• 4
  • 5
2005-02-13, 14:38
Medlem
Har du inte fått bensodizepiner hittils tror jag inte att du kommer att få några. Med all sannolikhet byter han inte ut en medicin med terapeutisk syfte mot benso heller. Möjligtvis får du en mindre förpackning sobril el stesolid för att dämpa de övergående bieffekterna på en långtidsverkande medicin.

I kontakten med din läkare måste du vara noga med att dit mål är att bli kvitt dina problem på lång sikt, inte att få ut piller. En "seriös" patient besöker inte sin läkare med målsättning att få mediciner utan för att få hjälp med sina bekymmer. Medicinerna är en del av vägen till målet, inte målsättningen i sig. Jag menar inte att du är oseriös men det verkar inte som att dit mål är att bli kvitt dina bekymmer.
Citera
2005-02-13, 19:49
Medlem
Där jag jobbar så har vi fått en ny medicin som är ute på test, Abilify. LÄNK TILL FASS.SE Den patienten fick tidigare 2 mg Theralen men då effekten på den uteblev så får han nu istället 10 mg av den här produkten istället.

Återstår att se om det är nåt att ha...
Citera
2005-02-13, 21:46
Medlem
Ur FASS: "ABILIFY är indicerat för behandling av schizofreni." Verkar inte vara aktuellt här. Men det kanske har andra användingsområden också.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in