• 2
  • 3
2011-09-03, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dwarf98
Under tiden har hon redan skickat in blanketten och fixat namn till barnet. Sedan när domstolen ordnat gemensam vårdnad. Då vägrar hon i sin tur skriva under den nya namnändringsblanketten.

Det är ett ganska troligt scenario, men tror inte hon tänker så långt om jag ska vara ärlig.
Citera
2011-09-04, 18:53
Medlem
MrMjoelkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klingiz
Det är ett ganska troligt scenario, men tror inte hon tänker så långt om jag ska vara ärlig.

Nej hon verkar ju vara lite av en gök, inget illa menat.

Hur går det med blanketten? Går den kanske att skriva ut nånstans ifrån?
Tycker du verkar vara en förnuftig ung man, kämpa för din son!
Citera
2011-09-04, 22:02
Medlem
Fy helvete vilket fult namn.
Stackars pojke. Försök övertala henne till att endast döpa honom till Vilgot i mellannamn.
Citera
2011-09-05, 14:26
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sirusho
Fy helvete vilket fult namn.
Stackars pojke. Försök övertala henne till att endast döpa honom till Vilgot i mellannamn.

Mellannamn är ett efternamn. Tillnamn heter det om man ska ge barnet fler förnamn (förlåt att jag märker ord, men Vilgot blir väl inte så bra som mellannamn kanske).

Är jag helt ensam om att tycka att Vilgot är riktigt fint förresten? Johan, Anders och Markus heter ju varenda Johan, Anders och Markus....
Citera
2011-09-05, 15:16
Medlem
KjelleBenchpresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Mellannamn är ett efternamn. Tillnamn heter det om man ska ge barnet fler förnamn (förlåt att jag märker ord, men Vilgot blir väl inte så bra som mellannamn kanske).

Är jag helt ensam om att tycka att Vilgot är riktigt fint förresten? Johan, Anders och Markus heter ju varenda Johan, Anders och Markus....
Anmärker på ord, heter det

Wilgot låter fan helt förjävligt. Man måste tänka på att barnet ska kunna ha sitt namn för resten av sitt liv.
Wilgot låter som när man fiser för hårt och det råkar komma en lite bajslkutt i kalsongerna, en liten wilgot alltså
Citera
2011-09-05, 15:21
Medlem
Du bör upplysa henne om att för att ge barnet dess rätta förutsättningar i dagens globala samhälle borde han döpas till något världsneutralt, och inte något gammalt norskt vikinganamn.
Citera
2011-09-06, 10:38
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klingiz
Då får jag försöka göra vad jag kan för att se till att hon inte skriver på det pappret innan vi ansökt om det antar jag. Tackar!
tror inte detta går att skriva INNAN barnet har ett namn? moment 22
Citera
2011-09-06, 10:39
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Anmärker på ord, heter det

Wilgot låter fan helt förjävligt. Man måste tänka på att barnet ska kunna ha sitt namn för resten av sitt liv.
Wilgot låter som när man fiser för hårt och det råkar komma en lite bajslkutt i kalsongerna, en liten wilgot alltså

. Jämrans besserwisser.

Det var då en trevlig association du hade till Vilgot. Har nästan lust att fråga vad du anser om andra gamla hederliga namn men vågar inte.
Citera
2011-09-06, 19:31
Medlem
KjelleBenchpresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
. Jämrans besserwisser.

Det var då en trevlig association du hade till Vilgot. Har nästan lust att fråga vad du anser om andra gamla hederliga namn men vågar inte.

haha sorry men jag tycker inte Wilgot låter nå vidare
Citera
2011-09-06, 22:09
Medlem
DeusSanctis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
tror inte detta går att skriva INNAN barnet har ett namn? moment 22
Det går faktiskt att skriva redan innan barnet är fött. Försök få med henne på att göra det, om hon hinner skicka in blanketten med Vilgot kan du inte ändra på det sedan utan hennes samtycke.
För övrigt är ju Vilgot jättefint, men alla har sin egen smak.

Du kan säga till henne att en nackdel med att inte ha skrivit på detta papper innan förlossningen är att du inte kommer få ta med dig barnet om något skulle hända henne under förlossningen, utan socialtjänsten kommer då att ta hand om barnet tills du genom DNA-test bevisat dig vara pappan, och inte ens då behöver de ge dig barnet. Det kan vara en trygghet för er alla tre, på så sätt.
Senast redigerad av DeusSancti 2011-09-06 kl. 22:11.
Citera
2011-09-06, 22:27
Medlem
Hursom är Vilgot för jävligt!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem