Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-03, 00:02
Medlem
ViktorNumondssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
ja, det har jag ju redan förklarat. "antingen beror det på tvångmässiga skav, eller så görs det i provokativt eller löjeväckande syfte". jag säger inte att det är vettigt eller produktivt, bara för att det har ett syfte. för mig personligen så räcker det att det inte görs av ren meningslöshet eller vana för att jag inte ska irritera mig på det.
btw.. varför avslutade du nyss diskussionen utan att mena det? var det ett desperat försöka att få sista ordet, eller var det ännu en slentrianmässig hälsningsfras utan innehåll?

Jo nu när du säger det så. Det nog så att jag endast skriver under med mitt nick av ren vana. Vilket jag alltid har gjort. Både på detta, men även på övriga forum jag är aktiv i.
Jag skulle sova (vilket jag även tror att jag nämnde) men när jag trots detta fick ett svar ville jag inte avfärda dig utan få klart diskussionen. Nu tror jag faktiskt inte att jag har något mer att säga, men om du inte känner dig klar med detta alt. vill diskutera något annat så får du gärna skicka ett pm. Godnatt!
Citera
2011-09-03, 00:41
Medlem
Herr_Oins avatar
Jag ser det hela som ett humoristiskt grepp och således inget att haka upp sig på.

(Seriöst, jag kan inte låta bli att skratta när jag läser denne persons inlägg och enligt mig behövs sådana medlemmar också.)
Citera
2011-09-03, 15:36
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Ja! Hej Basalorum!

Strunta i den där individen. Visst, han kan verka lite störig, men är övrigt innehåll i hans inlägg relevant för diskussionen, spelar ju dessa mongouttryck ingen större roll.

Ja!

Hej Basalorum!
Citera
2011-09-03, 15:59
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Oin
Jag ser det hela som ett humoristiskt grepp och således inget att haka upp sig på.

(Seriöst, jag kan inte låta bli att skratta när jag läser denne persons inlägg och enligt mig behövs sådana medlemmar också.)
Haha, samma här Han sprider glädje, låt honom va.
Citera
2011-12-27, 04:49
Medlem
Men jag blir galen! Jag kan inte sluta tänka på anledningen till att han gör det!
Han ÄGER mig! Han sitter hemma och skrattar åt all uppståndelse, eller vet han inte ens själv om att han skriver det!

Vem är människan? Kan man vara så skicklig på att fejka allt? Vad är syftet?
Citera
2011-12-27, 07:37
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henke190
Men jag blir galen! Jag kan inte sluta tänka på anledningen till att han gör det!
Han ÄGER mig! Han sitter hemma och skrattar åt all uppståndelse, eller vet han inte ens själv om att han skriver det!

Vem är människan? Kan man vara så skicklig på att fejka allt? Vad är syftet?

Om detta nu påverkar ditt liv såpass mycket så tycker jag att du helt enkelt lägger människan på ignore.
Underbart att det alternativet finns, annars hade FB varit outhärdligt.
Citera
2011-12-27, 08:37
Medlem
negerbarns avatar
Hur ofta får man skriva "hej Basalorum" emellan det man vill ha sagt innan man åker på KFK ? Mellan varje stycke är ju uppenbarligen OK.

Hej Basalorum.

Mellan varje mening? Hej Basalorum. Mellan Hej Basalorum varje Hej Basalorum ord? Hej Basalorum.
V Hej Basalorum a Hej Basalorum r Hej Basalorum j Hej Basalorum e Hej Basalorum Hej Basalorum b Hej Basalorum o Hej Basalorum k Hej Basalorum s Hej Basalorum t Hej Basalorum a Hej Basalorum v Hej Basalorum ?

Någonstans går gränsen för KFK, och personligen tycker jag att exemplet TS tar upp är snubblande nära. Det är verkligen irriterande att mellan varje stycke läsa ett Hej Basalorum som får en att tappa tråden. Och ju mer man irriterar sig på att se ett sånt Hej Basalorum mellan varje stycke, ju mer störande är det och ju mer tappar man bort sig. Det blir en ond cirkel som gör det klart svårare för många att läsa inlägget.

Och till er som pratar om att det är fritt att skriva för att provocera, så måste det ju gälla att det man provocerar med ska ha något vettigt innehåll för diskussionen, som konstiga ifrågasättningar och dylikt. Vanligtvis benämner vi väl upprepat nonsens som spam/trams?

Det var allt jag hade att säga, hoppas att ni förstått mig korrekt rätt nu?
/negerbarn
Senast redigerad av negerbarn 2011-12-27 kl. 08:47.
Citera
2011-12-27, 15:29
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Hur ofta får man skriva "hej Basalorum" emellan det man vill ha sagt innan man åker på KFK ? Mellan varje stycke är ju uppenbarligen OK.

Någonstans går gränsen för KFK, och personligen tycker jag att exemplet TS tar upp är snubblande nära. Det är verkligen irriterande att mellan varje stycke läsa ett Hej Basalorum som får en att tappa tråden. Och ju mer man irriterar sig på att se ett sånt Hej Basalorum mellan varje stycke, ju mer störande är det och ju mer tappar man bort sig. Det blir en ond cirkel som gör det klart svårare för många att läsa inlägget.

Det var allt jag hade att säga, hoppas att ni förstått mig korrekt rätt nu?
/negerbarn
Även om min lilla sökning på forumet gav mig ett gott skratt så håller jag med här. Det är kul i en minut. Faktum är dock att du kan välja att ignorera användaren, men då kan det bli svårt att följa vissa diskussioner. Oavsett så tycker jag att KFK borde gå att använda för att varna användaren, bennlysa direkt känns lite väl hårt.

Hej knullforum

Ja?
Citera
2011-12-27, 19:22
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Även om min lilla sökning på forumet gav mig ett gott skratt så håller jag med här. Det är kul i en minut. Faktum är dock att du kan välja att ignorera användaren, men då kan det bli svårt att följa vissa diskussioner. Oavsett så tycker jag att KFK borde gå att använda för att varna användaren, bennlysa direkt känns lite väl hårt.

Hej knullforum

Ja?

Nej, precis som du säger så kan vi inte införa en specifik bann för just folk som säger "Hej Basalorum" mellan inläggen. Det går dock alltid att anmäla inläggen, och i detta fall är väl KFK något att anberopa. Och som du säger är direkt bannlysning hårt, och något som inte tillämpas vid KFK, utan man bannlyser vid upprepad ohörsamhet vid varningar för KFK.
Citera
2011-12-27, 19:43
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Nej du. Det förslaget stödjer jag inte.
Citera
2011-12-27, 20:22
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Nej, precis som du säger så kan vi inte införa en specifik bann för just folk som säger "Hej Basalorum" mellan inläggen. Det går dock alltid att anmäla inläggen, och i detta fall är väl KFK något att anberopa. Och som du säger är direkt bannlysning hårt, och något som inte tillämpas vid KFK, utan man bannlyser vid upprepad ohörsamhet vid varningar för KFK.
Enig.

Vill dock klargöra att jag ser det humoristiska, men det skulle inte fungera om det sprider sig. Tänk dig en tråd som enbart består av inlägg från "basalorum"-användare, helt omöjligt att föra en seriös diskussion. Passar bra i humor dock!
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Nej du. Det förslaget stödjer jag inte.
Ponera att alla skribenter anammar beteendet. Eller hur?

Ja!

Hej knullforum.

Citera
2011-12-27, 20:39
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Enig.

Vill dock klargöra att jag ser det humoristiska, men det skulle inte fungera om det sprider sig. Tänk dig en tråd som enbart består av inlägg från "basalorum"-användare, helt omöjligt att föra en seriös diskussion. Passar bra i humor dock!

Ponera att alla skribenter anammar beteendet. Eller hur?

Ja!

Hej knullforum.

Visst går det att finna humor i det. Själv ser jag "Korrekt rätt" som något nästintill kulturellt som bör bevaras. Dock tycker jag inte man ska få skriva det 10 ggr/inlägg utan reprimander.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in