Flashback bygger pepparkakshus!
2004-12-15, 08:25
Medlem
Oj, undrar i vilken värld jag var när jag skrev ovanstående inlägg, Efexor finns väl inte ens i 15 mg, hehe. (blandade nog ihop det med mina Remoran, som är 15mg:are tror jag)
Jag skulle ha 37,5 mg. Men det fanns inte så jag fick en 98st förpackning med 75 mg:are istället.

Doktorn hade skrivit, 1 tablett 2 gånger dagligen. på receptet, för 37,5 mg arna, Nu står det så på 75mg förpackningen. att jag ska ta 2 såna om dagen allså. det är ju dubbel dos mot för vad min doktor rekomenderade.
Får apoteket göra så igentligen ? Ge en Dubbel styrka på medicinen för att dom inte har det man ska ha hemma ?

verkar lite skumt tycker jag, Hade iofs varit mer än nöjd om det misstaget skedde när man skulle ha ut nått benzo preparat, he-he
Citera
2004-12-15, 09:46
Medlem
andreas ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geist
Oj, undrar i vilken värld jag var när jag skrev ovanstående inlägg, Efexor finns väl inte ens i 15 mg, hehe. (blandade nog ihop det med mina Remoran, som är 15mg:are tror jag)
Jag skulle ha 37,5 mg. Men det fanns inte så jag fick en 98st förpackning med 75 mg:are istället.

Doktorn hade skrivit, 1 tablett 2 gånger dagligen. på receptet, för 37,5 mg arna, Nu står det så på 75mg förpackningen. att jag ska ta 2 såna om dagen allså. det är ju dubbel dos mot för vad min doktor rekomenderade.
Får apoteket göra så igentligen ? Ge en Dubbel styrka på medicinen för att dom inte har det man ska ha hemma ?

verkar lite skumt tycker jag, Hade iofs varit mer än nöjd om det misstaget skedde när man skulle ha ut nått benzo preparat, he-he
Nej det får dem absolut inte göra. 150mg är en aldeles för stor dos att börja med. Om det är gelatinkapslar så ta den enbart på morgonen för det är depot som räcker hela dagen. Är det vanliga tabletter går de att dela.
Citera
2004-12-15, 10:33
Medlem
Okay, Ja det är tabletter, rosa/lila aktiga saker i en väldigt skum sex kantig form nästan, Fasnar ju för tusan i halsen, dumma påhitt,

mmm undrar om jag ska beklaga mej nästa gång för doktorn att dom gav mej dubbel dos. och sen ljuga och säga att dom kändes/fungerade jätte bra , och att jag inte upptäckte att det va dubbel dos förren efter 2 veckor typ., så tror han att min kropp är "tålig/svarar dåligt" el vad man säger, så han vågar skriva ut lite starkare saker sedan, När jag klagar om nån mån att jag nog skulle behöva starkare dos Efexor. för jag känner inte av dom längre.. Och då finns det ju inge starkare, så då kanske jag får nått roligare.. El är det en dum ide?

Btw, ni som käkar/käkat efexor, har ni inte fått några kompetterande sömnpiller el något, att ta när det börjat bli dax att sova?
För det fick inte jag Han ville knappt skriva ut efexor åt mej först. för han verkade så orolig att nått skulle gå snett. (??!!)
Och jag behöver nått att sova på. man blir ju skit pigg av dom där tabletterna, och det borde ju han ha vetat om.

God-Jul på er !
Citera
2004-12-15, 11:06
Medlem
andreas ns avatar
Citat:
Okay, Ja det är tabletter, rosa/lila aktiga saker i en väldigt skum sex kantig form nästan, Fasnar ju för tusan i halsen, dumma påhitt,

mmm undrar om jag ska beklaga mej nästa gång för doktorn att dom gav mej dubbel dos. och sen ljuga och säga att dom kändes/fungerade jätte bra , och att jag inte upptäckte att det va dubbel dos förren efter 2 veckor typ., så tror han att min kropp är "tålig/svarar dåligt" el vad man säger, så han vågar skriva ut lite starkare saker sedan, När jag klagar om nån mån att jag nog skulle behöva starkare dos Efexor. för jag känner inte av dom längre.. Och då finns det ju inge starkare, så då kanske jag får nått roligare.. El är det en dum ide?

Btw, ni som käkar/käkat efexor, har ni inte fått några kompetterande sömnpiller el något, att ta när det börjat bli dax att sova?
För det fick inte jag Han ville knappt skriva ut efexor åt mej först. för han verkade så orolig att nått skulle gå snett. (??!!)
Och jag behöver nått att sova på. man blir ju skit pigg av dom där tabletterna, och det borde ju han ha vetat om.

God-Jul på er !

Man kan få kraftig ångest av för stor dos efexor. Det fick jag när jag gick upp i 225mg. Det är ingen flum-medicin, det är meningen att man ska må bättre av dem. Vill du flumma kan du köpa benzo på gatan.
Citera
2004-12-15, 11:50
Medlem
PuzzelGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreas n
Nej det får dem absolut inte göra. 150mg är en aldeles för stor dos att börja med. Om det är gelatinkapslar så ta den enbart på morgonen för det är depot som räcker hela dagen. Är det vanliga tabletter går de att dela.

Kan vara svårt att dela Efexortabletterna då de inte är symmetriska - Geist, ta kontakt med apoteket/läkaren för att få de svagare till att börja med. Kan bli en chock för kroppen att starta med en hög dos.

Själv går jag för tillfället på 225mg Efexor depot, men jag började med 37.5mg.
Citera
2004-12-15, 11:57
Medlem
PuzzelGirls avatar
Citat:

God-Jul på er !

Fråga om du kan få medicinen i depotkapslar. Det bör inte vara något problem - då slipper man komma ihåg att ta de flera gånger om dagen samt att de är lättare att svälja.

Att du ska säga att du svarade dåligt på dom för att höja dosen tycker jag är ett dåligt alternativ om du ska ha till rusningssyfte är det ingen bra medicin för det ändamålet, som andreas n sa är det i så fall benso som du är ute efter - och det är lite mer koll på det än antideppressivt...

Jag har Imovane till natten tre st. 7.5mg (alltså 22.5mg.)för insomning som svar på din andra fråga!
Själv blir jag inte piggare av dessa Efexor än vad jag är vanligtvis, så jag antar att det är individuellt...

God Jul själv förresten!
Citera
2004-12-15, 12:22
Medlem
Har nog utryckt mej dåligt/konstigt. Menade inte alls att jag ska flumma på Efexor, Utan att om doktorn tror att min kropp inte regagerar speciellt på denna medicin, när jag ändå äter så pass mycket för att nyss ha börjat tagit den (tror han då) Och ber honom skriva ut en högre dos, (som då inte finns, men det vet ju inte han att jag vet
Så kommer han troligen föreslå att jag byter medicin igen, och då blir det antagligen en snäpp värre medicin, men i lägre dos. Har jag riktigt tur så Ger han upp och skriver ut Benzo till mej för att testa hur jag regaerar på det.
Eftersom jag klagat på Princip alla SNRI & SSRI mediciner jag fått.

hänger ni med hur jag menade nu?
Har vart uppe några dygn förmycket, så jag börjar bli rätt seg i skallen. och kanske inte utrycker mej som man borde. Ber om ursäkt isf. haha är säkert skitjobbigt att läsa allt skumt jag skrivit det senaste dygnet.
Citera
2004-12-15, 13:09
Medlem
andreas ns avatar
Det går att höja från 150mg efexor. Risken är att han börjar prova gamla preparat som anafranil. Det låter inte som att du vill komma tillrätta med din depression.
Citera
2004-12-15, 13:19
Medlem
Nä, jag ser själv att det ser lite så ut.
Givetvis vill jag komma tillrätta med alla mina problem. men jag har lixom ingen tilltro längre. Har haft mina deppresioner/ångest attacker/sociala fobier m.m i säkert ja 5-6 år. och ännu har jag INTE fått nått som jag anser har hjälpt någor speciellt.
Den enda medicinen som hjälper mej. och som jag mår bra av är Amfetamin, och det är till 80% för att man blir pigg och går ner en j-a massa i vikt av det. Har alltid varit rätt kraftig. men när jag bärjade ta tjack för ca 2 år sen, så rasade vikten direkt. jag blev smal, ja till och med 2kg undervikt. Tror inte jag mått bättre än då, jag var nöjd med mej själv, och hade trevliga polare som jag tog det mesta med. Sen träffade jag dock en kille. :P som fick mej att flytta. och lägga av. Hade till för ca en månad sedan inte brukat några droger alls på över 10 mån.. baksmällan av det är att jag lagt på mej dubbelt så mycket som jag nånsin vägt. dvs har faan gått upp 20kg,. bor i en ny stad. känner inte en käft. Och har visa dagar problem med att få tag på något. Därför Vill jag ha benzo utskrivet. dels för att jag flummade på dom förr i tiden då. och dels för att jag ska kunna "byta" dom mot andra droger. då det tydligen är rätt tort på benzo på gatan här.

Hänger du med ? Visst vill jag ha hjälp med allt. men jag tror aldrig det kommer hända, känns som att tjacket och gå ner i vikt är det bästa jag kan satsa på just nu. så jag ska börja må lite bra igen,

Haha fy faan va jag är djup nu Måste ju påpeka att jag är en Tant, så ni inte tror att jag är bög el nått.

ciao!
Citera
2005-02-13, 02:28
Medlem
..............
Citera
2005-02-13, 02:29
Medlem
.......
Citera
2005-02-13, 03:12
Medlem
Spliffmeisters avatar
Beställ Imovane eller Stilcont på webben, viss ett paket som jag skicka efter blev busted och fick snack med nån åklage men han bara la ner det... och det var liksom 100 piller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in