2011-09-02, 21:02
Moderator
Humbugs avatar
Samtidigt äger man ju sina inlägg och har en rätt att sätta sin personliga prägel på dem. Användaren ifråga skriver ju också inlägg inom topic som dessutom verkar synnerligen välformulerade.

Skrivet av privatpersonen Humbug och är inget officiellt uttalande.
Citera
2011-09-02, 21:11
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViktorNumondsson
Förutsatt att det inte stör inläggen tycker jag inte att man ska haka upp sig på huruvida någon skriver ut sitt nick eller inte.
Kan dock hålla med dig om de felplacerade trådarna. Det borde som du säger alltid vara en självklarhet att kolla upp om tråden ligger i fel del av forumet. Lika självklart som det är att man alltid ser till så att inte tidigare trådar startats om du själv tänkt fråga om.

HÄLSNINGAR,
VIKTOR
jag tycker bara att det blir väldigt styltigt i den form av vardagligt talspråk som förs på diskussionsforum. känns lite som att säga "kom" och "klart slut" i komradio.

har ni uppfattat mig korrekt rätt?
Mvh. stillton
Citera
2011-09-02, 21:15
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ginhev
Men att det inte finns regler för troll som papi79 och andra är ju bara konstigt.. Sveriges största forum trots allt.
Regler mot vadå? Att folk skriver som krattor och uttrycker sig för att väcka irritation?
Staplar man regler för sådana företeelser skulle vi alla åka inom en vecka. Du förstår väl själv hur absurt ditt tankesätt är?
Citera
2011-09-02, 21:17
Medlem
Bones666s avatar
Jag skrattade när jag stötte på denne användaren i nån tråd ett tag sen.
Han kanske har tvångstankar och/eller tics?
Inget att banna för tycker jag, känner mer att de som startar trådar som "Jag bajsade nyss, fråga mig vad du vill" skulle åtminstone få en tillsägelse.
Och sen undrar jag hur många hypotetiska trådar det kan startas i I&I forumet egentligen? Minimalt med skillnad på många av dem, men med samma syfte. We get it.
Citera
2011-09-02, 21:19
Medlem
ViktorNumondssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
jag tycker bara att det blir väldigt styltigt i den form av vardagligt talspråk som förs på diskussionsforum. känns lite som att säga "kom" och "klart slut" i komradio.

har ni uppfattat mig korrekt rätt?
Mvh. stillton

Men det är väll fortfarande upp till var och en stilton?
Som jag tidigare sagt så stör det ju faktiskt inte trådarna eller ens det inlägg det gäller på något sätt. Fast det är bara min åsikt.
Citera
2011-09-02, 21:23
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Men det är väll fortfarande upp till var och en stilton?
Som jag tidigare sagt så stör det ju faktiskt inte trådarna eller ens det inlägg det gäller på något sätt. Fast det är bara min åsikt.
ja, jag efterfrågar inga regler för att förhindra det, jag ser det bara som meningslöst och slentrianmässigt. och därför stör det mig. användaren Bukfetma skriver som han gör av en anledning, och därför ser jag det inte som meningslöst.
Citera
2011-09-02, 21:55
Medlem
ViktorNumondssons avatar
Citat:
ja, jag efterfrågar inga regler för att förhindra det, jag ser det bara som meningslöst och slentrianmässigt. och därför stör det mig. användaren Bukfetma skriver som han gör av en anledning, och därför ser jag det inte som meningslöst.

Hur kommer det sig då att han använder sig av alla dessa "ja" och "basalorum" över i princip alla hans texter? Kan även tillägga att jag inte längre kommer att skriva ut mitt nick för din skull, då det inte känns som någon uppoffring. Men kan du inte känna att det blir lite, ja, rent av löjligt när man lägger tid på att ha åsikter om huruvida någon bör ha sitt nick i slutet av sina inlägg eller inte?
Citera
2011-09-02, 22:05
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Hur kommer det sig då att han använder sig av alla dessa "ja" och "basalorum" över i princip alla hans texter? Kan även tillägga att jag inte längre kommer att skriva ut mitt nick för din skull, då det inte känns som någon uppoffring. Men kan du inte känna att det blir lite, ja, rent av löjligt när man lägger tid på att ha åsikter om huruvida någon bör ha sitt nick i slutet av sina inlägg eller inte?
jo, visst är det löjligt. jag irriterar mig på folk som blinkar in till höger efter en omkörning också. även om det är korrekt regelmässigt så är det totalt överflödigt och meningslöst, och det är just det jag irriterar mig på.
att skriva "ja" "basalorum" i tid och otid är inte slentrianmässigt. antingen beror det på tvångmässiga skav, eller så görs det i provokativt eller löjeväckande syfte. det finns ett syfte bakom, och därför blir inte jag irriterad på det. men jag har förståelse för dom som blir det. det är jag i princip skyldig att ha med tanke på vilka idiotiska småsaker som jag själv irriterar mig på.
Citera
2011-09-02, 22:21
Medlem
ViktorNumondssons avatar
Citat:
jo, visst är det löjligt. jag irriterar mig på folk som blinkar in till höger efter en omkörning också. även om det är korrekt regelmässigt så är det totalt överflödigt och meningslöst, och det är just det jag irriterar mig på.
att skriva "ja" "basalorum" i tid och otid är inte slentrianmässigt. antingen beror det på tvångmässiga skav, eller så görs det i provokativt eller löjeväckande syfte. det finns ett syfte bakom, och därför blir inte jag irriterad på det. men jag har förståelse för dom som blir det. det är jag i princip skyldig att ha med tanke på vilka idiotiska småsaker som jag själv irriterar mig på.

Ja det är precis av samma anledning som jag avslutade mina inlägg med mitt nick, eller inte. Detta kommer inte leda någon vart då jag just fick bevisat för mig att du har slut på vettiga argument. "Det finns ett syfte bakom" my ass. Jag som faktiskt trodde du hade funnit en vettig anledning till varför denna fjolla tjatar om sitt "basalorum" i varenda inlägg. Jag får tacka för en god diskussion och även säga godnatt för ikväll.
Senast redigerad av ViktorNumondsson 2011-09-02 kl. 22:40.
Citera
2011-09-02, 23:15
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ja det är precis av samma anledning som jag avslutade mina inlägg med mitt nick, eller inte. Detta kommer inte leda någon vart då jag just fick bevisat för mig att du har slut på vettiga argument. "Det finns ett syfte bakom" my ass. Jag som faktiskt trodde du hade funnit en vettig anledning till varför denna fjolla tjatar om sitt "basalorum" i varenda inlägg. Jag får tacka för en god diskussion och även säga godnatt för ikväll.
om du skrev under med ditt nick i ett logiskt syfte så ber jag om ursäkt för min generalisering. jag står fortfarande fast i min övertygelse om att "alla" gör det av helt meningslösa skäl, eller möjligtvis bara för att reta just mig.
Citera
2011-09-02, 23:33
Medlem
ViktorNumondssons avatar
Citat:
om du skrev under med ditt nick i ett logiskt syfte så ber jag om ursäkt för min generalisering. jag står fortfarande fast i min övertygelse om att "alla" gör det av helt meningslösa skäl, eller möjligtvis bara för att reta just mig.

Nej det finns inget logiskt syfte bakom det, men mitt nick gör det inte svårare att tyda meningen, syfte eller dylikt bakom mina inlägg. Något som dock får mig att tappa fokus på texten är alla dessa ja:anden som förekommer flera gånger i varje inlägg av denne "basalorum". Dessa är som om inte det var nog även utplacerade på oregelbundna platser utan något som helst syfte.
Du sa ju nyss att det fanns ett syfte bakom basalorum snubbens ticks?
Citera
2011-09-02, 23:47
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Nej det finns inget logiskt syfte bakom det, men mitt nick gör det inte svårare att tyda meningen, syfte eller dylikt bakom mina inlägg. Något som dock får mig att tappa fokus på texten är alla dessa ja:anden som förekommer flera gånger i varje inlägg av denne "basalorum". Dessa är som om inte det var nog även utplacerade på oregelbundna platser utan något som helst syfte.
Du sa ju nyss att det fanns ett syfte bakom basalorum snubbens ticks?
ja, det har jag ju redan förklarat. "antingen beror det på tvångmässiga skav, eller så görs det i provokativt eller löjeväckande syfte". jag säger inte att det är vettigt eller produktivt, bara för att det har ett syfte. för mig personligen så räcker det att det inte görs av ren meningslöshet eller vana för att jag inte ska irritera mig på det.
btw.. varför avslutade du nyss diskussionen utan att mena det? var det ett desperat försöka att få sista ordet, eller var det ännu en slentrianmässig hälsningsfras utan innehåll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in