• 1
  • 2
2004-11-30, 00:53
Medlem
Ni som käkar remoron, men bytt vad var nästa medicin ni fick?
Jag vill ju ha sobril el nått kul, men har nu allså Remeron, ska klaga på det nu i veckan när jag ska dit. så jag får byta.. men hur många mer skit mediciner kommer jag få ungefär, innan det blir benzo. nån som har en anning,

fick först
seroxat (massa år sen)
cipralex (2 mån sen)
Remeron (förra månaden)

Så vilken medin är det troligt att jag får "testa" nu ?
Citera
2004-11-30, 14:38
Medlem
f**k
blev dubbelt.
Citera
2004-11-30, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geist
Ni som käkar remoron, men bytt vad var nästa medicin ni fick?
Jag vill ju ha sobril el nått kul, men har nu allså Remeron, ska klaga på det nu i veckan när jag ska dit. så jag får byta.. men hur många mer skit mediciner kommer jag få ungefär, innan det blir benzo. nån som har en anning,

fick först
seroxat (massa år sen)
cipralex (2 mån sen)
Remeron (förra månaden)

Så vilken medin är det troligt att jag får "testa" nu ?

Troligen kommer du att få fortsätta att "testa" antidepressiva,
plus ev Atarax, Theralen osv. Men inga benso eftersom din läkare
uppenbarligen inte anser att du behöver dessa..

Du kanske skulle skriva vad det är du lider av, alltså vad du medicinerar emot,
så kanske det är lättare för andra att gissa vad du kommer att få härnäst.
Citera
2004-11-30, 18:39
Medlem
Ok, ja det är sant, =)
Jag lider av Depression, socialfobi, panikångest, sömnsvårigheter och humörs problem. ungefär.

Denna Doktorn träffade jag första gången för ca 2,5 mån sen, och sa då att det enda jag käkat före var Seroxat för en massa år sen,
han skrev då ut cipralex och sa att vi skulle -testa oss fram.
Så månaden efter på nästa besökstid klagar jag på att jag har fått ännu svårare att sova på nätterna nu. Han skriver då ut remoran.
Nu i veckan är det dax igen.
Tänkte säga att dom va bra att sova på men att jag går upp så j-a mycket i vikt så jag vill gärna ha nått annat..

Så vad kan jag nu tänkas få?
Citera
2004-11-30, 18:45
Medlem
Citat:

Det där kan ingen säkert svara på. Varför inte bara vänta och se?
Citera
2004-11-30, 18:52
Medlem
Boogie-ads avatar
Jag får en känsla av att dom flesta som startar trådar liknande denna inte alls lider av särskilt stora problem, utan bara vill ha saker att flumma på.

Om det nu är så att du verkligen behöver en medicin så tror jag att det kommer att lösa sig, men annars tror jag nog läkarna är nog kloka att kunna sortera ut dom som bara vill flumma....
Citera
2004-11-30, 19:07
Medlem
Varför inte bara vänta och se??

För att det är som julafton Man vill ju gärna ha en anning i förväg vad tomten kommer med.
Citera
2004-11-30, 20:07
Medlem
Carpe Diems avatar
Zoloft? Depmedicin är inget att flumma på.
Citera
2004-11-30, 20:18
Medlem
Citat:
Ok, ja det är sant, =)
Jag lider av Depression, socialfobi, panikångest, sömnsvårigheter och humörs problem. ungefär.

Denna Doktorn träffade jag första gången för ca 2,5 mån sen, och sa då att det enda jag käkat före var Seroxat för en massa år sen,
Så månaden efter på nästa besökstid klagar jag på att jag har fått ännu svårare att sova på nätterna nu. Han skriver då ut remoran.
Tänkte säga att dom va bra att sova på men att jag går upp så j-a mycket i vikt så jag vill gärna ha nått annat..

Låter ju som mig ungefär. Jag tycker faktiskt att du ska testa alla icke-vanebildande mediciner innan du ger dig in i bensoträsket.. allvarligt talat. Sen tycker jag att du ska försöka få nån annan ordentlig hjälp utöver alla piller!
Citera
2004-12-01, 11:28
Medlem
Bapelsins avatar
Citat:
Ok, ja det är sant, =)

Jag skulle gissa på att läkaren tycker att ni ska avvakta och se om viktuppgången avtar. Om du vill ha fludder så föreslår jag att du helt enkelt tjatar. Klaga på de mediciner du har, och få det att verka akut. Exempelvis om du börjat med ett nytt antidepressivt preparat, ring läkaren dagen efter och klaga på fruktansvärd ångest. Får du ingenting då, ring nästa dag igen. Om det inte funkar, ta kontakt med psykakuten. Eller byt läkare. Men nämn för fan inga narkotikaklassade läkemedel vid namn. Om du inte har fått dem tidigare. Eller vill ljuga och säga att det varit så.

Det är dock mycket sällan man enbart får bensodiazepiner mot ångest o. dyl. Oftast får man dem enbart tillsammans med ett annat antidepressivt preparat att ta in insättningsfasen av detta, eller om det antideppen inte ger tillräcklig effekt.
Citera
2004-12-07, 13:01
Medlem
Om nån är nyfiken så kan jag berätta att jag fick Efexor nu sist jag va där. =)
Har sökt på forumet om fakta om dessa, om det är nått att flumma på. men inte hittat nå spec givande svar.. Fick för mej att det var Benzo när jag läste en tråd ? Stämmer det ? har jag verkligen haft en sådan otrolig tur? antagligen inte =(
Citera
2004-12-07, 14:02
Medlem
andreas ns avatar
Citat:
Om nån är nyfiken så kan jag berätta att jag fick Efexor nu sist jag va där. =)
Har sökt på forumet om fakta om dessa, om det är nått att flumma på. men inte hittat nå spec givande svar.. Fick för mej att det var Benzo när jag läste en tråd ? Stämmer det ? har jag verkligen haft en sådan otrolig tur? antagligen inte =(
Det är inte benzo, det är SNRI precis som Remeron. Lite kraftigare o med mer biverkningar än remeron.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in