Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Onödiga sidor? Sällan det finns onödiga sidor.
Kan ta Terje-fallet som exempel. Jag kom tidigt in i tråden och har läst varenda inlägg och själv gjort kanske 30-40 inlägg i tråden. Det har regelbundet postats sammanfattningar i själva tråden(oftast när en ny bild avslöjats) som sedan har uppdaterats i trådstarten. Funkar perfekt egentligen. Det finns inget mer irriterande när det kommer löst folk som utan att ens läsa i rubriken eller TS och ställer frågan: "Kan nån sammanfatta"? eller "Hur illa är det här egentligen jag orkar inte läsa hela tråden". Samma sak kommer hända med "milstolpar", folk som inte orkar läsa rubriken kommer inte heller att sitta och bläddra genom tråden. Oftast hjälper det ju inte ens att en moderator lägger in en varning på sidan man skriver inlägg på.
Jag har också läst terje-tråden från början och det är precis de poster efter sammanfattningar osv som man vill slippa. Att kunna milestona 30 inlägg som "läsvärda" så kan man skumma igen den och få en bra bild om läget.
Om jag tex vill söka efter hudvårdstips, det är enkelt att hitta en gigantisk tråd men hur ska jag hitta de relevanta inläggen?? Omöjligt.
Länkar i första inlägget är bra men det blir hoppande fram och tillbaka, och sen vet man inte vilka inlägg man läst eller inte. Ta tex om pedofilerna i Filipstad, det är ju omöjligt att få en överblick.
Milestones blir också enklare att underhålla än länkar i första inlägget eftersom de under trådens liv kan ändras.
Japp, jag menar ungefär samma funktion som det länkas till ovan.