• 5
  • 6
2011-09-06, 20:01
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
Det kan väl knappast varit en vanlig svensk skola. Särskola? Eller är det verkligen så illa att skolväsendet har tagit över uppfostran totalt nu.

Nej, det är en normal skola, bara en kombination av att några små viktigpetters var tvungna att tjalla och att vissa lärare överreagerar. Inte svårare än så.
Citera
2011-09-06, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Dom gick i 8an, jag i 1an på gymnasiet

I 8:an är man 14 år..tur att de reagerade. Tror du räknas lite som pedofil efter det!!
Citera
2011-09-06, 22:22
Medlem
Flamezons avatar
Citat:
I 8:an är man 14 år..tur att de reagerade. Tror du räknas lite som pedofil efter det!!

Ööö näe? Gick han 1:an på gymnasiet var han ju 16. Du menar att 2 års skillnad gör honom till pedofil? idiot.
Citera
2011-09-06, 22:22
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljuslykta78

Med 2 års mellanrum... Well skulle inte hålla med om det riktigt.
Citera
2011-09-06, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Med 2 års mellanrum... Well skulle inte hålla med om det riktigt.

Enligt lagen tror jag det är så....men menar att jag tycker att skolan reagerade på ett bra sätt. Är man 14 kan man lätt göra saker man ångrar hela sitt liv.
Citera
2011-09-06, 22:33
Medlem
MrTomtes avatar
Är frågan vad pedofili är?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Pedofili
Citera
2011-09-06, 22:46
Medlem
fskers avatar
Citat:
Enligt lagen tror jag det är så....men menar att jag tycker att skolan reagerade på ett bra sätt. Är man 14 kan man lätt göra saker man ångrar hela sitt liv.

Nej, det klassas som hebefili i så fall, men eftersom jag själv också föll inom samma åldersgrupp som klassas som hebefili så tycker jag inte att det var överdrivet allvarligt.

Nu sa jag inte att jag var irriterad eller arg över att dom ringde, det var bara pinsamt att förklara läget...
Citera
2011-09-07, 13:13
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:

Ja fast nu reagerade de på något som tjejerna hade skrivet på kroppen, att de har haft sex är lärarens slutsats. Luktar lite hittepå faktiskt.
Citera
2011-09-07, 14:06
Medlem
Empresss avatar
Citat:

Citat:

Pedofil är inget juridiskt begrepp och man kan inte bli "dömd för pedofili" då pedofili klassas som ett psykologiskt begrepp. Folk får faktiskt lära sig att skilja på "juridiskt begrepp" och "psykologiskt begrepp" det är inte samma sak... Så nej man kan inte enligt lagen räknas som pedofil.
Sedan om en person som är 16 och den andra är 14 så blir det inte klassat som hebefil av psykologerna heller.

Sedan så går den övre gränsen för pedofil vid 12 års ålder, och att bli klassad som pedofil så måste den personen var över 18 år.. Alltså vuxen och myndig.
Pedofiler dras endast till prepubertala barn (könsomogna barn).. Hur många 14åringar är prepubertala egentligen om man skall titta på det generellt (självklart kan individuella avvikelser finnas)?
Citera
2011-09-08, 01:26
Medlem
SwiftDeletes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinX
Tack för alla svar. Fick ett SMS nu för en lite stund sedan där hon skriver:

Känns iaf lite lugnare nu, men ser den där scenen framför mig på badhuset när hon kommer in och droppar handduken precis innan hon kliver upp på pallen samtidigt som hela laget ser vad hon gjort under natten . Antar att hon håller på med simning eftersom hon skriver "laget".

Skriv detta svar till henne:
"Nu förstår jag vad du menar... jag pratade med Erik och Görgen och den senare erkände att han skrivit på din svank. Du minns väl att du hade sex med dem när jag var i duschen? Eller var du helt borta??"
Senast redigerad av SwiftDelete 2011-09-08 kl. 01:31.
Citera
2011-09-08, 07:44
Medlem
Haha, tack för ett gott skratt. Man kanske skulle göra det till en bro-to-bro-grej - märka upp de otrogna hyndorna så att pojkvänner/äkta män får se vem som varit där...
Citera
2011-09-12, 23:32
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kloakdykare
Haha, tack för ett gott skratt. Man kanske skulle göra det till en bro-to-bro-grej - märka upp de otrogna hyndorna så att pojkvänner/äkta män får se vem som varit där...

Får bli ett FB-projekt
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in