• 1
  • 2
2011-09-03, 08:50
Medlem
Hejsan, har precis blivit farsa till en liten pojke, tyvärr är läget så att min flickvän har bestämt sig för namnet Vilgot.

Det kan vara det fulaste namn jag hört och undrar således vad mina rättigheter i det hela är?

Tack på förhand
mvh Klingiz
Citera
2011-09-03, 08:54
Medlem
ensockerbagares avatar
Gör som araberna och kidnappa ungen och döp henne själv.
Citera
2011-09-03, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensockerbagare
Gör som araberna och kidnappa ungen och döp henne själv.

För det första är jag inte arab, för det andra är det en pojke.

Kom med seriösa förslag eller svara inte alls.
Citera
2011-09-03, 08:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klingiz
Hejsan, har precis blivit farsa till en liten pojke, tyvärr är läget så att min flickvän har bestämt sig för namnet Vilgot.

Det kan vara det fulaste namn jag hört och undrar således vad mina rättigheter i det hela är?

Tack på förhand
mvh Klingiz
inga , kan du inte prata med din tjej om att du inte accepterar det namnet?
Citera
2011-09-03, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muppsmurfen
inga , kan du inte prata med din tjej om att du inte accepterar det namnet?

Det har jag gjort länge och ingående, har förklarat för henne att det är bådas rätt att bestämma namn på ett gemensamt barn men hon lyssnar inte den själviska hyndan...
Citera
2011-09-03, 09:01
Bannlyst
det finns inga rättigheter i det så, ni två måste själv bestämma vad som känns bäst.

låter som en ..... om hon inte respekterar dig lite och kanske kan fundera ut ett namn med dig istället för emot dig. if you know what i mean

edit; det bästa du kan göra är att prata med henne. annars tyvärr så säger jag grattis till Vilgot iaf!
Citera
2011-09-03, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakiri
det finns inga rättigheter i det så, ni två måste själv bestämma vad som känns bäst.

låter som en ..... om hon inte respekterar dig lite och kanske kan fundera ut ett namn med dig istället för emot dig. if you know what i mean

edit; det bästa du kan göra är att prata med henne. annars tyvärr så säger jag grattis till Vilgot iaf!

Ja man kan nog säga att hon är lite av en fitta. Men trodde inte hon skulle gå så långt bara för att få sin vilja igenom, får väl dra fram gamla läderpiskan och visa vem som är herre i huset mitt barn ska inte heta vilgot
Citera
2011-09-03, 09:21
Bannlyst
Citat:
Ja man kan nog säga att hon är lite av en fitta. Men trodde inte hon skulle gå så långt bara för att få sin vilja igenom, får väl dra fram gamla läderpiskan och visa vem som är herre i huset mitt barn ska inte heta vilgot

Men har ni varit illsammans länge? älskar ni varann fortfarande? hur gamla är ni?

Låter absolut helt rätt, du skall vara herre i huset!
Citera
2011-09-03, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakiri
Men har ni varit illsammans länge? älskar ni varann fortfarande? hur gamla är ni?

Låter absolut helt rätt, du skall vara herre i huset!

Fyra år, fyller 19 snart, ja helt klart älskar jag henne även om det är mindre vissa gånger såsom denna gången.
Citera
2011-09-03, 09:32
Bannlyst
Citat:
Fyra år, fyller 19 snart, ja helt klart älskar jag henne även om det är mindre vissa gånger såsom denna gången.

ojj, fortfarande unga.. hon kommer komma till sitt rätta jag snart. Men försök prata med henne dagligen! det är det enda som kan fungera att försök be henne förstå osv..
Citera
2011-09-03, 09:32
Bannlyst
Citat:
att hon inte lyssnar på dig och du kallar henne hynda är ett tecken på ert förhållande inte verkar helt på topp, vilgot e ju gulligt namn på bebis, men kanske inte när man blir vuxen, kan du inte köra med det argumentet? (eller säg din farfar hette så och hängde sig så du blir förknippad med det eller liknande)
Citera
2011-09-03, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muppsmurfen
att hon inte lyssnar på dig och du kallar henne hynda är ett tecken på ert förhållande inte verkar helt på topp, vilgot e ju gulligt namn på bebis, men kanske inte när man blir vuxen, kan du inte köra med det argumentet? (eller säg din farfar hette så och hängde sig så du blir förknippad med det eller liknande)

Var mer ett skämt att kalla henne det Men ett bra förslag och det ska jag köra med! Tack så mycket!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in