2017-10-24, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Om du med 'hoppa' menar 'begå självmord' så är mitt svar: nej, Fredrik Virtanen har obefintlig suicidrisk.

Frågan om suicidrisk lyfts i min erfarenhet alltid när mäktiga mäns garderober inte längre rymmer fler lik. Inget av de fall jag känner till i vart fall har haft en så pass drastisk utgång för (M)GM.

Se t.ex. före detta rektorn på Polishögskolan Göran Lindberg, även känd som 'Kapten Klänning'. Idag driver han väl ett stall ...?
Kanske är inte Göran Lindberg det bästa exemplet, när han släpptes ur fängelset 2014 var han cirka 68 år gammal dvs pensionär, ekonomiskt oberoende.
Virtanen har cirka 20 år kvar i arbetslivet, kanske snart även skild, utan arbete och betraktas som social pariah.
Dessutom är Virtanen före detta knarkare.

https://sv.wikipedia.org/wiki/G%C3%B...ndberg_(polis))
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2017-10-24 kl. 21:58.
Citera
2017-10-24, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Necessitas
Jodå, jag förstår absolut skillnaden mellan ett sakpåstående och ett värdeomdöme. Men skillnaden du har bestämt dig för att det ska vara behöver ju inte innebära att det är mitt problem. Du får det att låta som att det finns en hårfin gräns.

Men, visst, vissa ljusskygga har ett behov att kunna få sätta etiketter på folk, trots att etiketten är felaktig (eller undanbedes), och ursäkta detta med att det minsann är värdeomdöme och inte sakpåstående. Jag misstänker med anledning av hur du uttrycker dig att du har det behovet. Detta grundar jag på värdeomdöme.

Men jag förstår att du tycker att jag har fel.

Njae jag skulle uttrycka det som att du inte begriper självklara distinktioner. Och det var närmast ett sakpåstående.
Citera
2017-10-24, 22:51
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/ex-...ladetprofilen/

För varje dag som går av tystnad arbetar säkerhetsföretaget med bortrensning av spår inom AB framför allt kring hur ledningen kännt till detta i flera år. När det mest akuta arbetet är färdigt och ledningen bedöms klara sig kommer de börja skriva så smått om detta. Virtanen kommer att få gå men viktigast är att AB tar så liten skada som möjligt. Hoppas hela personalen säger upp sig, för hur kan de ställa upp på detta utan att skämmas.
Citera
2017-10-24, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Nej inte önsketänkande. I början reagerade alla, män och kvinnor, höger som vänster och skrev "usch". Typ. De som fortsätter nu att spamma och spamma oavsett sammanhang - typ om aftonbladet har en artikel om syrien - och så skriver nån "skriv om virtanen istället!!!" ser man på det de skriver att de är den sedvanliga avpixlat-crowden. Mycket sverigehatare och invandringsälskare i invektiven. Samma personer som försvarar Timell och sexförövarna i SD.

"Vanligt folk" har ingen relation till virtanen som de har till Timell. De enda som bryr sig om virtanen är de som läser ledarsidor och politiska krönikor. Han är inte en kändis för svenska folket. Folk som bryr sig är de som känner till honom sen tidigare. Jag t ex. Jag har ju alltid ogillat Virtanen sen han var rockjournalist och hade en ute och inne-lista. De flesta har ingen koll på honom.
Bullshit, Kronér outade inte sig själv, och Timell klev fram EFTER att han redan blivit outad.Virtanen är förhållandevis välkänd då han skriver krönikor och ledare för Sveriges största tidning, har dessutom haft en egen talkshow.

Dessutom har ju Timell fått foten från tv4, medan t.ex Eshan Fadakar jobbar vidare på ab utan några som helst åtgärder, det skulle Virtanen med största sannolikhet också ha gjort om inte det här hade blåsts upp så pass mycket tack vare personerna du upprörs över. Ab har ju känt till det här i många, många år.

Men som jag har skrivit i tråden innan. Vi vet alla vilka som har intresse i att förminska Virtanens tidigare handlingar i den här tråden.
Senast redigerad av Geigerzehler 2017-10-24 kl. 23:19.
Citera
2017-10-24, 22:57
Medlem
Cissi Wallin bekräftar att Schibstedts jurister tidigare anlitats för att tysta och skrämma Virtanens offer:

Citat:
Hanif Bali‏ @hanifbali
Har AB kommenterat uppgiften att ”mediamannen” använt Schibstedts jurister för hot om förtalsanmälan mot de som luftat frågan tidigare?
----
Cissi Wallin‏
@cissiwallin
Svar till @hanifbali
Det stämmer.
----
Hanif Bali‏ @hanifbali
Vetskapen om detta gör deras lajvande av förvåning ännu mer avskyvärd.
-----
Nadine‏ @Illmonstret
Svar till @cissiwallin @hanifbali
Ursäkta en utomstående. Har han hotat att utnyttja juristerna eller har han låtit juristerna kontakta personer med hot om anmälan?
---
Cissi Wallin‏ @cissiwallin
Den personen presenterade sig som på uppdrag av Schibstedt och ägnade sedan x antal min åt att försöka med illa dolda hot osv
https://twitter.com/cissiwallin/stat...26334724030464

Mer från Cissi Wallins twitter:

Citat:
Jag är inte ett dugg skraj. Kan berätta allt jag vet om Aftonbladets strukturella skit. Snart så ska jag. Men de ska få chansen själva först
---
Virtanen gav sig på en Lisbeth Salander. Nu får hans hycklande arbetsgivare hantera det.
---
Har spenderat 1 v med att lyssna på och stötta en drös av alla hans andra offer. Kvinnor som inte orkar eller våga berätta öppet.
---
De berättelser jag lyssnat på senaste veckan. Ni kan inte ens föreställa er.
---
Och Aftonbladet har tagit del av många av dessa. Deras utredare sa dock igår, på tel att AB "måste skilja på hans yrkesroll och fritid".
---
Brinn i helvetet all bullshit. Jag brinner för dessa kvinnors upprättelse.

Lysande att Hanif Bali engagerar sig.
Citera
2017-10-24, 23:18
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av another-devil
Tycker det var ett konstigt agerande av GW att bjuda på lunch men de enda orsakerna jag kan se varför han gjorde det är:
1) GW ville själv bilda sig en uppfattning om vad FV gjort, det kan ju vara att #metoo kommer upp i ”veckans brott”,
2) GW ville utröna om det finns risk för sjlvmord av FV. GW har ju tidigare försökt begå självmord och kanske kände GW att FV’s situation och om familjen lämnade skulle kunna leda till det?

#metoo diskuterades i ”veckans brott”. Inget om FV eller dennes brott från GW.
Citera
2017-10-24, 23:20
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Bullshit, Kronér outade inte sig själv, och Timell klev fram EFTER att han redan blivit outad.Virtanen är förhållandevis välkänd då han skriver krönikor och ledare för Sveriges största tidning, har dessutom haft en egen talkshow.

Dessutom har ju Timell fått foten från tv4, medan t.ex Eshan Fadakar jobbar vidare på ab utan några som helst åtgärder, det skulle Virtanen med största sannolikhet också ha gjort om inte det här hade blåsts upp så pass mycket tack vare personerna du upprörs över. Ab har ju känt till det här i många, många år.

Men som jag har skrivit i tråden innan. Vi vet alla vilka som har intresse för att förminska Virtanens tidigare handlingar i den här tråden.

Det är intressant att AB kör en annan modell för krishantering än TV4 och SVT. Kommer folk att tröttna/glömma AB, FV och kulturen som odlas på AB? Kanske...
Citera
2017-10-24, 23:30
Medlem
trueforgoods avatar
Om ni inte redan gör det så börja läsa Cicci Wallins Twitter. Mycket som börjar hända där!

- Cissi: "Har spenderat 1 v med att lyssna på och stötta en drös av alla hans andra offer. Kvinnor som inte orkar eller våga berätta öppet."
- En följare: "Alltså hur många offer pratar vi om?"
- Cissi: "Många"
- Följaren: "Vi pratar alltså om en serievåldtäktsman då..."
- Cissi: "Absolut"

Och...

- Cissi: "Jag är inte ett dugg skraj. Kan berätta allt jag vet om Aftonbladets strukturella skit. Snart så ska jag. Men de ska få chansen själva först."
Senast redigerad av trueforgood 2017-10-24 kl. 23:32.
Citera
2017-10-25, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobbylou
Men Kuk-Anders kom ju bara ut pga av hans ågren, han trodde aldrig hans ågren skulle bli en shitstorm. Han satte dit sig själv. Kuk-Anders alltså.

Ontopic, någon som morsat eller sett finnen Virtanen på stan nyligen?

En kompis till mig såg honom på Folkungagatan i går.
Citera
2017-10-25, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LSDLSD
En kompis till mig såg honom på Folkungagatan i går.

Slickandes... på en glass?
Citera
2017-10-25, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Om ni inte redan gör det så börja läsa Cicci Wallins Twitter. Mycket som börjar hända där!

- Cissi: "Har spenderat 1 v med att lyssna på och stötta en drös av alla hans andra offer. Kvinnor som inte orkar eller våga berätta öppet."
- En följare: "Alltså hur många offer pratar vi om?"
- Cissi: "Många"
- Följaren: "Vi pratar alltså om en serievåldtäktsman då..."
- Cissi: "Absolut"
Fantastiskt att hennes mytomani har nått nya nivåer.
Citera
2017-10-25, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Kanske är inte Göran Lindberg det bästa exemplet, när han släpptes ur fängelset 2014 var han cirka 68 år gammal dvs pensionär, ekonomiskt oberoende.
Virtanen har cirka 20 år kvar i arbetslivet, kanske snart även skild, utan arbete och betraktas som social pariah.
Dessutom är Virtanen före detta knarkare.

https://sv.wikipedia.org/wiki/G%C3%B...ndberg_(polis))

Kan han inte göra som frugan? Skriva romaner?

Eller sina memoarer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in