är 20 tror jag. Åker man enkelresa får man köpa men annars får man vänta till efter 8 på morgonen då båten åker hem för att köpa. Det är så på 18-års kryssning som avgår på onsdagar.
Citera
2011-11-28, 17:52
Medlem
meramans avatar
Citat:

du kan ta med hur mycket öl du vill. dom kollar aldrig väskorna om dom inte misstänker något verkligt olagligt.

Och det är inte alltid fullt på båtenn med folk men alltid såpass mycket att man har kul och det finns alltid något att ragga på. många passar på att åka på veckodagarna då dom kan få gratisbiljetter rabatter mmm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in