Flashback bygger pepparkakshus!
2004-12-09, 15:04
Efexor + Remeron har jag gått på ganska länge, men det hjälpte inte så mycket. Har slutat med Efexorn nu, slutade tvärt o det gick bra. Fast slutar jag med Remeronen så blir jag väldigt depressiv. Har nu Aurorix + Remeron.
Citera
2004-12-09, 15:20
Citat:
Ursprungligen postat av andreas n
Du vet att man kan få villkorslös kredit hos apoteket va? Villkorslös som inga krav på inkomst o betalningsanmärkningar.
Tur att de har det, handlade mediciner igår för 4 586 kronor. Iof. behöver man ju bara betala 1 800 kr.

Efexor Depot 150 mg, 98 st: 2 045:00 kr
Remeron-S 30 mg, 96 st: 1 026:50 kr
Abilify 15 mg, 28 st: 1 291:00 kr
Propavan 25 mg, 40 st: 121:00 kr
Iktorivil 0,5 mg, 150 st: 102:50 kr

Men det "roliga" är att jag inte använder Efexor mer, men jag hämtade ut dem ändå, för jag behöver gelatin-kappslarna för att fylla med annat. Så, tack staten, för att ni betalade över 2 000 för 98 st tomkappslar till mig

Nått måste man väl använda skattepengarna till
Citera
2004-12-09, 17:12
Medlem
Tur att de har det, handlade mediciner igår för 4 586 kronor. Iof. behöver man ju bara betala 1 800 kr.

Efexor Depot 150 mg, 98 st: 2 045:00 kr
Remeron-S 30 mg, 96 st: 1 026:50 kr
Abilify 15 mg, 28 st: 1 291:00 kr
Propavan 25 mg, 40 st: 121:00 kr
Iktorivil 0,5 mg, 150 st: 102:50 kr

Men det "roliga" är att jag inte använder Efexor mer, men jag hämtade ut dem ändå, för jag behöver gelatin-kappslarna för att fylla med annat. Så, tack staten, för att ni betalade över 2 000 för 98 st tomkappslar till mig

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: :::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Hahahahaha, fy faan är det så j-a dyrt när man sk aha stor pack av efexor.
Jävla tur att man har socialen som betalar tillbaka alla pengar man lagt på mediciner då.
Citera
2004-12-09, 17:53
Medlem
andreas ns avatar
Abilify är snorigt dyrt ja men det funkar bra. Och så kostar benzon nästan ingenting som vanligt.
Citera
2004-12-10, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
För mig så krävdes flera år hos psykiatrin (inkl. två fejkade suicidförsök) innan jag fick bensodiazepiner utskrivet. Dessutom efter ett illegalt missbruk. Sen dess (ca 2 år sen), så har jag fått det kontinuerligt utskrivet. Eventuellt ska jag nu också få Concerta som är ett amfetamin-liknande medel. Har skött mig sedan jag fick riktig medicinering mot ångest, alltså bensodiazepinerna.

Hur kommer det sig att du ska få concerta? Har du ADHD el. liknande. Låter annars märkligt att någon läkare skriver ut denna medicin till någon som missbrukar.
Citera
2004-12-10, 02:31
Medlem
Ang det här med att man kan få vilkorslös kredit på apoteket, måste man ringa dom och fixa nått spec el nå före. el är det bara att knata in där. slänga upp sitt recept och säga att man vill ha det på kredit?
Citera
2004-12-10, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geist
Ni som käkar remoron, men bytt vad var nästa medicin ni fick?
Jag vill ju ha sobril el nått kul, men har nu allså Remeron, ska klaga på det nu i veckan när jag ska dit. så jag får byta.. men hur många mer skit mediciner kommer jag få ungefär, innan det blir benzo. nån som har en anning,

fick först
seroxat (massa år sen)
cipralex (2 mån sen)
Remeron (förra månaden)

Så vilken medin är det troligt att jag får "testa" nu ?

Sitta o hoppas på att man ska få benzo är ju som att tro att bolaget ska öppna en timma tidigare för att man e törstig. Bara jävligt dumt alltså. Förstår mig fan inte på folk, dina remeron finns där för att hjälpa dig, itne för att skicka dig djupare in i ett missbruk. Nu skiter jag i om jag e moraltant, men jag tycker det e så jävla fel.

Remeron hjälper de flesta som lider av dessa problem, o hjälper inte det så är nog terapi den enda lösningen, lång och kostsam terapi. Inte benzo, det finns en anledning till att läkare blivit mer restriktiva till att skriva ut det, det är för att folk missbrukar det. Varflör vet jag inte, vad får man ut av det, men wtf, vad får man ut av rökat? Försök att hitta en bot till dina problem istället för att försöka hitta nya "mediciner" som du tror hjälper.
Citera
2004-12-10, 08:24
Medlem
andreas ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geist
Ang det här med att man kan få vilkorslös kredit på apoteket, måste man ringa dom och fixa nått spec el nå före. el är det bara att knata in där. slänga upp sitt recept och säga att man vill ha det på kredit?
Det e bara o säga till när du hämtar ut medicinen.
Citera
2004-12-10, 10:36
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic

Varför köper du inte helt enkelt tomma gelatinkapslar?
Citera
2004-12-11, 01:35
Medlem
Jag hämtade ut mina Efexor i dag, tog en framåt kvällen,, för ca en timme sen nu då. en 75mg:are. kände redan efter 5 min att jag började få ont i magen.. blev värre och värre. efter en kvart va jag tvungen att springa akut på toa och skita. fast jag va mitt inne i OZ, sket, mådde skit kasst,. 2 min efter började jag spy. spydde typ 3 grr.. antar att pillret följde med ut då. för nu känns det lite bättre, men är fortfarande lite illamående. och har ont i magen,
Hur kommer detta sej ? har käkat massa olika piller förr utan att nått likande har hänt..Olika sorters benzo, som jag överdoserat rejält, med flit. Och "vanliga" anti-depp piller.
Nån som varit med om nått liknande ?
Citera
2004-12-11, 02:33
Medlem
måste ju få beklaga mej lite mer. kl är 02:26 har fortfarande piss ont i magen, kan inte somna, hur jag än ligger så värker det i magen. satte mej nu vid datorn. känns bättre för studen iaf. känns dock som jag är skitnödig igen, har typ yrsel. känns som en spya ligger och väntar på att få komma upp, men orkar inte gå in på toa och släppa efter. för samtidigt så känner jag mej så oerhört trött, el slut helt enkelt.
gäspar rätt ofta. det är skit skönt. fast när jag gäspat klart så får jag anstränga mej för att hålla tillbaka en spya som vill komma upp.
Ähh den här medicinen gillar jag inte, haha har ett 96 pack el va faan det är, och har bara käkat en.
Får ringa doktorn på Måndag och höra om han kan skriva ut nått annat.
undrar vad det kan bli *spännande*
Citera
2004-12-11, 02:39
Medlem
Känns kasst, skulle ju igentligen ha 37,5 mg piller,, men dom hade inte det på apoteket, och inte på nått apotek i hela Malmö (Kärringen kollade upp) så jag fick 75mg ist..

*Har ändrat lite i inläggen, då jag skrivit fel från början gällande vilken mg dos det var*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in